2014-02-02, 00:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Milde jesus, hur ska det kunna följa med kulan igenom kläder och hud?

http://fbportnoy.webs.com/obduktionsintervjun.htm
Det är det skadade kraniet som undersökts.
Citera
2014-02-02, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det räcker väl med att man lägger sängkläderna på ett skåp och sen bäddar för att det ska kunna hamna vilka hårstrån som helst i sängkläderna. Eller menar du att hon slussat ut sängkläderna från tvättmaskinen till sängen och sen duschat och slussat sig helt ren ner i sängen?
Vilket skåp då, det finns inget i sovrummet? Sängkläder brukar vara rena när jag bäddar nytt. Brukar de inte vara rena när du bäddar nytt?

Från vem skulle hårstråna kunna komma? Har du något förslag?
Citera
2014-02-02, 00:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Varför är det sannolikt att hon bytte sängkläder just dagen innan?
Därför att GM bäddade med begagnade sängkläder. Och man brukar bädda rent när man väntar sällskap i sängen.
Citera
2014-02-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför att GM bäddade med begagnade sängkläder. Och man brukar bädda rent när man väntar sällskap i sängen.

Men det finns inget som tyder på att Marina skulle ha några gäster hemma den helgen. Hon kan ha bäddat rent för vecka sedan t.ex.
Citera
2014-02-02, 00:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Men det finns inget som tyder på att Marina skulle ha några gäster hemma den helgen. Hon kan ha bäddat rent för vecka sedan t.ex.
M bjöd hem män, vilket finns faktaunderlag på.
J.E var inbjuden den 28/7..samma dag som M försvann.

M försvann inte under en helg.
Citera
2014-02-02, 00:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och i så fall, vem kom hårstråna ifrån?
Citera
2014-02-02, 00:10
Medlem
Citat:
Och i så fall, vem kom hårstråna ifrån?

Kan ha kommit från vem som helst. Hårstrån hamnar inte bara i sängar när man skjuter någon. Det kan komma från ett annat tillfälle, t.ex. kan dom ha suttit på hennes ytterjacka eller hennes tröja och sedan har nog lagt dessa på sängen, eller har dom kommit in via katten?
Citera
2014-02-02, 00:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan ha kommit från vem som helst. Hårstrån hamnar inte bara i sängar när man skjuter någon. Det kan komma från ett annat tillfälle, t.ex. kan dom ha suttit på hennes ytterjacka eller hennes tröja och sedan har nog lagt dessa på sängen, eller har dom kommit in via katten?
Ja, eller en marsian bar in dem.

Sluta nu, hårstråna kommer från någon som delade säng med Marina, eller Marina själv.
Citera
2014-02-02, 00:13
Medlem
Citat:
Vilket skåp då, det finns inget i sovrummet? Sängkläder brukar vara rena när jag bäddar nytt. Brukar de inte vara rena när du bäddar nytt?

Från vem skulle hårstråna kunna komma? Har du något förslag?

Var torkade sängkläderna? Ute?

Hon kan väl ha lagt ifrån sig dem var som helst innan de kom ner i sängen. Och hon kan ha haft hårstrån på sin tröja när hon bar tvätten.

Man bär ju oftast tvätt nära kroppen, inte virar då jag in dem i plast efter att de har torkat i ett helt kliniskt utrymme dit jag bara går in efter att ha duschat och tagit på mig kirurgkläder.
Citera
2014-02-02, 00:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Var torkade sängkläderna? Ute?

Hon kan väl ha lagt ifrån sig dem var som helst innan de kom ner i sängen. Och hon kan ha haft hårstrån på sin tröja när hon bar tvätten.

Man bär ju oftast tvätt nära kroppen, inte virar då jag in dem i plast efter att de har torkat i ett helt kliniskt utrymme dit jag bara går in efter att ha duschat och tagit på mig kirurgkläder.
Brukar du få främmande personers hårstrån i sängkläderna bara får att du inte har virat in dem i plast?
Citera
2014-02-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
M bjöd hem män, vilket finns faktaunderlag på.
J.E var inbjuden den 28/7..samma dag som M försvann.

M försvann inte under en helg.

Var JE bjuden hem till Marina? Inte i dom loggar jag hittar.
Citera
2014-02-02, 00:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Har du kollat SKLs utlåtande om hårstrånas längd samt färg?
Tror knappast att katter är hårinnehavarna. Det tror inte ens SKL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in