Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-02, 19:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Fast det är väl lite upp till de som lider av ett problem att lösa det?
Människor som upprörs väldigt mycket av en annan organisations problem har all rätt att via förslag hjälpa organisationen till rätta. Det var därför jag efterlyste konkreta förslag istället för det gamla vanliga raljerandet om hur det "pacifistiska SvP har blivit det nya SD". Vad ska de göra? Är (de eventuella) förslagen kritiker av SvP kommer med något de själva skulle göra i samma situation?
Citat:
Och appliceras det där resonemanget konsekvent på alla områden så innebär det ju att ingen får kritisera någon nationell organisation eller individ för något om de inte själva samtidigt gör ett bättre jobb inom det aktuella området som de vill kritisera.
Jag har aldrig sagt att man inte får kritisera, jag önskar bara mer konkretion och realism.
Citera
2014-02-02, 21:54
Medlem
Har nyligen skänkt några hundringar till SvP, inte långt kvar till målet på 500 000:- till valfonden
Citera
2014-02-03, 00:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedEyeBadBear
Hur ställer sig SvP till att Curt Linusson tycker att det är slöseri med tid att syssla med parlamentarism?

Den enda möjligheten att återskapa ”något” av vårt Sverige är genom vapenmakt.
Allt annat är slöseri med pengar och energi.

"Curt Linusson
februari 1, 2014 kl. 21:30

Vrid det åt alla håll- Nationella partier hit och dit/dito organisationer fattar ni inte att ni lever i en låtsasvärld,en löjlig tro om ett Svenskt Sverige igen. Jag tror på den möjligheten men att det skulle gå att åstadkommas genom reprensation i de parlamentariska lägren i Sverige anser jag uteslutet.Den enda möjligheten att återskapa ”något” av vårt Sverige är genom vapenmakt.
Allt annat är slöseri med pengar och energi. Emotser reaktioner på mitt inlägg !
Curt Linusson"

http://www.nationell.nu/2014/01/31/vansterextrem-attack-mot-daniel-spansk/comment-page-1/#comment-180920

Åker han ut nu, då ni tar avstånd från våld?

Man kan ju ifrågasätta varför han valt att engagera sig i ett politisk parti om han har den inställningen.
Citera
2014-02-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet inte, men jag tycker att de som alltid hetsar om att SvP är för mesiga och ickemilitanta kunde svara på det. Du skrev tidigare att partiet måste "visa att de kan försvara sina företrädare". Exakt hur ska de göra det? Attacker mitt i natten, ska de ha en vaktstyrka ständigt närvarande hos varje offentlig företrädare? Vilka ska utgöra vaktstyrkan? Jag tycker faktiskt att det är de som hetsar som borde komma med förslagen och lösningarna. Exakt vad ska SvP göra? Om SvP attackeras under demonstrationer/offentliga sammankomster så försvarar man ju sig (som i Halmstad eller Eskilstuna). Det fungerar ju inte på samma sätt med attacker mot enskilda företrädares privata hem mitt i natten. Det som skulle funka då är ju något liknande det jag skrev om förut, att ha någon motsvarighet till AFA som alltid slår tillbaka mot valfri våldsbejakande röding så fort man själv blivit attackerad. Men då tillkommer riskerna. Jag anser inte att människor som inte är beredda att ta riskerna ska hetsa andra.

Jag har inte hetsat ett skit mot SvP och deras strategi, i varje fall inte mer än vad du har. Varför får jag känslan av att du försöker lägga ord i min mun?

(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP

Jag har inga bra svar på de frågor du ställer, det är relevanta och svårnavigerade frågor i tider som dessa. Systemet är så genomkorrupt och anti-nationalistiskt. Om den nuvarande metoden man använder inom SvP är rätt? Jag vet inte. Det är svåröversiktligt. Att offensiva aktioner hade bestraffats hundra gånger hårdare än kommunisternas diton kan vi i alla fall enas om.
Citera
2014-02-03, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Man kan ju ifrågasätta varför han valt att engagera sig i ett politisk parti om han har den inställningen.

