Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Jag har inte hetsat ett skit mot SvP och deras strategi, i varje fall inte mer än vad du har. Varför får jag känslan av att du försöker lägga ord i min mun?
I mina svar till dig undviker jag att skriva "du" utan använder "de som". Jag gör det eftersom jag inte riktar mig till dig personligen. Efter att ha läst en jävla massa skitsnack om SvP på nationell, nordfront och realisten ville jag skriva något om det och valde att svara på ditt inlägg eftersom det var det senaste inlägget i den här tråden som liknade det jag ville svara på.
De där inläggen handlar om att jag var upprörd över att SvP inte reagerade alls på upprepade våldshandlingar mot partiet. Inte att de inte reagerade med våld. Under den här tiden läste jag via vänsterextrema källor om att flera företrädare hade blivit attackerade och misshandlade. Jag såg inte ett ord om detta från SvP. Det var det jag reagerade på: Att SvP inte ens verkade vilja erkänna att såna saker hände. Att man trodde att om man blundar så försvinner problemet. Jag ville se nån typ av reaktion. Med reaktion menade jag i första hand att man tar upp och skriver om det, fördömer det, diskuterar det, erkänner det. Inte att man går till våldsamma motattacker. Här har ju SvP blivit bättre. Nu skriver man åtminstone om såna här saker.
Nästa steg är kanske att använda sina medier för att mer aggressivt sätta press på polisen ("varför las utredningen ner? va? va? va?"), medier ("varför skriver ni inget om detta?") och vänsterfolk ("tar ni avstånd?"). Lite som Fria Tider gör ibland. Och det kan funka. Fria Tider ringde upp nån försvarsadvokat och ifrågasatte varför han inte yrkade på utvisning av en somalier som knullade ihjäl sitt våldtäktsoffer. När domen kom visade det sig att han lagt till en yrkan efter Fria Tiders "drev".
Att reagera på vänsterns våld måste inte betyda att använda våld. Det finns många andra sätt att agera. Vad jag inte vill se är apati och "låtsas som det regnar"-strategi.