2014-02-01, 17:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Varför ägna bry sig om något som endast i teorin skulle kunna vara en möjlighet när han konstaterar att det i rent praktiskt är det troliga ett 9 m.m. projektil....
Han tror inte på syl eller skruvmejsel......

Jag tror att han satte pistolmynningen direkt mot huvudet och tryckte av.

Vidare så är det tolkningsförmågans om brister då en del läser rättsläkarens utlåtande. Det är synd att man försöker vrida det till något som inte alls är sant. Den danska rättsläkaren väljer i sin slutsats att det rör sig om ett skott i huvudet och det stämmer bra överens med en 9mm.
Citera
2014-02-01, 18:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag tänker såhär:
Eftersom FS gjort sig skyldig till mänsklighetens värsta brott, mord, så känns det som om de flesta ryktena också stämmer.

Han har uppenbarligen inga spärrar.
Ja, det kan nog vara sant när allt kommer omkring det också med hundarna. Fy fan.

Det här mordet på Marina är utan tvekan så jävla grymt att en sån förtjänar egentligen
aldrig att få komma ut i friheten igen.
Det sker inte i stundens hetta. Det tror jag vi kan avskriva definitivt att det varit så.
Utan vad det handlar om är ett överlagt jävla hänsynslöst dödande av en människa som
lagt sig att sova. Som han smyger sig på i natten med ett skjutvapen i handen.
Riktar in sig, besinnar sig inte utan väljer att fullfölja det fruktansvärda brottet.
Så oförlåtligt och så oåterkalleligt. Han tvekar inte om att ta ett liv. Han tar sig den oerhörda
friheten att avsluta det tvärt och varför i helvete då kan man undra?

En utstuderad hämndakt efter en längre tids plågsamt genomlidna tillkortakommanden?
Hämnd för att hon haft mage att vilja bli av med honom för gott?
Honom? Fredrik Svensson som ingen brudjävel har rätt att sätta sig upp emot för då
tar det fyr hos den lätt tände psykopaten?
Det är han som bestämmer när någonting ska vara slut. Det är hans ord och vilja som gäller.
Han liksom alla andra som är som honom är det som har rätten att kränka.
Psykopaten låter sig däremot inte bli kränkt i första taget. Blir han det så får den som
utsatt honom för detta oftast betala ett högt pris för det. Sällan som högt som det Marina
fick betala men det händer ändå lite då och då dessvärre.

Fredrik insåg givetvis att hans dagar var räknade i huset i Övre Röra. Han hade däremot
ingen insikt om att det mest var på grund av honom själv som det utvecklat sig dithän.
Ty såna som Fredrik med sina störningar felar ju aldrig. Det är alltid andra utan undantag
som har skulden ifall något går galet med en relation.
En psykopat är naturligtvis felfri i sina egna ögon. Och det är han som väljer när det ska
bli uppbrott och lämnas som sagt. Ty han har makten och hela härligheten. Amen.

Fredrik väljer att ta livet av Marina därför att...?

På förmiddagen den 28 juli 2010 hämtar den nu dömde mördaren Fredrik Svensson ut
10 000 kr ur en bankomat med Marinas bankkort.

Var det så simpelt motiv att han valde att släcka hennes liv därför att han ville komma över
dessa pengar? Lottlös skulle han inte gå därifrån, nu när hon velat ha ut honom ur sitt liv.
Han hämnas på henne för att hon kränkt honom, sånt tillåts ju inte, och för allt besvär
med att få ut den döda Marina ur hemmet och behöva krångla med presenning och
bortforsling och dumpande ute i ödemarken, förtjänade han allt lite stålar efteråt.
Och dessa såg han raskt till att komma i besittning av alltså.
Sedd möjligen av vittnet KH den gången strax innan uttagen.

Nu har han begått den värsta en synd en människa kan göra sig skyldig till och har ingen
ånger över illgärningen. Samvetslös och iskall. Självömkan ger sig nog till känna däremot
i rikliga mått. Just nu. Klart en sån tycker synd om sig själv. Han som fixat prylen så
bra så pass länge.
Sedan kom då den dagen då någon skulle slå en drill i skogen och puff så var turen slut och
Fredrik Svenssons verkliga helvete - det han så innerligt förtjänar - tog sin början.

