2014-02-02, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror att han kan ha varit i Sollebrunnstrakten och lånat en likbil, och att han vid tidpunkten för det mottagna sms:et 17:31:25 (Brobacka N) var i det närmaste framme vid sin destination. - Detta skulle också förklara att Hyundaien flyttats från norra till södra parkeringen, att bilen saknat diesel för 12-15 mil samt att inga som helst spår återfanns i MJ:s bil (under förutsättning att man gjort en noggrann undersökning - men man hade då inte tillgång varken till emballage eller rep och visste därför inte exakt vad man letade efter varför undersökningen vid denna tidpunkt måste bedömas som rel. intetsägande).

Ok, då förstår jag bättre.
I så fall finns det minst en person till som vet att Fredrik är mördaren och som väljer att inte gå till polisen med information att han lånat ut sin bil till Fredrik den aktuella natten.
Citera
2014-02-02, 17:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Ok, då förstår jag bättre.
I så fall finns det minst en person till som vet att Fredrik är mördaren och som väljer att inte gå till polisen med information att han lånat ut sin bil till Fredrik den aktuella natten.
Hur trovärdigt är det? "Hej! Jag vill låna din bil för att köra ut på en oländig skogsstig för att dumpa en mördad kvinna. Går det bra?"
Citera
2014-02-02, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur trovärdigt är det? "Hej! Jag vill låna din bil för att köra ut på en oländig skogsstig för att dumpa en mördad kvinna. Går det bra?"

Ja tex: -Ja det kan du väl få, du hjälpte ju mig när jag mördade xx, utan din hjälp hade jag suttit i fängelse nu. Jag kan följa med om du vill så går det fortare
Citera
2014-02-02, 18:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja tex: -Ja det kan du väl få, du hjälpte ju mig när jag mördade xx, utan din hjälp hade jag suttit i fängelse nu. Jag kan följa med om du vill så går det fortare

Fast enligt tråden har ju FS inga vänner ens att träffa, men att låna bilar av har han tydligen?
Citera
2014-02-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Fast enligt tråden har ju FS inga vänner ens att träffa, men att låna bilar av har han tydligen?

När man tänker på FS personlighet så föreställer man sig ingen gullig person, så att han haft hållhakar och/eller hotat någon att låna ut en bil är väl inte omöjligt. Eller?
Citera
2014-02-02, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

I den här tråden är ingenting omöjligt, det vet väl du om någon.
Tänk om han har en hake på någon, nån som inte kan neka något.
Killen hänger med hen till Övre Röran och när han får se vad Fredrik gjort utbrister han:
- Hämta en presenningen eller nått och så rullar vi ned henne på filten först
Citera
2014-02-02, 18:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I den här tråden är ingenting omöjligt, det vet väl du om någon.
Tänk om han har en hake på någon, nån som inte kan neka något.
Killen hänger med hen till Övre Röran och när han får se vad Fredrik gjort utbrister han:
- Hämta en presenningen eller nått och så rullar vi ned henne på filten först
Så han åker och hämtar bil och kompis inom 20 minuter. Det gick fort.

Men om allt är möjligt kan det också ha varit FB eller JE som hämtade en kompis.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-02 kl. 18:30.
Citera
2014-02-02, 18:41
Bannlyst
Citat:
- Självklart. Jag är din nya flickvän, så givetvis kan jag hjälpa till att fixa en bil!
Det är ett tänkbart svar.
Citera
2014-02-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
- Självklart. Jag är din nya flickvän, så givetvis kan jag hjälpa till att fixa en bil!

Det kan ha varit en kvinna, det finns ju de som inte alls har något emot att vara tillsammans med mördare och ansåg det uppfriskande och lite spännande att låna ut sin bil.

Det kan ha varit någon som han haft hållhake på eller som han kunnat hota på något sätt som lånat ut sin bil för att inte hamna i skiten.
Citera
2014-02-02, 18:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hon bodde inte i Brobacka, som letsdoit föreslog.
Citera
2014-02-02, 19:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hej, jag behöver en bil för lite "transporter" till din lada, OK? - Och så sticker han emellan med ett lik.
Citera
2014-02-02, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hej, jag behöver en bil för lite "transporter" till din lada, OK? - Och så sticker han emellan med ett lik.
- Men varför använder du inte din egen bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in