2014-02-01, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
Jag tycker att blocket har blivit så jävla svårt. Folk vill bara sköta allting över email vågar inte lämna ut sina namn eller telefonnummer. Frågar man om reg nummer så får man luren i örat. Ringer man upp JOHANSSON så svarar hassan med dålig svenska, HALLÅ. Är hela världen så jävla oseriös eller vad är det frågan om. Snart måste man ju köpa en ny bil för att bara slippa alla problem med folk.
Håller med ger snart upp! Varit nåt fel (inte bara bilen nu utan även andra grejer) på alla bilar jag kollat. Tur att jag har kompisar som kan se o veta sånt där som följt med mig annars skulle jag väl ligga gråtandes resten av dagarna om jag köpt en dålig bil!!

Men när vi ändå ska diskutera blocket bilar, vad tror ni om denna http://www.blocket.se/vi/50641132.htm ??? Vad tycker ni generellt om Ford?
Citera
2014-02-01, 21:48
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedShit
Håller med ger snart upp! Varit nåt fel (inte bara bilen nu utan även andra grejer) på alla bilar jag kollat. Tur att jag har kompisar som kan se o veta sånt där som följt med mig annars skulle jag väl ligga gråtandes resten av dagarna om jag köpt en dålig bil!!

Men när vi ändå ska diskutera blocket bilar, vad tror ni om denna http://www.blocket.se/vi/50641132.htm ??? Vad tycker ni generellt om Ford?
Ford Fusion fick en utmärkelse i det eminenta programmet Top Gear:

The Most Pointless Car Award

Richard Hammond sa att Fusion var en "Fiesta med hatt"
Citera
2014-02-01, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ford Fusion fick en utmärkelse i det eminenta programmet Top Gear:

The Most Pointless Car Award

Richard Hammond sa att Fusion var en "Fiesta med hatt"
Hahaha är det sant. Ingen fusion då.

Men ang. japanska märken, är inte de mest anpassade efter varma klimat?
Citera
2014-02-02, 03:33
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Nej, det kan man inte påstå. Det japanska klimatet är inte helt olikt det svenska faktiskt.
Citera
2014-02-02, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Nej, det kan man inte påstå. Det japanska klimatet är inte helt olikt det svenska faktiskt.
Deras medeltemperatur ligger på 5+ på vintern...
Citera
2014-02-02, 10:39
Medlem
goofers avatar
Varning för denna bil : http://www.blocket.se/sodermanland/Mercedes_Benz_C_32_AMG_49613840.htm?ca=12&w=1&last =1

Den har enligt carfax varit totalsmashad i USA när den var ett år gammal.
Inlöst av försäkringsbolaget och sedan såld till Polen.
Importerad till Sverige och säljs nu för 129 000:- av en auktoriserad Mercedeshandlare i Eskilstuna.

Vet inte om Landrins är ovetande om historiken men priset de begär antyder ju att de försöker en bluff.

Förmodligen köpte Polackerna bara papperna på bilen och åkte hem till Polen och gjorde en stulen bil laglig igen med ny identitet och låga mil.

Då har med största sannolikhet bilen gått mycket längre än vad mätaren och papperna visar.
Citera
2014-02-02, 11:47
Medlem
brutalares avatar
Vad tror ni om denna? http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_swft_amt_51901907.htm?ca=11&w=3

Okej förstabil som man kan åka runt med tills man blivit mer erfaren? En ägare också. Helvete, försvann inom en timme.
Senast redigerad av brutalare 2014-02-02 kl. 12:11.
Citera
2014-02-02, 12:09
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Varning för denna bil : http://www.blocket.se/sodermanland/Mercedes_Benz_C_32_AMG_49613840.htm?ca=12&w=1&last =1

Den har enligt carfax varit totalsmashad i USA när den var ett år gammal.
Inlöst av försäkringsbolaget och sedan såld till Polen.
Importerad till Sverige och säljs nu för 129 000:- av en auktoriserad Mercedeshandlare i Eskilstuna.

Vet inte om Landrins är ovetande om historiken men priset de begär antyder ju att de försöker en bluff.

Förmodligen köpte Polackerna bara papperna på bilen och åkte hem till Polen och gjorde en stulen bil laglig igen med ny identitet och låga mil.

Då har med största sannolikhet bilen gått mycket längre än vad mätaren och papperna visar.
Skrämmande om en MB-handlare säljer krockad skit. Gå dit och konfrontera dem
med fakta och tokpruta ned till sitt rätta värde - 29 000 kr.
Citera
2014-02-02, 12:14
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Hahaha är det sant. Ingen fusion då.

Bortsett från att Top Gear tyckte Fusion var menlös så är det nog inte
något större fel på bilen. Den tillverkades under 10 år vilket är ovanligt långt
för en personbil. Det tyder på att det var en någorlunda lyckad bil.

Själv tycker jag den verkar rätt smart med sitt lådformade bagageutrymme
och SUV-stuk.
Citera
2014-02-02, 20:16
Bannlyst
Vad tycker ni om denna?

http://www.blocket.se/stockholm/Citroen_C2_1_6i_VTR_Auto_110_HK_51851525.htm
Citera
2014-02-02, 20:46
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Deras medeltemperatur ligger på 5+ på vintern...

Ja, det är ju inte så väldigt långt ifrån vintermedeltemperaturen i befolkningscentra i Sverige.
Citera
2014-02-02, 22:18
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Bortsett från att Top Gear tyckte Fusion var menlös så är det nog inte
något större fel på bilen. Den tillverkades under 10 år vilket är ovanligt långt
för en personbil. Det tyder på att det var en någorlunda lyckad bil.

Själv tycker jag den verkar rätt smart med sitt lådformade bagageutrymme
och SUV-stuk.

Mycket populärt bland äldre och folk i allmänhet som har svårt för att röra sig. En bil som är "easy in easy out". Dessutom liten och billig i drift. Det är ju därför den överlevt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in