Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Vilka ur SvP har åkt till Grekland för att möta Gyllene Gryning under fyra dagar, utöver Mikael Skillt?
https://twitter.com/MikaelSkillt
Jag vet att Björn Björkqvist just nu befinner sig i Grekland och besöker Gyllene Gryning, tillsammans med Danskernes Partis Daniel Carlsen. Jag är osäker på vilka som mer befinner sig i Grekland just nu, om någon.
Kan väl hända att det är fler, men jag har dålig koll och enda anledningen till att jag ens nämner de andra som att de är där är för att de är öppna med det på Facebook. Björkqvist gör världens bästa selfies.
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
SvPs strategi att lamt fördöma angreppen medelst ord och uttalanden verkar inte fungera. Allvarligt, Spansk har nu blivit angripen två gånger på kort tid. Det är inte okej någonstans, partiet måste visa att de kan försvara sina företrädare.
Om det sker någonting så är det på individbasis, vilket kräver att de utsatta först och främst vill göra någonting. Vad som sker eller inte sker är upp till de inblandade individerna, och man bör inte bara respektera deras ståndpunkter utan även ha förtroende för att de själva känner vad som kan anses vara rätt i en given situation.
Daniel har allt stöd han kan tänkas vilja ha, och han vet om det. Från mig skulle han få allt jag har att ge om han ber om det, oavsett om det är en kram, en klapp på axeln eller en läskback full av molotovs.
SvP kan försvara sig och SvP värnar de sina, om det får det inte vara någon tvivel. Om medlemmar väljer att agera eller inte agera i en given situation beror på en lång rad faktorer och bedömningar som framförallt medlemmarna själva gör, i samförstånd med ledningen om nödvändigt.
Vi vet också hur det brukar te sig i situationer som dessa, där brott sker mot nationalister och polisen sätter in övervakning - inte för att förhindra brott eller gripa våldsdårarna i träskvänstern, utan för att förhindra repressalier från nationalisternas håll. Allting är inte alltid så enkelt som det ser ut att vara.
Jag delar din frustration och vill inte se något hellre än att dessa as dinglar från närmaste lyktstolpe.