2014-02-03, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag läste men trodde inte mina ögon: Vad har "skadeståndet" med saken att göra - efter att resningsansökan beviljats!? - Handlingen har avancerat framåt.
Om han hade vunnit även rond 3 hade han fått skadestånd. Vad tror du?
Citera
2014-02-03, 19:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
LJ kunde väl i sin vildaste fantasi inte tro att det var ett likpaket inlagt på diagonalen han såg, utan uppfattade det som en stor låda av något slag. - Inga besudlade kläder på kroppen: nej, endast iklädd kalsonger och en t-shirt; övriga kläder i kebalrullar, kanske. - Det dåliga omdömet: att med ett lik i lasten bege sig till en rastplats (där många bilar bevisligen stannar till) måste betraktas som korttänkt och riskabelt; impulsstyrt. - Agerandet i lönndöm: FS brukade i smyg göra vissa saker, t.ex. ringa till fordonsupplysningen, röka cannabis, ljuga ihop olika historier om färdvägar, försöka hålla sig "under radarn", osv. - Vad han i övrigt gjorde i lönndom vet vi inte (om man inte ska räkna in borttagande av pass och filofaxliknande kalender, förberedelser för att transportera bort en h-es massa väskor med datorer och annat, avyttringsbara samlarsaker mm.).
Om det inte var FS så hade han inte besudlade kläder, dåligt omdöme eller agerade i lönndom. Om han hade haft besudlade kläder så hade det varit mystiskt, men att han inte hade det var inte mystiskt.
Citera
2014-02-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det förefaller i vart fall som om hovrätten sätter visst värde på hans vittnesuppgifter från
den där gången på rastplatsen i julinatten.
Om det är så att du Har åsikter om min man som vittnat är du helt ute o cyklar, Jävla skitsnack på dig. Nu är jag så förbannat trött på vad vi har gjort eller annat. Jag tog det beslutet att ringa in eftersom vi bor granne med henne. Åsikter får man ha men ta reda på fakta innan.....:
Citera
2014-02-03, 19:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han hade vunnit även rond 3 hade han fått skadestånd. Vad tror du?
Ja, men han får mer om HD prövar fallet på nytt och hans raderade sms visar sig vara raderat av gm.
Citera
2014-02-03, 20:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om det inte var FS så hade han inte besudlade kläder, dåligt omdöme eller agerade i lönndom. Om han hade haft besudlade kläder så hade det varit mystiskt, men att han inte hade det var inte mystiskt.
Om det inte var FS var det kanske hans okände - numera raderade - tvillingbror som uppträdde lika mystiskt som FS hade gjort om det var FS som LJ sett.
Citera
2014-02-03, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om det inte var FS var det kanske hans okände - numera raderade - tvillingbror som uppträdde lika mystiskt som FS hade gjort om det var FS som LJ sett.
Man behöver inte vara tvillingbror till FS för att vara "ca 35-40 år, ca 180 cm lång, med normal, men ändå smal kroppsbyggnad. Håret var "råttfärgat" och längden ca till axlarna".
Citera
2014-02-03, 20:35
Medlem
Katten30s avatar
[quote=Grandioso|47347860]Han har ju använt den bil som vittnet L*nnart såg honom i.
Och där han hade sitt makabra paket. Och det var väl Marinas bil som sågs då?[/

Ser han inte då att det står en bil där, med folk i, parkerar i närheten, springer ut, runt bilen i kalsongerna och slänger bevis, öppnar bagaget där ett lik ligger... ologisk ordning.

1. Få bort liket.
2. Få undan bevis
Citera
2014-02-03, 20:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
Om det är så att du Har åsikter om min man som vittnat är du helt ute o cyklar, Jävla skitsnack på dig. Nu är jag så förbannat trött på vad vi har gjort eller annat. Jag tog det beslutet att ringa in eftersom vi bor granne med henne. Åsikter får man ha men ta reda på fakta innan.....:

Hej Maggan.
Det är inget fel på Grandioso då det gäller din man och hans förehavande. Däremot finns det andra åsikter som ska nedsätta vittnesmålet, men det är inget att bry sig om alls.
Vi uppskattar Lennart och hans mod att gå upp i rätten trots att han va på sjukhus.
Ta inte åt er för det finns alltid skit och pannkaka som man säger. Vi andra som inte vill skitprata är som sagt glada att ni ringde in och berättade vad L sagt.
Ha en bra kväll förövrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det förefaller i vart fall som om hovrätten sätter visst värde på hans vittnesuppgifter från
den där gången på rastplatsen i julinatten.

Så är det och L har vittnat vilket har betydelse för målet i sak. Det är liksom bara så att smutskastningen mot Lenna*t inte har bärighet här utan det ses igenom som den rök det är.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-03 kl. 20:47.
Citera
2014-02-03, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
L*nnart stod tilltalad vid tre tillfällen 2010-2011 vid Göteborgs Tingsrätt. Vilka brott dömdes han för, och vad blev påföljden? Är det en hederlig man, anser du?
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-03 kl. 21:35. Anledning: Rättat antal till tre
Citera
2014-02-03, 22:00
Medlem
Citat:
Jag förstår dig,
Bry dig inte om dem som gottar sig i att hitta brister hos L,
L berättade vad han såg vilket var väldigt viktigt i fallet och visar på en rättspatos som belackarna saknar.
Citera
2014-02-03, 22:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, men nu har du nog fått det hela om bakfoten, är jag rädd.
Jag tillhör ju dem som värdesätter vad du och din man har gjort, att han ställt upp och vittnat.
Jag tror absolut att hans uppgifter har haft betydelse.
Jag har aldrig ifrågasatt hans vittnesmål.
Det är andra här som har gjort.

Allt gott till er!
MVH
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-03 kl. 22:37.
Citera
2014-02-03, 22:13
Medlem
Astracans avatar
Citat:
L*nnart stod tilltalad vid tre tillfällen 2010-2011 vid Göteborgs Tingsrätt. Vilka brott dömdes han för, och vad blev påföljden? Är det en hederlig man, anser du?

Ge mig en anledning till varför han skulle dikta ihop en en osann historia?

Vad hade han att vinna på det enligt dig?
Senast redigerad av Astracan 2014-02-03 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in