Citat:
Ursprungligen postat av
Intelligenskvot
Ok, du kan inte namnge någon nyliberal som anger att man bör införa nyliberalism och visar att den löser de invandringsrproblem Sverige redan har innan man har fortsatt massinvandring.
Det har det inte varit tal om. Jag har pekat på att man i principdiskussioner håller sig till principer. Du har tvärtemot velat blanda ihop det med dagens situation.
Ditt sätt att skriva repliker är lite som om jag säger att månen är rund och gul, då replikerar du med att jag sagt att månen är en ost.
Att du inte klarar av att hålla dig till det som faktiskt skrivs visar att du saknar solid grund för din position och behöver ägna dig åt destruktiva debattrix.
Citat:
Ursprungligen postat av
Intelligenskvot
Bevilisgen finns det en mängd tillväxtföretag som anger detta:
http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_boende
Jag gjorde ett avsteg mot min praxis och tog faktiskt och tittade efter. Artikeln som ligger till grund handlar om att HFG (går det att hitta någon mer partisk?) letat rätt på några som ville gnälla.
Och då säger företagen att bostadssituationen eventuellt kan ha betydelse för de som söker jobb. Now that is great information.
Vidare intervjuar man en jeppe på keolis som servar bussarna i Stockholm. (Apropå tillväxtföretag). Dom säger sig ha fått rejekt när folk säger sig inte hitta tillräckligt BILLIGT boende. Dom hittar således boende men dom vill inte betala vad det kostar.
Sedan nämner man folk som kommer dit och jobbar (70 timmar) varannan vecka från norrland. De hittar inga jobb i norrland.
Således inget om att det inte skulle finnas boende, men däremot att man inte vill betala vad de kostar.
Fö kan jag berätta att det i minst över 30 år varit "svårt" att fixa bostad i Stockholm. Men det har inte hindrat folk från att bosätta sig där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Intelligenskvot
Man kanske inte är så pigg på att betala mycket mer lön i månaden bara för att en person ska kunna anställas när konkurrenterna i alla andra länder slipper denna extra kostnad...
Nej, men det är en helt annan fråga som har med fackliga kollektivavtal, skatter och bidrag att göra.
Och det är en mycket allvarligare fråga som har med om Sverige skall fortsätta längre och längre ned i listan över BNP per capita. Men den har inget direkt med boende att göra.