Citat:
Det mest ironiska i detta är ju att han själv sitter på ett mandat i kf. Varför gör han det, då det endast är slöseri med tid och enerig?

Hur vet vi att det verkligen är Curt Linusson som skrivit inlägget, och inte något troll?
Citera
2014-02-03, 01:12
Avslutad
Citat:
Läs efterföljande kommentar.

"John Andersson
februari 2, 2014 kl. 16:38

Det är dock troligt att det är verklighetens Curt Linusson; vi som har varit med ett tag vet att han brukar uttrycka sej på det här sättet och att han är en ganska kluven person som haft dubbla medlemskap i bla NNS, Svp och att han ursprungligen kommer från ett SDmandat.

Men det kanske är Linusson som är Svps räddning? Kan se framför mig hur han tar täten med Jonas De Geer, Dan Erikson, Magnus Söderman (Daniel Spansk inte att förglömma) med varsin Ak4 och handgranaterna vinande i skyttegravarna."

"George V
februari 2, 2014 kl. 15:05

Då får du anses slösa bort både din egen och dina partikamraters pengar och energi då med andra ord? Eftersom du ju själv sitter i kommunfullmäktige på ett SD-mandat som du råkade ramla in på av en slump?
Snacka om förvirrat parti SvP är när deras egna parlamentariker skriver att parlamentarism är slöseri med tiden – vart fan står ert förvirrade populistparti någonstans egentligen?!"

Fast nu kan jag knappast veta om det där ens stämmer, då jag inte vet speciellt mycket om Linusson. Men jag kan väl säga att jag tror det först när Linusson själv säger det, och inte någon som skriver under hans namn på nätet, för det kan ju vara vem som helst.
Citera
2014-02-03, 02:19
Medlem
Citat:
Människor som upprörs väldigt mycket av en annan organisations problem har all rätt att via förslag hjälpa organisationen till rätta. Det var därför jag efterlyste konkreta förslag istället för det gamla vanliga raljerandet om hur det "pacifistiska SvP har blivit det nya SD". Vad ska de göra? Är (de eventuella) förslagen kritiker av SvP kommer med något de själva skulle göra i samma situation?

Jag har aldrig sagt att man inte får kritisera, jag önskar bara mer konkretion och realism.
Ok, då hänger jag med.
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Fast nu kan jag knappast veta om det där ens stämmer, då jag inte vet speciellt mycket om Linusson. Men jag kan väl säga att jag tror det först när Linusson själv säger det, och inte någon som skriver under hans namn på nätet, för det kan ju vara vem som helst.
Nationell.nu brukar inte låta folk "trolla" i andras namn. Tror man att det är ett troll kan man ju mejla Nationell.nu och be redaktionen kontrollera så att kommentaren är autentisk. Men liknande kommentarer har i alla fall postats länge på Nordfront:
Citat:
Om Kärrtorp:

Tack SMR-aktivister äntligen några nationalister som inte vänder ”andra kinden till” . Rätta takter !! Curt Linusson

https://www.nordfront.se/just-nu-konfrontation-med-svenskhatare-i-karrtorp.smr#comment-88141
Citat:
Tack Jesper ! Det bästa jag läst på länge. Jag har alltid hävdat att våld är enda lösningen på främlingsinvasionen. Därför bildade jag 1999 den paramilitära organisationen Legion Wasa.Syftet var militär utbildning. Det var full fart i nästan 10 år men sedan dog det ut.En bidragande orsak var att alla andra nat.organisationer tog avstånd från oss och hävdade det var bättre att vända andra kinden till och ”kämpa” framför datorskärmen eller i polisskyddade demon.
Jag skulle gärna vilja ha kontakt med dig Jesper över telefon. Ring mig 070-2701678 Linusson.

