2014-02-02, 00:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Var JE bjuden hem till Marina? Inte i dom loggar jag hittar.
Då saknar du bilagor. Läs gärna på än att tro att detta mordfall är ett forum för amatörpsykologer som analyserar M och F relation.
Citera
2014-02-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skrev inte främmande hårstrån, så vad ska jag precisera?

Du menar att man känner hårstråna men inte personen de kommer ifrån?

Det är väl inte så svårt att få främmande personers hårstrån i sängen. Jag träffar min bäste kompis Tage (han som har en fickkniv uti sin mage) och ger honom en hastig (men manlig) kram och han har hårstrån på sig ifrån sin syster Pernilla och henne känner jag inte. Nu sitter de på min tröja och jag tar ner min tvätt och håller den lite lätt mot kroppen och vips så har jag Pernillas hårstrån i sängen.
Citera
2014-02-02, 00:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Du menar att man känner hårstråna men inte personen de kommer ifrån?

Det är väl inte så svårt att få främmande personers hårstrån i sängen. Jag träffar min bäste kompis Tage (han som har en fickkniv uti sin mage) och ger honom en hastig (men manlig) kram och han har hårstrån på sig ifrån sin syster Pernilla och henne känner jag inte. Nu sitter de på min tröja och jag tar ner min tvätt och håller den lite lätt mot kroppen och vips så har jag Pernillas hårstrån i sängen.
Nej, det menar jag inte.

Jag formulerar om frågan. Brukar du hitta hårstrån i din säng från andra personer än de som har legat i sängen?
Citera
2014-02-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det menar jag inte.

Jag formulerar om frågan. Brukar du hitta hårstrån i din säng från andra personer än de som har legat i sängen?

Jag luppar inte mina sängkläder flera gånger om dagen. Gör du det? Drar du sängkläderna genom mikroskop flera gånger om dygnet?
Citera
2014-02-02, 00:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag luppar inte mina sängkläder flera gånger om dagen. Gör du det? Drar du sängkläderna genom mikroskop flera gånger om dygnet?
Men om du hade hittats oförklarligt utom liv i sängen så hade nog SKL luppat av dina sängkläder.
Citera
2014-02-02, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men om du hade hittats oförklarligt utom liv i sängen så hade nog SKL luppat av dina sängkläder.

Oförklarligt? Vad pratar du om nu?

Om det bara finns en person som har haft möjlighet att mörda Marina så finns det bara en person att välja på. Och den personen blev ju dömd, så vad spelar hårstråna för roll?
Citera
2014-02-02, 00:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

En rättegång som tillhör svensk rättshistoria och som uppmärksammats till den grad att de flesta är informerade, så menar du att hårstråna skulle vara av betydelse utan DNA?
Jag har tidigare bett dig klargöra vad du ville man skulle analysera på de här stråna och vilket värde det skulle ha i sak, men det har du inte gjort.

Så här är det för att tala i klarspråk. De här stråna kunde man inte få ut ett DNA ifrån, och då är det stopp där och något annat lär inte ha något värde då det gäller stråna. Om du prompt ska påstå något så argumentera så det håller ihop är du vänlig.
Citera
2014-02-02, 00:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Om det bara finns en person som har haft möjlighet att mörda Marina så finns det bara en person att välja på. Och den personen blev ju dömd, så vad spelar hårstråna för roll?
Om inte hårstråna hade spelat någon roll så kan man ställa sig frågan varför polis öht skickar in sådant skit till SKL.
Det kostar ju en massa skattepengar.
Citera
2014-02-02, 00:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om inte hårstråna hade spelat någon roll så kan man ställa sig frågan varför polis öht skickar in sådant skit till SKL.

DNA vet du är värdefullt men inget annat då det gäller huvudhår, om man nu inte ska kolla vilka droger eller liknande. Är det något du missat i själva håranalysen?
Citera
2014-02-02, 00:40
Medlem
Citat:

Det kan du ju fråga dig om du tycker att det känns meningsfullt för dig. För FS är dömd nu och det är väl allt som egentligen spelar någon roll. Varför onanerar du kring hårstråna för?
Citera
2014-02-02, 00:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Jag har tappat räkningen, men det finns ett otal personer som kan ha använt tidsfönstret på ca 12 timmar natten mellan 28-29 att utföra brottet på.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-02 kl. 00:51.
Citera
2014-02-02, 00:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du kan inte svara på varför stråna har värde utan ett DNA då? Det är ju du som påstår detta, så vad för värde skulle det ha för själva bevisdelen? Du som ska vara så pass insatt men svar har du aldrig. Så hur vore det om du läste på lite.
Fynd vid brottsplats och fyndplats har ju alltid ett värde. Eller hur ser du på den frågan, tycker du att det är oväsentligt att undersöka föremål som hittats i anknytning kring offret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in