2014-02-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Brofessor
Tycker den här bilden sammanfattar det hela http://i.imgur.com/UqXucoS.jpg?

Var det för övrigt någon som hörde hur Kakan klankade ner på Beyonce i morgonpasset i p3 nu på morgonen?
Givetvis tyckte Kakan att hon själv va kurvig och fin medans hon gav Beyonce en fin diss.

Fast om alla kommentarer hade fått vara med och inte blivit bortredigerade skulle det naturligtvis finnas massor med positiva kommentarer på den första bilden och massa negativa på den andra.
Citera
2014-02-03, 09:39
Medlem
Mvks avatar
Det där med att "jag äter som en gris men går ändå inte upp i vikt" måste vara århundradets skitsnack.

Har träffat flera och när du kollar på vad dom faktiskt äter så äter dom som 7-åriga flickor.
Lite gröt.
Nån frukt som mellanmål.
2 mackor.

Thaikäk till lunch med halva tallriken kvar.

osv osv.

Det är snyggt med former men när man ser såna här fetknoppar posta bilder på Marilyn Monroe med tillhörande citat om naturlig skönhet på Facebook så vill man bara spy.
Naturlig skönhet går före silicon och plast alla dagar men det ger inte folk en ursäkt att sunka ner sig själva.

Former är snyggt OM dom sitter på rätt ställen:
http://galleries.sterlingcash.com/1/pics/ibwf/blackbabydoll/08.jpg

Nej det är inte fult att vara smal, det "ouppnåeliga" kommer alltid att betraktas som idealet.
Magrutor på män, stora välformade bröst och rumpa på kvinnor....
Citera
2014-02-03, 09:43
Medlem
Dr.Brofessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Fast om alla kommentarer hade fått vara med och inte blivit bortredigerade skulle det naturligtvis finnas massor med positiva kommentarer på den första bilden och massa negativa på den andra.

Nu ska man väl inte ta den som en absolut sanning, men det är väldigt många av de här kommentarerna som kommer.
Bara att du sätter dig vid facebook söker in på valfri IFBB fitness modell så kan du se själv.
Skulle man släppa en sån kommentar på en tjockis utseende så blir man ju nästintill lynchad.
Citera
2014-02-03, 10:01
Medlem
Jag måste säga att jag håller med dig till viss del.

Har vart lite småmullig/kuriv på 56kg förut och under de senaste året har jag gått ner till den vikten då min mage inte alls putar ut och jag trivs jättebra med magtröjjor (48kg). Min mage viker sig inte ens när jag böjjer mig ner, vilket gör mig glad - jag har nått mitt mål

Men senast IGÅR, så kollade jag och en kompis på gamla bilder oså kom de upp en bikinibild. Hon fick ut sig; "Åhh, vad snygg kropp du hade, värsta kurvig. Du passade asbra i det!"

Hur faan ska jag ta det. Jag har just kämpat i snart ett jävla år för att känna mig nöjd, och nu ska jag helt plötsligt börja vara nöjd för mitt mull jag hade förut som inte "dög"?
Citera
2014-02-03, 10:07
Medlem
Citat:

Var det för övrigt någon som hörde hur Kakan klankade ner på Beyonce i morgonpasset i p3 nu på morgonen?
Givetvis tyckte Kakan att hon själv va kurvig och fin medans hon gav Beyonce en fin diss.
Konstigt att det är så okej att klanka ner dom som är vältränade... men dom är väl bara avundsjuka för att dom inte orkar träna. Hur kan man tycka den där tjejen är kurvig? ser ut som ett äpple med 4 tändstickor i förfan! Folk har verkligen missuppfattat begreppet kurvig, det är INTE samma sak som att vara tjock!
Citera
2014-02-03, 10:15
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:

Fan vad äcklad jag är...
Bara feta brudar som kommenterar och snubbar som inte får ligga.
Citera
2014-02-03, 10:15
Medlem
Citat:

Haha utmärkt! Ett bevis på hur handikappad våran art är.
Citera
2014-02-03, 10:17
Bannlyst
Bahaha "buhuuu det är så synd om mig som är så smal".
Nej ts du ser uppenbarligen bara precis det du vill se för detta var ett sällsynt patetisk försök till offerkofta. Sure man ska liksom inte bara "vända på steken" men det är inte vad som hänt heller utan det som hänt är att folk är så jävla känsliga att det är löjligt, är du nöjd med hur du ser ut så var nöjd med det vill du gå ner så gå ner vill du gå upp så gå upp. Det hela är jävligt simpelt.
Citera
2014-02-03, 10:22
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
Jag måste säga att jag håller med dig till viss del.

