2014-02-01, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jopekka
Jag har alltid tyckt illa om fransson. Dels för hans otroliga adhd-temprament, men också för att han är så otroligt feg. Han slåss jämt med armbågarna och gärna med de som redan ligger. Har vid 2 tillfällen sett honom mata på folk liggandes som redan fått stryk och då är han där och matar armbåge i ansiktet.

Trots detta tyckte jag synd om honom när jag såg hur han satt som ett barn i rätten och stammade fram sina svar. Killen måste lida av något, jävlar i staketet. Han är så lost nu att han inte vet vart han ska ta vägen. För sin egen skull vore det bättre att gola falskt på sig själv då han sällan kommer få en lugn vardag ute - antingen kommer han råka ut för ofantligt många hot och misshandelsfall eller också (mer troligt) kommer han stryka med då han har en hel drös med folk som är ute efter hans huvud..

Stackars fransson, jag kunde sagt det här redan för 5-6 år sedan då han började ballade ur i skolan då ryktena om hans homosexualitet figurerade på stan.

Lessen fransson, bög eller inte, men jag tror tyvärr att din tid är kommen.

Jag lider dock inte med dig - du förtjänar det ditt jävla avskum.

Dö.

Det här inlägget säger mer om dig än om den du skriver om
Citera
2014-02-01, 02:41
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Hela denna tråden pratas om ditt och datt !!! Även jag har varit delaktig i detta !!

Men vi glömmer vem det handlar om !!!
Om en litet barn som mist sin pappa <3

http://www.youtube.com/watch?v=mdVGI_UL5_M

Hoppas att alla förstår vad jag menar
Nej, vi förstår inte. Vad menar du egentligen?
Citera
2014-02-01, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Noterar att du tycker att rätt väg att gå kring problematiken är att sekretessbelägga hela förundersökningar så att icke-part i mål inte kan granska rättsprocesser.
Den noteringen kan du stryka. Jag anser nämligen inte att det är en problematik runt det hela över huvud taget, bara för att advokater gapar om det (advokter, som aldrig någonsin griper efter halmstrån... ). Om det däremot hade varit det så hade det varit upp till politiker och lagstiftare att reglera öppenheten kring FUP tills dess huvudförhandling ägt rum. Men eftersom det inte är ett uppenbart problem så behövs inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Ang. mordförsöksdomen handlade det om vana att läsa domar från mål där brottsoffer och/eller vittnen är hotade. Samma mönster visade sig där. Vidare har rättens ledamöter och övriga som befinner sig på huvudförhandling faktiskt ett tolkningsföreträde framför vem annan som helst som läser en dom åtta år i efterhand. Detta då de kan tolka helheten och inte bara ord på papper - de ser kroppsspråk, blickar, hör tonlägen osv.
När skulle K.G blivit hotad då? Om han blev hotad av J.B när denne besökte honom i hans hem och kallade på ambulans så hade han troligen inte sagt något till kommissarie J.C två dagar senare. (Edit: Om att B.H vore skytten alltså.)
Om han blivit hotad efter att han angivit B.H som skytt så framstår fortfarande uttalandet "... min vän var med" till K.G:s släkting, dagen innan han pratar med J.C, som ett jävla frågetecken.
Faktum kvarstår att det enda som talar för att B.H skulle vara skytten är att kommissarie J.C påstår att K.G sagt så.

Rättens ledamöters förmåga att tolka helheten är inte värd någonting så länge det förekommer oskyldigt dömda oavsett utsträckning.
Misstänker att du jobbar inom rättsväsendet, har jag rätt? Du har snabb tillgång till FUP, insikt i folks belastningsregister och är jättebra på att läsa en dom. I varje fall mycket bättre än alla andra här inne, om man får tro dig själv.
Senast redigerad av Cimaron 2014-02-01 kl. 05:44.
Citera
2014-02-01, 11:54
Bannlyst
Hur går det för Bruno nu.
Sitter han och älskar sin son villkorslöst samtidigt som han trycker i sig både det ena och andra han får tag i?
Citera
2014-02-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lebanon-Levi
Hur går det för Bruno nu.
Sitter han och älskar sin son villkorslöst samtidigt som han trycker i sig både det ena och andra han får tag i?

