2014-01-28, 17:19
Medlem
Jag har nyligen flyttat hemifrån och ska tvätta för första gången.
Vill därför ha tips på sköljmedel/tvättmedel som luktar gott?
Vill ha någon riktigt fräsch doft
Citera
2014-01-28, 17:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, den blåa Comfort luktar fräscht.
Citera
2014-01-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Okej tack!
Citera
2014-01-28, 17:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du Maxi i staden så passa på då. Vår Maxi i den stad som jag bor i har erbjudande på just Comfort. Man har olika luktsättningar och det kostar 10 kronor. Har för mig att innehållet är 1 liter.

Dom har kanske samma kampanj hos dig?
Citera
2014-01-28, 19:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
softlan apple blossom, alla andra luktar fördjävligt starkt.
Citera
2014-01-28, 19:22
Medlem
Powens avatar
softlan apple blossom sköljmedel luktar gott enligt min sambo. Sen kan du tänka på att tvättmedel är jävligt potenta så det behövs inte mkt alls.
Citera
2014-01-28, 23:04
Medlem
P55s avatar
Ju mindre ett tvätt- eller sköljmedel doftar desto mindre skadliga allergiframkallande tillsatser är det tillsatt.

Du kan köpa billiga medel som visserligen doftar eller luktar väldigt mycket men kan ge dig ordentlig klåda.
Citera
2014-02-01, 15:18
Medlem
shady_ladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Det är den bästa och godaste, köper alltid den !
Citera
2014-02-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shady_lady
Det är den bästa och godaste, köper alltid den !

Outdoor freshness eller?
Citera
2014-02-01, 17:37
Medlem
shady_ladys avatar
Jag ljög tydligen, var uppe och handlade nu; det är ju SOFTLANs blåa som jag alltid köper!
Citera
2014-02-01, 23:12
Medlem
Detta tvättmedlet är bra enligt mig. Luktar svagt fräscht oxå! Innehåller inte så mycket parfym som kan ge klåda och skit. Det är billigt och drygt med! Brukar kosta runt 70 kr för 2,5 liter på Ö&B, Rusta mfl.

http://www.rossmannversand.de/Deskto...l/722940_1.jpg

Ang. sköljmedel så skit i det:

Om man använder sköljmedel kan man få bort en del av den statiska elektricitet som uppstår i till exempel polyestertextilier. Å andra sidan innebär sköljmedelsanvändningen att svårhanterbara kemikalier sprids till vår miljö. Sköljmedel kan möjligen orsaka allergier. Studier har visat att mjukgörare (ftalater) som finns i sköljmedel sätter ner immunförsvaret vid regelbunden användning. Parfymer och ftalater är inte heller något som reningsverken kan ta hand om och på så sätt når de naturen. Därför är de flesta sköljmedel inte miljömärkta.

Jag har aldrig använt sköljmedel och det verkar fett onödigt imo. Dessutom kostar det massa pengar
Citera
2014-05-14, 23:32
Medlem
DEVGRUs avatar
Kan tipsa om Ariel Actilift samt Softlan Aroma serie sköljmedel, många goda dofter där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in