https://www.nordfront.se/var-offensiv.smr#comment-29405
Citat:
Bäste ”krupp” Inbilladig inte att ett inbördeskrig/raskrig kan starta här i Sverige.
200 år av fred har gjort oss till viljelösa nickerdockor som aldrig skulle resa motstånd utom möjligen bakom tagentbordet. Vad väntar du på”krupp” rekrytera dina revolutionärer .Jag ställer upp som den första !! Curt Linusson

https://www.nordfront.se/160-000-fransman-gjorde-uppror-mot-judisk-makt-rorelsen.smr#comment-102396
Citat:
Hej Kamrater ! Fattar ni inte vad som Krävs ? Våld slall med våld bemötas allt annat är krökta nackar och underkastelse. Men försök att få SMR att förstå det- Lycka till men det är inte troligt de är ju NS. Curt Linusson

https://www.nordfront.se/per-gudmundson-hetsar-mot-stoddemonstration-for-mordade-nationalister.smr#comment-80893
På Nordfront har han iaf uppgett en mejladress och jag antar att någon kollat så att det verkar vara hans riktiga mejl och hade någon hållit på och trolla så där länge i hans namn känns det som att Curt eller någon som känner honom borde ha uppmärksammat det och påpekat det.
Citera
2014-02-03, 04:44
Medlem
Nix-registrets avatar
Det trodde jag hela tiden hade varit en etablerad sanning inom SvP, att parlamentarism inte kommer rädda svenskarna. Däremot gynnas svensk nationalism helt klart av parlamentariska framgångar.
Citera
2014-02-03, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Ok, då hänger jag med.

Nationell.nu brukar inte låta folk "trolla" i andras namn. Tror man att det är ett troll kan man ju mejla Nationell.nu och be redaktionen kontrollera så att kommentaren är autentisk. Men liknande kommentarer har i alla fall postats länge på Nordfront:

På Nordfront har han iaf uppgett en mejladress och jag antar att någon kollat så att det verkar vara hans riktiga mejl och hade någon hållit på och trolla så där länge i hans namn känns det som att Curt eller någon som känner honom borde ha uppmärksammat det och påpekat det.

Om det är på det sättet så får jag hålla med de som skrev att det var konstigt, med tanke på att han själv sitter i kommunfullmäktige. Helt bortkastat är det väl inte att ställa upp i val och så? Visst, att enbart syssla med parlamentarism kan ju tyckas bortkastat, eftersom det är tveksamt om det är möjligt att segra den vägen (demografiska förändringar, massmedial hjärntvätt, osv), fast SvP sysslar väl med mer än så?
Citera
2014-02-03, 10:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag har inte hetsat ett skit mot SvP och deras strategi, i varje fall inte mer än vad du har. Varför får jag känslan av att du försöker lägga ord i min mun?
I mina svar till dig undviker jag att skriva "du" utan använder "de som". Jag gör det eftersom jag inte riktar mig till dig personligen. Efter att ha läst en jävla massa skitsnack om SvP på nationell, nordfront och realisten ville jag skriva något om det och valde att svara på ditt inlägg eftersom det var det senaste inlägget i den här tråden som liknade det jag ville svara på.
Citat:
De där inläggen handlar om att jag var upprörd över att SvP inte reagerade alls på upprepade våldshandlingar mot partiet. Inte att de inte reagerade med våld. Under den här tiden läste jag via vänsterextrema källor om att flera företrädare hade blivit attackerade och misshandlade. Jag såg inte ett ord om detta från SvP. Det var det jag reagerade på: Att SvP inte ens verkade vilja erkänna att såna saker hände. Att man trodde att om man blundar så försvinner problemet. Jag ville se nån typ av reaktion. Med reaktion menade jag i första hand att man tar upp och skriver om det, fördömer det, diskuterar det, erkänner det. Inte att man går till våldsamma motattacker. Här har ju SvP blivit bättre. Nu skriver man åtminstone om såna här saker.

