2014-02-04, 00:04
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Du måste nog tänka bort rester I kraniet. Och vad gäller koppar i väggen minns jag inte vad som hittats. Hade Svensson gjort ett bättre jobb med att gröpa ur hålet hade inget hittats. Var står det att läsa att emballaget var helt intakt och utan djurskador?
SKL har undersökt materialet.
Citera
2014-02-04, 00:07
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
SKL har ju undersökt det innehåll M låg i och där har inga rester heller hittats av krutrester,

Då var det nog för liten mängd krutrester för att det skulle ge utslag i mätutrustningen skall du se.
Citera
2014-02-04, 00:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Då var det nog för liten mängd krutrester för att det skulle ge utslag i mätutrustningen skall du se.
Enligt undersökning så har inga krutrester hittats.

Hur kommer det sig att polisens teori är att M skjutits när det saknas krutrester?
Citera
2014-02-04, 00:15
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig att polisens teori är att M skjutits när det saknas krutrester?

Ett kulhål väggen, blodpöl som tyder på huvudskada, en pistol som saknas och rättsläkare som säger att skadorna sannolikt kommer från ett skjutvapen. Räcker inte det för att bygga en teori tycker du?
Citera
2014-02-04, 00:18
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hur tror du hovrätten kommit fram till sin felaktiga slutsats?
Anser du att din eller hovrättens slutsats har högst reliabilitet?

Hur hög reliabilitet har polisarbetet i fallet visat prov på?
Citera
2014-02-04, 00:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ett kulhål väggen, blodpöl som tyder på huvudskada, en pistol som saknas och rättsläkare som säger att skadorna sannolikt kommer från ett skjutvapen. Räcker inte det för att bygga en teori tycker du?
Löser man mord genom teorier, tycker du?
Citera
2014-02-04, 00:19
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:

Polisens teori styrks ju av SKL som påstår att hon skjutits. Kulhål i väggar, blodfläckar utgångshål i kraniet och så vidare. Ser du inte elefanten i rummet? Att det inte hittats så små mängder krutrester man faktiskt borde tala om här efter två år kan inte vara konstigt. Se mina tidigare inlägg under kvällen.
Citera
2014-02-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Löser man mord genom teorier, tycker du?

Frågan var hur polisen kan ha en teori om att Marina har skjutits.
Citera
2014-02-04, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Hur hög reliabilitet har polisarbetet i fallet visat prov på?
Det har varit bedrövligt. Det har dock inte lett till att en oskyldig dömts. Jag tycker dock att det är minst lika allvarlig att en skyldig fått vara på fri fot flera år i onödan.
Citera
2014-02-04, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Polisens teori styrks ju av SKL som påstår att hon skjutits. Kulhål i väggar, blodfläckar utgångshål i kraniet och så vidare. Ser du inte elefanten i rummet? Att det inte hittats så små mängder krutrester man faktiskt borde tala om här efter två år kan inte vara konstigt. Se mina tidigare inlägg under kvällen.
Jo, jag har tittat på dina inlägg under kvällen.
Citat:
Kanske ansåg de sig ha tillräckligt med kött på benen redan vilket faktiskt visade sig i hovrätten härförleden. Släpp detta nu Q, det finns bara en gärningsman och han är dömd.
Citat:
Krutstänk i kraniet är nog helt uteslutet. Krutrester, bly eller koppar skulle kunna ha hittats runt utgångshålet (som jag menar är i nacken) eller stänk i och runt ingångshålet om Marina hittats tidigare. Jag är rädd att tiden tagit hand om den saken. Sedan hade sådana fynd inte ändrat något i sak utan faktisk förstärkt vad åtalet hävdat. Du menar väl ändå inte att syl eller andra alternativa mordvapen skall upp på banan igen?

Angående djurspår-djurhår förstår jag inte hur de skulle kunna vara viktiga. Skulle Marina ha placerats på fyndplatsen strax innan upphittandet av MP?
Citat:
Inte alls!

Jag skrev att jag är rädd att tiden tagit hand om den saken. En kropp i föruttnelse vätskar en hel del så det finns en möjlighet att det som var krutrester eller stänk i mycket liten mängd, helt enkelt "sköljts" bort av kroppsvätskor och sönderfallande vävnad.
Citat:
Bara teorier, inget som talar för att ett skott har avlossats mot Marina.
Citera
2014-02-04, 00:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Men fick rättsläkaren vetskap om att det inte fanns krutrester i kraniet?
Hon bad dem leta men inget hittades. Vad blev hennes slutsats att det var en dödlig kula som då dödade M?

Hålet i väggen var polis och petade i innan det skickades till SKL. Hur undersökte polis hålet?
Citera
2014-02-04, 00:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Ge mig en anledning till varför han skulle dikta ihop en en osann historia?

Vad hade han att vinna på det enligt dig?

Inget eftersom han va ute på olagligheter själv. Dessutom så har han redan vittnat, så det händer liksom ingenting i själva rättsfallet. Fredrik döms och så enkelt är det. Smutskastar man inte Marina med familj så smutskastar man vittnen. Inget har fungerat i alla fall. Rättvisan har sin gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in