2014-02-01, 23:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Nähe? Du får läsa mitt förra inlägg igen för jag vet inte vad jag ska svara här.
Jag la till ett inlägg på inlägget du svara på. Förklara gärna varför du anser att det är ointressant att undersöka hår som hittats vid ett offer.
Citera
2014-02-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag la till ett inlägg på inlägget du svara på. Förklara gärna varför du anser att det är ointressant att undersöka hår som hittats vid ett offer.

Men det var precis de jag skrev i mitt näst senast inlägg. Ska jag copy-pasta det igen eller vad är du ute efter.
Citera
2014-02-01, 23:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Men det var precis de jag skrev i mitt näst senast inlägg. Ska jag copy-pasta det igen eller vad är du ute efter.
Det jag är ute efter är din förklaring varför du anser att det är oviktigt att undersöka de hårstrån som hittats i emballaget som M låg i?

Får jag ett vettigt svar eller ska jag sortera dig till ytterligare en banjospelare?
Citera
2014-02-01, 23:51
Medlem
Citat:
Det jag är ute efter är din förklaring varför du anser att det är oviktigt att undersöka de hårstrån som hittats i emballaget som M låg i?

Får jag ett vettigt svar eller ska jag sortera dig till ytterligare en banjospelare?

Och här skriver jag varför det inte är viktigt.

Citat:
Det där hårstrået har ingen betydelse i skuldfrågan för det kan inte kopplas ihop med själva gärningen. Det bevisar att en person har befunnit sig i Marinas säng vid något tillfälle alternativt kan hårstrået ha funnits på Marinas kläder och hon har kastat dom på sängen och därefter finns hårstrået i sängen.
Citera
2014-02-01, 23:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
vad säger du när jag påstår att SKL inte undersökt håren mer än på längd och färg. Tycker du att det då är en grundlig undersökning?
Citera
2014-02-01, 23:55
Medlem
Citat:
vad säger du när jag påstår att SKL inte undersökt håren mer än på längd och färg. Tycker du att det då är en grundlig undersökning?

Varför skulle de undersöka hårstråna för när FS är den enda som kan ha utfört mordet och är mördaren?

De skulle väl ha undersökt vad varje människa i hela södra Sverige har gjort det vill säga alla som har haft möjlighet att flyga dit eller ta båten dit eller simma dit också?
Citera
2014-02-01, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det låg begagnade sängkläder i sängen när mamma L bäddade om. Det är sannolikt att Marina bytte till rena sängkläder dagen innan hon dog, och GM tog de begagnade sängkläderna ur tvättkorgen när han bäddad om. Det innebär att sängkläderna på FP var nytvättade och hårstån i dem måste ha kommit samma natt. Hårstråna har samband med brottet.
Citera
2014-02-01, 23:57
Bannlyst
Citat:
Inget krutstänk hittades och rättsläkaren efterfrågade det från SKL. De t.o.m skickade polisen Enar att transportera M.s skalle till SKL.
Inget bly eller krutrester hittades, men vad hittade rättsläkaren för brunsvarta besudlingar som hon ansåg kunde vara sot och som hon tyckte såg "besynnligt ut"?

Återigen, inga krutrester hittades i Ms kranie.

Milde jesus, hur ska det kunna följa med kulan igenom kläder och hud?

Citat:
Men jag hittade en intressant sak gällande krutstänk. FS-kramarna är förundrade över bristen på krutstänk men enligt obducenten som obducerade Palme så stannar krutstänket på ytan i mjukdelarna. Det är omöjligt att det följer med in i kroppen. Det är väl därför det inte fanns krutstänk runt kulhålet heller? Det följer inte med.

Citat:
Det smuts som finns på kulan, det stryks av, dels på kläderna, dels i de yttersta mjukdelarna där kulan går in. Det kan inte sitta fast på och gå tvärs igenom huden och finnas kvar i utgångsöppningen. Omöjligt. Detta är ingångsöppningen. Det är ingångsöppningen efter ett icke påsittande skott. Ett påsittande skott brukar för det första lämna avtryck efter mynningen på vapnet runt kontusionsringen. För det andra brukar det vara en viss uppsplittring av mjukdelarna här och ligger skadan, ingångsöppningen, över beniga delar så brukar det regelbundet också bli en rökgashåla under hudytan för då följer gaserna med in under skinnet och blåser upp mjukdelarna. Sådant finns icke här. Det brukar också finnas koloxidmissfärgningar av mjukdelarna, med klarare rödfärg. Det finns heller inte här. Det är inte ett påsittande skott. Men från detta kan man inte säkert säga om det är ett närskott eller ett fjärrskott. Skillnaden på närskott och fjärrskott är det ju om krutstänken når fram till hudytan eller inte och beroende på vilket vapen det är så rör det sig om från 60 cm till 1,20 ungefär. Det ligger i det området något så när. Men han hade ju så mycket kläder Man anar ett märke här också, att det har varit en sutur som har gått på var sin sida så.

http://fbportnoy.webs.com/obduktionsintervjun.htm
Citera
2014-02-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det låg begagnade sängkläder i sängen när mamma L bäddade om. Det är sannolikt att Marina bytte till rena sängkläder dagen innan hon dog, och GM tog dessa sängkläder ur tvättkorgen när han bäddad om. Det innebär att sängkläderna på FP var nytvättade och hårstån i dem måste ha kommit samma natt. Hårstråna har samband med brottet.

Det räcker väl med att man lägger sängkläderna på ett skåp och sen bäddar för att det ska kunna hamna vilka hårstrån som helst i sängkläderna. Eller menar du att hon slussat ut sängkläderna från tvättmaskinen till sängen och sen duschat och slussat sig helt ren ner i sängen?
Citera
2014-02-01, 23:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Varför skulle de undersöka hårstråna för när FS är den enda som kan ha utfört mordet och är mördaren?

De skulle väl ha undersökt vad varje människa i hela södra Sverige har gjort det vill säga alla som har haft möjlighet att flyga dit eller ta båten dit eller simma dit också?
Med DNA kommer man långt och man kan även se om håret kom från M eller F.S. Men kom det från en annan så öppnas dörrar. Det insåg även SKL.

Det är väl bara banjospelare som inte kan se brett.
Citera
2014-02-01, 23:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Milde jesus, hur ska det kunna följa med kulan igenom kläder och hud?

http://fbportnoy.webs.com/obduktionsintervjun.htm
Om inte, hur kom en tändsatspartikel in i kulhålet?
Citera
2014-02-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det låg begagnade sängkläder i sängen när mamma L bäddade om. Det är sannolikt att Marina bytte till rena sängkläder dagen innan hon dog, och GM tog de begagnade sängkläderna ur tvättkorgen när han bäddad om. Det innebär att sängkläderna på FP var nytvättade och hårstån i dem måste ha kommit samma natt. Hårstråna har samband med brottet.

Varför är det sannolikt att hon bytte sängkläder just dagen innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in