Märkligt det här.... Varför ifrågasättes inte Henriks mor? Största ansvaret för ett barn,brukar mamman
automatiskt vilja ha. Iaf om man älskar sina barn.
I de flesta fall är det mamma som ger ett barn det mesta emotionella. Våra könsroller är uppdelade så.
Eftersom det är mamman som Henke är hatisk mot,så tror ju jag att hon inte gett honom så mycket kärlek eller bekräftelse. Jag vet flera exempel där svek från mamman leder till missbruk och våldsamt beteende.
Citera
2014-02-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Märkligt det här.... Varför ifrågasättes inte Henriks mor? Största ansvaret för ett barn,brukar mamman
I de flesta fall är det mamma som ger ett barn det mesta emotionella. Våra könsroller är uppdelade så.
Eftersom det är mamman som Henke är hatisk mot,så tror ju jag att hon inte gett honom så mycket kärlek eller bekräftelse. Jag vet flera exempel där svek från mamman leder till missbruk och våldsamt beteende.
Tycker inte Henrik verkar så värst hatisk mot sin mamma. När han ringer sitt fyllesamtal till henne så är han påhejad av en lika överförfriskad pappa.
Sedan vet vi inte med säkerhet att mamman haft möjlighet att vara närvarande hela tiden. Det framgår att Henrik flyttat runt en hel del, men frågor som om han bott i fosterhem, hos släktingar, suttit på olika ungdomshem med mera har vi inte fått svar på. Medan vi vet att han har två skötsamma systrar.

I övrigt tycker jag att vi kan lämna mamman och systrarna utanför det här helt och hållet. Att Bruno kommer på tal har till stor del med hans register att göra, och därmed öppnar det för diskussion runt Brunos påverkan i hans roll som förebild.
Citera
2014-02-01, 17:49
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil

Tråden spårar ur...

Hur som är det ju inte alla som går och blir mördare bara för att de inte blir kramade eller ammade tillräckligt som små.

Tycker det är rätt ovidkommande vad som varit i Henriks barndom, rykten om eventuella övergrepp är nog bara just rykten han själv farit med i syfte att vinna sympati...så tänker jag i varje fall.
Jag vet att en de flesta anser att ingen föds ond, men beroende på genetik och generell uppfostran (rätt så givet) så blir alla individer formade....men ändå är inget skrivet i stjärnorna hur det ska bli sen. De är bara mindre bra eller mer bra förutsättningar. Jag tror i alla fall på den fria viljan, och valet hos varje vuxen individ.

Att tänka på annat vis, och vilja hitta en förklaring till varför vissa människor gör vidriga saker är förvisso naturligt...MEN att fråga sig själv hur de kan vara kapabla till de mest onda gärningar förringar det ansvar och de faktiska konsekvenser varje människa bör få stå för vid sådana vidriga handlingar som att göra illa, döda eller skada andra människor på olika vis.

Yttre omständigheter spelar roll, men borde inte göra det vid dömande av personen i fråga.
Tycker inte Henriks barndom ska tas i beaktning, för där har vi det igen....det fria valet, att välja vem man ska vara, och vad man gör.
Det jag menar är att det som har varit har varit, och folk har haft det värre och ändå klarat sig i livet utan att göra illdåd och dumheter.....

Hoppas inte de ska bli att de skyller på varandra, och undkommer straff på så vis, och hoppas inte heller att Henrik kommer få psykvård.

Fängelse så länge det går. Men vad betyder 15 år, att du sitter ett par år bara av det straffet, sen är du ute och promenerar igen.

Alldeles för milda straff i Sverige.

Oj, nu vart det en mindre novell skrivet här utav mig...*suck*

Må väl, styrka och framåt för de som känner saknad, ilska och sörjer....
Citera
2014-02-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Tråden spårar ur...

Hur som är det ju inte alla som går och blir mördare bara för att de inte blir kramade eller ammade tillräckligt som små.

