2014-02-03, 22:13
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den som följer tråden vet att jag några gånger har lanserat teorin att FS langade på kyrkogårdsnatten.
Det är ganska många teorier du haft i den här tråden. Jag och många med mig har mer eller mindre slutat läsa den pga dem. Man tröttnar. Numera tittar jag bara in sporadiskt Nej Fredrik ägnade sig inte åt vare sig köp eller langning av droger den här kvällen. Jag tror fullständigt på honom när han sa att han endast använt dylikt sporadiskt. Ironi! Han använde natten till att städa, röja, ev dumpa Marina om han inte gjort det tidigare.
Det finns inte en chans på miljarden att han hellre tar livstid istället för att röja en kran.
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-02-03 kl. 22:24.
Citera
2014-02-03, 22:19
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, men nu har du nog fått det hela om bakfoten, är jag rädd.
Jag tillhör ju dem som värdesätter vad din man har gjort, att han ställt upp och vittnat.
Jag tror absolut att hans uppgifter har haft betydelse.
Jag har aldrig ifrågasatt hans vittnesmål.
Det är andra här som har gjort.

Allt gott till er!
MVH

Jag tror hennes svar var riktad till någon annan.
Jag tycker det var starkt gjort av LJ att vittna! Tack för det!
Citera
2014-02-03, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Man behöver inte vara tvillingbror till FS för att vara "ca 35-40 år, ca 180 cm lång, med normal, men ändå smal kroppsbyggnad. Håret var "råttfärgat" och längden ca till axlarna".
Sannolikheten för att det skulle ha varit en annan man med det utseendet, i den bil LJ sett: en silverfärgad stadsjeep, och med det nervöst flaxiga beteende LJ vittnat om från sin position 5 m bakom bilen; en mysko man som haft så bråttom att han inte hunnit få på sig varken strumpor eller skor - och med en stort vit "låda" invirad i vit plast som upptagit 75% av bagageutrymmet och nått ända upp till taket - är ganska liten eftersom såväl signalement som biltyp/färg samt plastemballagets storlek är slående lika FS, MJ:s bil resp. plastpaketet på fyndplatsen.
Citat:
Inte om han ljög. Är han en hederlig man om han ljög?
LJ förhördes första gången 7-8 aug 2010, efter att uppgifter om vad han sett dessförinnan inkommit till polisen. MJ:s bil återfanns den 5 aug. - Finns någon rimlig anledning för LJ att ljuga ihop en historia om en stor låda invirad i plast, tillsammans med flera andra uppgifter som då inte alls kunde sättas i samband med brottet? - Hade LJ, alt. MJ, ett horn i sidan till FS - för i så fall kommer ju saken i en helt annan dager.
Citera
2014-02-03, 22:24
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Hur vet du att LJ inte ljög? Du vet inget om vad HR baserade sitt beslut på. LJ är en ohederlig man, enligt mig. Vad tycker Magganj62?

Och vad är mördaren Fredrik Svensson då Quarell? Ohederlig, ynkrygg, parasit och en feg feg mördare.

Där har gjorts en utredning, som helt och hållet utesluter en alternativ GM och pekar på att där är en mördare, denna mördare är Fredrik Svensson med övertygande bevisning.

Quarell, istället för att lyfta upp exempelvis dessa hårstrån du pratat mycket om, som helt saknar betydelse när man ser helhetsbilden, helhetsbilden som pekar på mördaren Fredrik Svensson. Så kom nu med någon konkret, där du verkligen visar händelseförloppet som exkluderar Fredrik Svensson som den enda mördaren!

Annars är dina små påhopp av utredningen fullständigt meningslösa.

Jag väntar.
Citera
2014-02-03, 22:25
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det är ganska många teorier du haft i den här tråden. Jag och många med mig har mer eller mindre slutat läsa den pga dem. Man tröttnar. Numera tittar jag bara in sporadiskt Nej Fredrik ägnade sig inte åt vare sig köp eller langning av droger den här kvällen. Jag tror fullständigt på honom när han sa att han endast använt dylikt sporadiskt. Han använde natten till att städa, röja, ev dumpa Marina om han inte gjort det tidigare.
Det finns inte en chans på miljarden att han hellre tar livstid istället för att röja en kran.