Har vart lite småmullig/kuriv på 56kg förut och under de senaste året har jag gått ner till den vikten då min mage inte alls putar ut och jag trivs jättebra med magtröjjor (48kg). Min mage viker sig inte ens när jag böjjer mig ner, vilket gör mig glad - jag har nått mitt mål

Men senast IGÅR, så kollade jag och en kompis på gamla bilder oså kom de upp en bikinibild. Hon fick ut sig; "Åhh, vad snygg kropp du hade, värsta kurvig. Du passade asbra i det!"

Hur faan ska jag ta det. Jag har just kämpat i snart ett jävla år för att känna mig nöjd, och nu ska jag helt plötsligt börja vara nöjd för mitt mull jag hade förut som inte "dög"?

Din kompis är avundsjuk.
Finns inget som heter kruvigt, det ni kalla för kurvigt är fetma.
Man blir inte kurvig bara för att man käkar mer mat utan man föds som kruvig, allt annat är fetma.
Citera
2014-02-03, 10:22
Medlem
Som jag ser det behöver man aldrig tänka själv. Det räcker att alltid lyssna på vad andra tycker, tänker, och vilka råd de ger.
Citera
2014-02-03, 10:59
Medlem
Framtidsatlets avatar
Positiv särbehandling av en grupp kommer alltid innebära diskriminering av en annan. Men kom ihåg detta; Majoriteten av män kommer alltid att välja smala kvinnor före tjocka. Idealet kommer inte att svänga, vältränad/smal kommer alltid att övervinna äckliga fetton med dåliga ursäkter.

Avundsjuka är vad det handlar om i grund och botten, dom tjocka vill ha det du har, men eftersom dom inte förstår att dom kan få det så blir det lättare för dom att försöka normalisera övervikten. Det kommer dock aldrig majoriteten av män att ställa upp på.
Citera
2014-02-03, 11:09
Medlem
vasaduellers avatar
Återigen en person som är inne på att det finns ETT ideal, som alla skall leva upp till.

TS, om du inte är lesbisk, så ge fan i vad andra kvinnor tycker. Ni kvinnor trycker ned varandra, så lyssna inte på andra kvinnor. Det kan bara göra dig olycklig. Enligt min erfarenhet så är kvinnor experter på att ge andra kvinnor nedsättande kommentarer förklädda till komplimanger. Naturen har inte givit dig din skönhet för att attrahera andra kvinnor.

När det gäller män så finns tusentals olika smakinriktningar, och jag vill påstå att en majoritet av vuxna män är individualister. Med andra ord, så står de upp för sina preferenser. En kille som gillar smala tjejer kommer inte att tvinga sig själv att vara tillsammans med en kurvig eller en tjock tjej, bara för att det råkar vara det senaste modet. Killar blir tillsammans med tjejer främst på grund av att de attraheras av dem. Inte för att det ger "status" eller "kredd" att ha en tjej vars kropp uppfyller de senaste modeidealen. (Smågrabbar kan ibland vara ganska påverkade av sådant, men jag utgår ifrån att du vill ha riktiga män.)

Det är meningen att du skall vara lycklig. Om du trivs med att vara smal, så lyssna endast på de män som tycker det är snyggt med smala tjejer. Svårare än så är det inte.

Om du däremot vill bli älskad av alla, så har du storhetsvansinne, och förtjänar att fortsätta göra dig själv olycklig. (Att sträva efter att bli älskad av alla resulterar ofta i att man blir älskad av ingen.)
Senast redigerad av vasadueller 2014-02-03 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in