2014-02-03, 04:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
- Självklart. Jag är din nya flickvän, så givetvis kan jag hjälpa till att fixa en bil!
Det är ett tänkbart svar.

Nja enligt båda parter hade de aldrig träffats vid det här tillfället. Det är en stor risk att bekänna något för en person man inte känner särskilt väl, framför allt om man har mördat. Jag tror att de flesta skulle låta bli att blanda in en ny bekantskap.
Citera
2014-02-03, 04:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
I den här tråden är ingenting omöjligt, det vet väl du om någon.
Tänk om han har en hake på någon, nån som inte kan neka något.
Killen hänger med hen till Övre Röran och när han får se vad Fredrik gjort utbrister han:
- Hämta en presenningen eller nått och så rullar vi ned henne på filten först

Jag tror att den här personen du beskriver hade kommit ur sin hake om hen istället ringt polisen och inte alls deltagit. Man kan ju vara rätt säker på att ha ryggen fri ett par år då.

Nej jag tror inte att FS lånat någon bil av någon.
Inte stulna bilar den aktuella natten?
Citera
2014-02-03, 07:33
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det finns i princip ingen annan förklaring - än att Brobacka N-positionen har med mordet att göra.
Kan det vara så att pistol och väska gömdes där ?
Enligt fup så hade fidde en pundarkompis som han brukade besöka brobacka tillsammans med .
Polisen har vallat runt denne i trakterna kring jättegrytorna, där kanske de hade något bra gömställe för amfetamin/stöldgods som fidde nu använt ? Har själv besökt platsen och den är ganska svårtillgänglig på sina kanter med stup osv . Sök gärna på nålsögat , brobacka så förstår du
Citera
2014-02-03, 07:37
Medlem
Citat:
Då ser vi fram mot en överklagan till HD där FS dels redogör för sin försäljning på kyrkogården: hur mycket (inköpspris och källa samt till vem han sålt cannabisen), vad han gjort i Brobacka-trakten, osv, och dels en mtDNA-analys av de bruna hårstrån som hittats i plastpaketet.
Spännande!
Det hade ju varit bra om han redan hade berättat om detta
F har kanske kontaktat en eventuell langare innan han åkte dit, finns då inte detta i samtalslistor/internethisrorik?
Senast redigerad av Otherland162 2014-02-03 kl. 07:40.
Citera
2014-02-03, 07:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Har själv besökt platsen och den är ganska svårtillgänglig på sina kanter med stup osv . Sök gärna på nålsögat , brobacka så förstår du
https://www.youtube.com/watch?v=3CThzBd6CtI

Där någonstans ligger säkert pistolen gömd som Fredrik Svensson dödade Marina med.
Det kanske skulle löna sig att ge sig dit och leta...

edit: Fast varför skulle den behöva påträffas egentligen? Pistolen alltså.
FS är ju redan befunnen skyldig bortom alla rimliga tvivel.

Letar man efter ett skjutvapen så kanske man hittar en syl istället...
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-03 kl. 07:59.
Citera
2014-02-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det fanns ju ett utbränt bilvrak nära FP:n
Hur utesluter du att det inte var FS som stal detta fordon och använde det till transporten o sedan tuttade på?
Han kanske t o m köpte det
Har detta vrak stått där så länge?
Citera
2014-02-03, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Utesluta är svårt, men jag skulle inte vilja köra omkring i en stulen bil med en nyligen mördad kvinna i. Det måste finnas enklare sätt att göra sig av med kroppen. Svartedalen är stort. FS kände till Härsvattnet. Är inte det ett bra ställe? Vägen var fullt framkomlig när jag var där.

Utesluter du att en alternativ GM dumpade kroppen på FP? Någon som äger en traktor, t.ex.

Jag har svårt att tro att polisen inte åtminstone kollar upp vem som äger ett uppbränt bilvrak i skogen och säger åt denne att flytta vraket.
Om det är privat mark (ägs av ftg eller annan) är det inte säkert att polisen självmant kollar, men eftersom fp är intill eller nära så måste man kollat chassinr?
Citera
2014-02-03, 07:54
Medlem
Citat:
Det vet vi ingenting om, och inte heller vad som kan rymmas i begreppet "tillgång".

Vågade FS ta risken att köra sönder eller repa MJ:s bil på den vid aktuell tidpunkt oröjda vägen fram till fyndplatsen? - Eller hade han provkört med Lupon och tyckt att det inte var någon större match (och kanske inte i brådrasket upptäckt sitt demolerade avgasrör)?