Svensson skulle röja en kran om det så bara gällde böter.
Citera
2014-02-03, 22:26
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
Om det är så att du Har åsikter om min man som vittnat är du helt ute o cyklar, Jävla skitsnack på dig. Nu är jag så förbannat trött på vad vi har gjort eller annat. Jag tog det beslutet att ringa in eftersom vi bor granne med henne. Åsikter får man ha men ta reda på fakta innan.....:
Alla utom 3 stycken i den här tråden uppskattar och värdesätter vad du och din man gjort. Ni har hjälpt till att få en mördare dömd! All heder åt er! Bry er inte om vad rättshaveristerna och mördarkramarna skriver.
Citera
2014-02-03, 22:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62

Om det är så att du Har åsikter om min man som vittnat är du helt ute o cyklar, Jävla skitsnack på dig. Nu är jag så förbannat trött på vad vi har gjort eller annat. Jag tog det beslutet att ringa in eftersom vi bor granne med henne. Åsikter får man ha men ta reda på fakta innan

Att L.J ifrågasätts beror ju på att han inte har någon koll på vilken dag det var han gjorde sina iaktagelser. Hans stödvittne ströks av åklagaren då den inte gick ihop med L.J:s utsago.

Men att L.J inte har koll på dagar beror nog på att han är ljusskygg och tycks trivas att smyga/åka runt på nätter och utföra div, brott.

Den plats där M hittades på var en plats där kabelbrännare och sprutmissbrukare vistades på. Och hur många av den sortens klienterier bor runt Spekeröd?

L.J och hans kompisar är dömda för div. brott inkl. vapenbrott.

Du gjorde rätt som kontakta polis men har du gjort det även då din man begått brott?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-02-03 kl. 22:31.
Citera
2014-02-03, 22:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det är ganska många teorier du haft i den här tråden. Jag och många med mig har mer eller mindre slutat läsa den pga dem. Man tröttnar. Numera tittar jag bara in sporadiskt Nej Fredrik ägnade sig inte åt vare sig köp eller langning av droger den här kvällen. Jag tror fullständigt på honom när han sa att han endast använt dylikt sporadiskt. Ironi! Han använde natten till att städa, röja, ev dumpa Marina om han inte gjort det tidigare.
Det handlar inte om att röja en kran. En kran hade aldrig givit honom alibi, och även om han gjorde det så var det bara för ett par timmar, vars inledning FS redan hade alibi för. Han hade gott om tid att utföra brottet även med det alibit.
Citera
2014-02-03, 22:37
Medlem
Astracans avatar
Citat:
L*nnart stod tilltalad vid tre tillfällen 2010-2011 vid Göteborgs Tingsrätt. Vilka brott dömdes han för, och vad blev påföljden? Är det en hederlig man, anser du?

Ge mig en anledning till varför han skulle dikta ihop en en osann historia?

Vad hade han att vinna på det enligt dig?
Citera
2014-02-03, 22:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det handlar inte om att röja en kran. En kran hade aldrig givit honom alibi, och även om han gjorde det så var det bara för ett par timmar, vars inledning FS redan hade alibi för. Han hade gott om tid att utföra brottet även med det alibit.
Det handlar inte om det; färden till Brobacka misstänks ha med själva brottet att göra: företrädesvis hämtning av ett likfordon och/eller dumpning av pistol, alt. förflyttning av div. inventarier tillhöriga MJ.
Citera
2014-02-03, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Ge mig en anledning till varför han skulle dikta ihop en en osann historia?

Vad hade han att vinna på det enligt dig?
Notera att han gick inte till polisen med sin historia, han gick till sin fru. Han kan mycket väl ha saltat historien, och sedan var han tvungen att hålla fast vid den.
Citera
2014-02-03, 22:51
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Notera att han gick inte till polisen med sin historia, han gick till sin fru. Han kan mycket väl ha saltat historien, och sedan var han tvungen att hålla fast vid den.
Vad skulle han saltat historien med och frågan kvarstår trots att du som vanligt gled i ditt svar, vad skulle han vinna på en ihopdiktad historia? En enda anledning bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in