Det goda vann till slut över det onda om än det tog en förfärligt lång tid innan så skedde.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-01 kl. 18:22.
Citera
2014-02-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Och dessutom 2 år i en skogsmiljö. Märkligt att inte ens skogens vilda djur vart på embellaget och krafsat.
Inte ett enda djurhår har hittats på paketet eller repen.
Vilka djur äter ett lik som är ruttet? Emballaget var säkert ordentligt förslutet ett bra tag.
Om råttor varit där behöver det inte märkas på ett skelett.
Någon idiot hade lagt en gris i en så här blå tjock/stark plastsopsäck här i skogen,
och när mina hundar tjatat runt den där säcken ett par gånger kikade jag lite motvilligt i den, såg då grisöron och stubb och släppte säcken.
Det var massor av mask i säcken, kryllade av maggots,
Och inte var det något hundarna var sugna på att äta..
De bara cirkulerade och skallade runt säcken.
Kollade säcken av ren nyfikenhet någon vecka senare, då var det bara en smet däri.

Säcken var ihopknuten så visst kunde den krafsats sönder av vilda djur,
men jag tror att lukten gick igenom först när jag öppnat och grisliket varit där så pass länge att maskarna redan jobbat klart.
Grisar och människor är ju lika, kanske var det så med "paketet" också? När det väl flutit ut hade maskar redan gjort rent så att säga?
Senast redigerad av Otherland162 2014-02-01 kl. 22:05.
Citera
2014-02-01, 22:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Vilka djur äter ett lik som är ruttet? Emballaget var säkert ordentligt förslutet ett bra tag.
Om råttor varit där behöver det inte märkas på ett skelett.
Någon idiot hade lagt en gris i en så här blå tjock/stark plastsopsäck här i skogen,
och när mina hundar tjatat runt den där säcken ett par gånger kikade jag lite motvilligt i den, såg då grisöron och stubb och släppte säcken.
Det var massor av mask i säcken, kryllade av maggots,
Och inte var det något hundarna var sugna på att äta..
De bara cirkulerade och skallade runt säcken.
Kollade säcken av ren nyfikenhet någon vecka senare, då var det bara en smet däri.

Säcken var ihopknuten så visst kunde den krafsats sönder av vilda djur,
men jag tror att lukten gick igenom först när jag öppnat och grisliket varit där så pass länge att maskarna redan jobbat klart.
Grisar och människor är ju lika, kanske var det så med "paketet" också? När det väl flutit ut hade maskar redan gjort rent så att säga?
Idioten kanske var GW som gjorde sin test med grisar.
Så du menar alltså att M var rutten från dag 1 då hon mördades?
Inte ens ett enda vilt djur har vart och krafsat på emballaget, de har inte ens rivit ner det granris som fanns på emballaget i sin nyfikenhet och vittring på mat.

M låg nu inte i en tillförsluten liksäck.Det fanns inga repknutar vid kortsidorna och hade det funnits så hade det ändå inte täppt igen paketet.

Er förklaring till det hela är nog att det inte finns vilda djur i skogarna kring Spekeröd.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-02-01 kl. 22:14.
Citera
2014-02-01, 22:13
Medlem
Citat:
Idioten kanske var GW som gjorde sin test med grisar.
Så du menar alltså att M var rutten från dag 1 då hon mördades?
Inte ens ett enda vilt djur har vart och krafsat på emballaget, de har inte ens rivit ner det granris som fanns på emballaget i sin nyfikenhet och vittring på mat.

M låg nu inte i en tillförsluten liksäck.
Det är ju ett uttalande från SKL tror jag, att inplastat lik inte avsätter lukt förrän efter vad det nu var <1v.
På en vecka hinner maskar sabba kroppen tror jag. Då ska det sedan passera en asätare så fort lukten börjat tränga ut och krafsat hål på paketet? Njäää

Men du menar att paketet har kommit till fp senare?
Vad vill du ha sagt med det?
Citera
2014-02-01, 22:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Det är ju ett uttalande från SKL tror jag, att inplastat lik inte avsätter lukt förrän efter vad det nu var <1v.
På en vecka hinner maskar sabba kroppen tror jag. Då ska det sedan passera en asätare så fort lukten börjat tränga ut och krafsat hål på paketet? Njäää

Men du menar att paketet har kommit till fp senare?
Vad vill du ha sagt med det?
SKL har inte ens uttalat sig i denna fråga om varför M kunnat lägat ute i vildmarken i 2 år utan att ens ett djur intresserat sig för hennes döda kropp.
De dom har uttalat sig om är emballagets skick samt repknutar och där fanns öht inga rispor eller hår efter djur.
Sen har de naturligtvis analyserat innehållet i presenningen och där har inte krutrester hittats på vare sig kraniet eller sängkläder.