Skulle han behöva åka till Brobacka mitt under pågående röjningsarbete bara för att inköpa cannabis; det (om något) såg han väl till alltid fanns hemma? - Han hade naturligtvis fullt upp med att röja upp efter sig i sovrummet med allt vad därtill hörde, yxa till granarna på fyndplatsen, fundera på sitt alibi... Glöm inte att MJ den 29:e kl. 10:01:39 fortfarande skulle "...bli kvar tills i morgon." - Det var inte mycket tid att vinka på. - Fortfarande höll han systern och familjen stången - men hur länge? - Skulle han då åka till en förment kran för att rulla jointar och idka samkväm..?
GM kan ha behövt något starkare, typ amfetamin för att orka med allt?
Det var inte omöjligt att köra utan att få repor, enstaka grenar kan man bryta av och på många bilar kan man vinkla in backspeglarna.
Avsaknad av liklukt i bilen kan bero på plasten.
Citera
2014-02-03, 07:56
Medlem
Citat:
Det finns i princip ingen annan förklaring - än att Brobacka N-positionen har med mordet att göra.
Om inte det var den tänkta dumpningsplatser men så var det fågelskådare där eller något & det fick bli Sigges istället?
Citera
2014-02-03, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Finns inte med på världskartan ens att Marina lämnade sin bostad den 28 juli hon levde inte då. Det är såpass ovidkommande att man inte har med det från försvaret ens. Hon levde inte den 28 juli det visar aktiviteterna på både dator och mobil. Det va stendött och ingen nära hade kontakt. Den som påstår sig ha sett en kvinna lik Marina i en silverfärgad hög bil är inget annat än att människan såg fel. Vittnesmålet är dessutom under all kritik.

Marina sköts efter chatten 28 juli på natten naken, skyddslös sovande i sin säng ingenting annat.
Bilar, papper, hår, Hansson, blaha har ingen som helst betydelse utan han åkte till slut för mordet på Marina. Man kan älta sig fördärvad det ändrar inte domslutet, och kommer aldrig att göra.

Jeepen är vad man anser ha använts och den är mätt på tvären och bredden. Det va ingen av teknikerns bilar eller polisens som fick några som helst repor eller annat. Lite regn så är det avklarat.
Jag håller med dig, men det är luckor som är intressanta ändå, så länge han inte öppnar sin lilla mun och sjunger ut om vad han gjorde.
Tex: hur påverkad har han varit av droger och vilka?
Var det planerat eller mer impuls?
Pengarna? Skottet, Bilen på parkeringen, Brobacka osv.

Jag tycker, med tanke på "skämt" eller hot om planteringsbadkar, skott mot sovande M i natten, inköp och tillgång till extra bred skottkärra, ramp och pressenningar..
Vidare känslokylan man vittnat om samt givetvis tidigare gärningar att detta verkar planerat.

Det gör mig ont att tänka M utsättas för något sådant och stämmer det vill man ja in honom på livstid. Varför kan fanskapet inte berätta!?
Citera
2014-02-03, 09:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det fanns ju ett utbränt bilvrak nära FP:n
Hur utesluter du att det inte var FS som stal detta fordon och använde det till transporten o sedan tuttade på?
Han kanske t o m köpte det
Det kanske kan förklara det rättsläkaren ansåg "besynnligt" d.v.s den brunsvarta besudlingen som hon mistänkte kunde vara sot.
Citera
2014-02-03, 10:01
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Så trodde polisen också, det var därför de sökte "något kopiöst" i brobackatrakten. Därefter hittades kroppen, inte särskilt väl gömd, på ett "uppenbart ställe" nära bostaden. Alltså åt andra hållet jämfört med Brobacka.

I sanning ett mysterium. Jag har f ö länge trott att ärendena i Brobacka och Mölndal är helt sanna, har samband, och möjligen indirekt har med Ms död att göra. Det skulle kunna handla om en leverans av cannabis från en odlare/beredare i Brobacka till ett av de gäng som "haschkrigar" i västra Gbg. Mötesplatser för sådant torde vara avskilda, t ex på kyrkogårdar.

Vi kommer nog aldrig att få veta exakt vad som hände. Men att skjuta någon i sovrummet p g a "kränkning", ptja, det verkar väldigt konstigt. Det bör vara något helt annat som har hänt. Det blir nog ett överklagande och vi får se om det då framkommer något som kan kasta ljus över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in