2014-02-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Operationalisera det på ett bra sätt, men det är väl klockrent? Säg att du kan läsa och förstå specifikationer/mer avancerad teknik men även "fördumma" ned det så att gemene man kan förstå och se vilka fördelar just vederbörande kan få av det senaste grafikkortet... En kombination av kunskap och intresse. Klockrent! Tänk dock på att det skall vara välformulerat.

Tackar, tar med det då på ett bättre sätt.
Citera
2014-02-02, 15:34
Medlem
Natenates avatar
Citat:
Här lägger jag ned diskussionen med dig, det är din ansökan, du gör som du vill. Ber du om hjälp utan att vilja lyssna så är det inom din fulla rätt, däremot slöseri med andras tid.
Det finns kritik som är mer värd att ta åt sig av än annan.
Citera
2014-02-02, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natenate
Det finns kritik som är mer värd att ta åt sig av än annan.
Vad Moa- försöker säga är ju att din bakgrund inom filmvetenskap inte är relevant med din ansökan om jobb inom restaurangbranchen. Du måste anpassa ditt CV och PB efter tjänsten du söker.

Söker jag jobb som polis t ex, så kanske det är viktigare att belysa min bakgrund inom psykologi än att jag spelat i ett death-metal band i tio år.

När man söker jobb så är det bättre att överdriva sina kunskaper än att inte nämna de alls. Försök sälja dig själv som en produkt och tänk sedan: varför ska de köpa mig? Varför behöver de mig? Vad kan jag tillföra företaget? Och sen skriver du kortfattat och konkret svaren på de här frågorna.
Senast redigerad av iamqueensblvd 2014-02-02 kl. 16:57.
Citera
2014-02-02, 20:46
Medlem
Neroes avatar
Jag håller på att uppdatera mitt cv lite granna och jag har en fråga:

Det är såhär att jag läst färdigt en kandidat i FEK (spelar egentligen ingen roll) men samtidigt har jag också läst en annan utbildning inom MKV som jag har skrivit kandidatuppsats i, men har inte en examen just där då jag saknar poäng från två kurser.
Hur ska jag skriva det i mitt cv? Har ju ingen ingen examen i MKV; men har ju skrivit en uppsats och det får ju anses som meriterande. Vad tycker ni?
Citera
2014-02-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Jag håller på att uppdatera mitt cv lite granna och jag har en fråga:

Det är såhär att jag läst färdigt en kandidat i FEK (spelar egentligen ingen roll) men samtidigt har jag också läst en annan utbildning inom MKV som jag har skrivit kandidatuppsats i, men har inte en examen just där då jag saknar poäng från två kurser.
Hur ska jag skriva det i mitt cv? Har ju ingen ingen examen i MKV; men har ju skrivit en uppsats och det får ju anses som meriterande. Vad tycker ni?
Skriv exakt som det är? Den ofärdiga utbildningen skulle jag skriva dom pågående och ta in de poängen du saknar från de kurserna snarast möjligt.

Pågående utbildning inom XX, Kanditatuppsats skriven med titeln XX... Skulle jag troligen lägga upp det.

Lycka till!
Citera
2014-02-02, 21:26
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Skriv exakt som det är? Den ofärdiga utbildningen skulle jag skriva dom pågående och ta in de poängen du saknar från de kurserna snarast möjligt.

Pågående utbildning inom XX, Kanditatuppsats skriven med titeln XX... Skulle jag troligen lägga upp det.

Lycka till!

Tack Moa.

Mitt problem är dock (som jag borde skrivit i mitt föregående inlägg) att kandidatuppsatsen skrev jag för cirka 2 år sedan, och precis efter det jag skrev uppsatsen så fick jag jobb. Så just nu saknar jag tyvärr en del motivation för att slutföra de två kurserna.
Ska jag bara skriva "Kandidatuppsats i MKV med uppsatsens namn" ?
Citera
2014-02-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Tack Moa.

Mitt problem är dock (som jag borde skrivit i mitt föregående inlägg) att kandidatuppsatsen skrev jag för cirka 2 år sedan, och precis efter det jag skrev uppsatsen så fick jag jobb. Så just nu saknar jag tyvärr en del motivation för att slutföra de två kurserna.
Ska jag bara skriva "Kandidatuppsats i MKV med uppsatsens namn" ?
Det kan du göra så länge du inte vilseleder någon till att tro att du faktiskt har fulla examen. Mitt tips hur trist det än skulle vara att försöka fixa de sista kurserna, det ser tyvärr alltid bättre ut med fullföljda utbildningar än när enstaka poäng saknas... Däremot som du säger, uppsatsen är den bästa delen att ha avklarad. =)
Citera
2014-02-02, 22:45
Medlem
Luckyhorses avatar
Någon som skulle kunna länka en bra mall för ett cv försökt några gånger själv men aldrig klarat av att sitta under en längre stund och skriva om saker jag inte kan. Pma helst
Citera
2014-02-03, 15:55
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
Någon som skulle kunna länka en bra mall för ett cv försökt några gånger själv men aldrig klarat av att sitta under en längre stund och skriva om saker jag inte kan. Pma helst

bra mall säger tyvärr inget, inom vilket yrkesområde är det gäller?, enkel industriarbetare eller mer avancerat som grafiker, inom it eller macdonalds-arbete, resturang osv osv.

som sagt, man anpassar naturligtvis sitt cv utefter sitt yrkesområde, VILKET ÄR DITT?
Citera
2014-02-04, 18:50
Medlem
Painted-Birds avatar
En snabb fråga om CV. Om jag t.ex. har jobbat på ICA bör jag skriva vad mina arbetsuppgifter var?

Såhär har jag skrivit i mitt CV:
ICA, ort - 2013.03.25 – 2013.07.10
Arbetade i butiken. Plockade upp varor, hjälpte kunder m.m.

Ser det bättre ut ifall jag bara skriver såhär?

Citera
2014-02-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird
En snabb fråga om CV. Om jag t.ex. har jobbat på ICA bör jag skriva vad mina arbetsuppgifter var?

Det första. Dock räcker det ofta att ange månad, datum tillför ej särskilt mycket. Lycka till!
Citera
2014-02-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird

Du ska alltid ange dina arbetsuppgifter eller annan information om arbetet, utbildningen, etc. Ditt första exempel är det allra bästa sättet att skriva det på och du behöver icke ange specifikt datum utan det räcker med månad samt år. Tänk på att förklara dina arbetsuppgifter på ett sätt att det får mig som arbetsgivare att fatta intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in