Enar åkte ju själv upp till SKL med Ms skalle.

Edit: Angående din egen forskning av din jycke så får den väl mat hemma? Huskatter dödar sällan möss för hungern skull..därav är många dödade smådjur av tamdjur oätna.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-02-01 kl. 22:30.
Citera
2014-02-01, 23:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
SKL har inte ens uttalat sig i denna fråga om varför M kunnat lägat ute i vildmarken i 2 år utan att ens ett djur intresserat sig för hennes döda kropp.
De dom har uttalat sig om är emballagets skick samt repknutar och där fanns öht inga rispor eller hår efter djur.
Sen har de naturligtvis analyserat innehållet i presenningen och där har inte krutrester hittats på vare sig kraniet eller sängkläder.

Edit: Angående din egen forskning av din jycke så får den väl mat hemma? Huskatter dödar sällan möss för hungern skull..därav är många dödade smådjur av tamdjur oätna.
SKL hittade iallafall inget fingeravtryck på emballaget men de hittade mänskligt hår i emballaget som inte analyserats med bättre metoder. DNA test för att testa droger förstör tydligen hårunderlaget och därav blev det inget test.
Det är polis som gör beställning.
Citera
2014-02-01, 23:34
Medlem
Citat:
SKL hittade iallafall inget fingeravtryck på emballaget men de hittade mänskligt hår i emballaget som inte analyserats med bättre metoder. DNA test för att testa droger förstör tydligen hårunderlaget och därav blev det inget test.
Det är polis som gör beställning.

Det där hårstrået har ingen betydelse i skuldfrågan för det kan inte kopplas ihop med själva gärningen. Det bevisar att en person har befunnit sig i Marinas säng vid något tillfälle alternativt kan hårstrået ha funnits på Marinas kläder och hon har kastat dom på sängen och därefter finns hårstrået i sängen.
Citera
2014-02-01, 23:37
Medlem
Citat:

Då var det hundföraren kanske son pratade om det. Jag kan inte tillräckligt mycket för att kunna svara på hur emballaget höll eller inte höll lukt, var bara en tanke.
Citera
2014-02-01, 23:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tror att han satte pistolmynningen direkt mot huvudet och tryckte av.

Vidare så är det tolkningsförmågans om brister då en del läser rättsläkarens utlåtande. Det är synd att man försöker vrida det till något som inte alls är sant. Den danska rättsläkaren väljer i sin slutsats att det rör sig om ett skott i huvudet och det stämmer bra överens med en 9mm.
Inget krutstänk hittades och rättsläkaren efterfrågade det från SKL. De t.o.m skickade polisen Enar att transportera M.s skalle till SKL.
Inget bly eller krutrester hittades, men vad hittade rättsläkaren för brunsvarta besudlingar som hon ansåg kunde vara sot och som hon tyckte såg "besynnligt ut"?

Återigen, inga krutrester hittades i Ms kranie.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-02-01 kl. 23:51.
Citera
2014-02-01, 23:39
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Det där hårstrået har ingen betydelse i skuldfrågan för det kan inte kopplas ihop med själva gärningen. Det bevisar att en person har befunnit sig i Marinas säng vid något tillfälle alternativt kan hårstrået ha funnits på Marinas kläder och hon har kastat dom på sängen och därefter finns hårstrået i sängen.
Hårstråna har inte undersökts mer än på färg och längd.

Varför anser du att det inte har betydelse att närmare undersöka hårstrån som ligger i ett emballage med ett offer som mördats?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-02-01 kl. 23:43.
Citera
2014-02-01, 23:43
Medlem
Citat:
Hårstråna har inte undersökts mer än på färg och längd.

Nähe? Du får läsa mitt förra inlägg igen för jag vet inte vad jag ska svara här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in