Citat:
Ursprungligen postat av
ibutu
2 captain morgan + en trelitare vodka för 1020 kronor. Låter detta rimligt verkligen?
Farsan till en kompis har åkt till tyskland och köpt på sig sprit och säger att allt mitt kostar så mycket...
Finns 2 orsaker till varför han vill ha ut dessa kronor.
1. Förmodligen bor ni långt från Malmö eller Helsingborg=Det kostar ganska mycket att åka upp och ner till Puttgarden. (Från Stockholm-->Puttgarden-->Stockholm kostar det ca 2500-3000kr med allt, då är inte hotel inräknat om man sover en natt)
2. Om han åker ner ensam så kan han inte handla vidare mycket innan han riskerar att åka dit för smuggling.
Låt oss säga att han köper 20-30flak öl, 20 lådor BaginBox 5liters & 20-30liter starksprit = ca 75 flak/bib/flaskor då kostar det ca 40kr per enhet att frakta upp dessa till Stockholm.
Kostar ett flak bira 70kr i Tyskland så är det uppe i 110-120kr innan någon smugglare börjar "tjäna" pengar på flaket i Stockholm. Visst blir fraktkostnaden mindre om man åker 2-3personer i en skåpbil som får lasta ca 800-1200kg men utav ca 10personer som jag har mobil# till som körde runt 2006-2008 är det INGEN som kör längre från Stockholm/Södertälje/Eskilstuna eller andra ställen runt 08 pga att det är inte värt att köra bil i 20 timmar och sedan när man kommer hem tar det 12-24timmar innan man blir människa igen.
Till alla er som kommer att börja tjavsa om att detta inte stämmer kan jag meddela att jag har åkt dit för denna skit och suttit inne för det med. Så jag har bra koll på siffrorna ovan.
Kan tillägga att de gånger jag är i södra EU nu och kör bil hem så gnäller Tullgubbarna när jag lastar 20flak öl, 100liter vin & 30liter sprit det är nästan så de låser in mig för att starta en utredning bara för att jag vart dömd för snart 10år sedan.