Tycker det är rätt ovidkommande vad som varit i Henriks barndom, rykten om eventuella övergrepp är nog bara just rykten han själv farit med i syfte att vinna sympati...så tänker jag i varje fall.
Jag vet att en de flesta anser att ingen föds ond, men beroende på genetik och generell uppfostran (rätt så givet) så blir alla individer formade....men ändå är inget skrivet i stjärnorna hur det ska bli sen. De är bara mindre bra eller mer bra förutsättningar. Jag tror i alla fall på den fria viljan, och valet hos varje vuxen individ.

Att tänka på annat vis, och vilja hitta en förklaring till varför vissa människor gör vidriga saker är förvisso naturligt...MEN att fråga sig själv hur de kan vara kapabla till de mest onda gärningar förringar det ansvar och de faktiska konsekvenser varje människa bör få stå för vid sådana vidriga handlingar som att göra illa, döda eller skada andra människor på olika vis.

Yttre omständigheter spelar roll, men borde inte göra det vid dömande av personen i fråga.
Tycker inte Henriks barndom ska tas i beaktning, för där har vi det igen....det fria valet, att välja vem man ska vara, och vad man gör.
Det jag menar är att det som har varit har varit, och folk har haft det värre och ändå klarat sig i livet utan att göra illdåd och dumheter.....

Hoppas inte de ska bli att de skyller på varandra, och undkommer straff på så vis, och hoppas inte heller att Henrik kommer få psykvård.

Fängelse så länge det går. Men vad betyder 15 år, att du sitter ett par år bara av det straffet, sen är du ute och promenerar igen.

Alldeles för milda straff i Sverige.

Oj, nu vart det en mindre novell skrivet här utav mig...*suck*

Må väl, styrka och framåt för de som känner saknad, ilska och sörjer....

Väldigt bra skrivit!
Citera
2014-02-02, 09:06
Medlem
Kan inte få detta fruktansvärda och meningslösa mord ur mitt huvud! Det är helt ofattbart att människor, vänner eller t o m släktingar kan vara så grymma mot varandra! Det emotionella klimatet i det här landet och i hela världen skrämmer mig till vanvett! Det som hände Gabriel påminner mig om det fasansfulla styckmordet i Bollnäs. Och allt detta våld och dödande bara för en packe tabletter! Vad är det som gör människor så desperata? Allt detta får mig att må så illa. Världen har blivit ond, ond, ond!

Såg filmen som Gabriels syster lagt ut på youtube för att hylla sin bror. Han hade ju precis börjat leva! Knarkare eller inte knarkare - vad spelar det för roll! Gabriel hade ett helt liv framför sig! Och det livet var det tänkt att han skulle leva i närheten av sitt barn. Nu är ännu en liten människa faderslös! Det är så sorgligt.

Lås in mördarna för all framtid. Dom har förverkat sin rätt att leva ute i samhället bland oss andra som hyllar och verkar för Det Goda och Vackra Livet! Jag gråter när jag ser Gabriel tillsammans med sitt barn. Det som har hänt är så otroligt sorgligt!

Vila i frid, Gabriel.

Lurituri
Citera
2014-02-02, 09:37
Medlem
det finns inga ord att beskriva henrik och fransson... parasiter och avskum e milda ord för dom.
jag står för det jag tycker och hoppas dom brinner i helvetet för all framtid.

Må du vila i frid Gabriel!
Citera
2014-02-02, 11:20
Bannlyst
Gabriels syster har ju skapat en facbooksgrupp som heter
Lås in Gabriels mördare på livstid.
I den gruppen finns ju fd Presidenten Roger Rosenqvist i Romano.

Betyder detta att Bruno bör passa jävligt noga?
Citera
2014-02-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lebanon-Levi
Gabriels syster har ju skapat en facbooksgrupp som heter
Lås in Gabriels mördare på livstid.
I den gruppen finns ju fd Presidenten Roger Rosenqvist i Romano.

Betyder detta att Bruno bör passa jävligt noga?
På vilket sätt skulle det röra Bruno?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in