Nästa steg är kanske att använda sina medier för att mer aggressivt sätta press på polisen ("varför las utredningen ner? va? va? va?"), medier ("varför skriver ni inget om detta?") och vänsterfolk ("tar ni avstånd?"). Lite som Fria Tider gör ibland. Och det kan funka. Fria Tider ringde upp nån försvarsadvokat och ifrågasatte varför han inte yrkade på utvisning av en somalier som knullade ihjäl sitt våldtäktsoffer. När domen kom visade det sig att han lagt till en yrkan efter Fria Tiders "drev".

Att reagera på vänsterns våld måste inte betyda att använda våld. Det finns många andra sätt att agera. Vad jag inte vill se är apati och "låtsas som det regnar"-strategi.
Citera
2014-02-03, 17:26
Medlem
Citat:
I mina svar till dig undviker jag att skriva "du" utan använder "de som". Jag gör det eftersom jag inte riktar mig till dig personligen. Efter att ha läst en jävla massa skitsnack om SvP på nationell, nordfront och realisten ville jag skriva något om det och valde att svara på ditt inlägg eftersom det var det senaste inlägget i den här tråden som liknade det jag ville svara på.

De där inläggen handlar om att jag var upprörd över att SvP inte reagerade alls på upprepade våldshandlingar mot partiet. Inte att de inte reagerade med våld. Under den här tiden läste jag via vänsterextrema källor om att flera företrädare hade blivit attackerade och misshandlade. Jag såg inte ett ord om detta från SvP. Det var det jag reagerade på: Att SvP inte ens verkade vilja erkänna att såna saker hände. Att man trodde att om man blundar så försvinner problemet. Jag ville se nån typ av reaktion. Med reaktion menade jag i första hand att man tar upp och skriver om det, fördömer det, diskuterar det, erkänner det. Inte att man går till våldsamma motattacker. Här har ju SvP blivit bättre. Nu skriver man åtminstone om såna här saker.

Nästa steg är kanske att använda sina medier för att mer aggressivt sätta press på polisen ("varför las utredningen ner? va? va? va?"), medier ("varför skriver ni inget om detta?") och vänsterfolk ("tar ni avstånd?"). Lite som Fria Tider gör ibland. Och det kan funka. Fria Tider ringde upp nån försvarsadvokat och ifrågasatte varför han inte yrkade på utvisning av en somalier som knullade ihjäl sitt våldtäktsoffer. När domen kom visade det sig att han lagt till en yrkan efter Fria Tiders "drev".

Att reagera på vänsterns våld måste inte betyda att använda våld. Det finns många andra sätt att agera. Vad jag inte vill se är apati och "låtsas som det regnar"-strategi.

Då förstår jag bättre, möjligt att jag överreagerade litet.

Det är lätt att i stridens hetta känna att de borde slå tillbaka men det ligger mycket i det du har pekat på i de senaste inläggen. Huvudet kallt och se det långsiktiga.

Håller med om att de skall vara mer påstridiga och verkligen trycka på det, kanske lite som Nordfront gör när de ringer upp olika myndighetspersoner och visar på hur sjukt och korkat de tänker ibland. Jag vet dock inte hur statusen på Realisten är, sidan har gått i stå kan jag tycka. Nu verkar dessutom RF brutit sig loss så jag vetifan hur den satsningen går egentligen.
Citera
2014-02-03, 21:24
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Vilka ur SvP har åkt till Grekland för att möta Gyllene Gryning under fyra dagar, utöver Mikael Skillt?

https://twitter.com/MikaelSkillt
Det var ytterligare tre som följde med mig ner för att träffa grekiska kamrater, Björn, Marcus och Daniel. Otroligt intressant att få en inblick i hur Gyllene Gryning arbetar, även om de av förklarliga skäl var rätt stressade inför demonstrationen på lördag. I slutet av maj, bär det förhoppningsvis av igen då är det lite lugnare, då de avslutat sina valkampanjer, sen om de jag ska besöka är fängslade återstår att se, då regeringen försöker få samtliga MP:s fängslade

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in