Citat:
Ursprungligen postat av
Goose420
Tjenare gott folk, jag är en nybörjare inom odling som stött på lite problem, min flicka ser inte ut att må så bra
Bladen längst ner har börjat bli hängiga och fått en gul nyans och växten i sig verkar för övrigt inte ha växt särskilt mycket på 2-3 dagar om man ska jämföra med tidigare.
Jag misstänker att det beror på att jag övervattnar den men tänkte att det var lika bra att höra med folk som kan lite mer.
Ålder: 4 veckor
Strain: Northern Lights
Lampa: 400W HPS
Vattning: 1-2 gånger om dagen i små mängder(den har dock inte klagat på vattenmängden tills nu)
Jord: Blomjord med små lecakulor, har även blandat ner vermikulit och ett lager lecakulor i botten
Kruka: en 10l hink med hål i botten
Tempratur: 26-27 grader
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=faaa1z&s=5#.UueRGrQV-70
Ber om ursäkt för den dåligt tagna bilden.
Hur mycket vattnar du när du väl vattnar? Två gånger om dagen är på tok för mycket (och extra jobb) imo. Det räcker med en gång var 3e-4e dag egentligen, speciellt med lecakulor i. Har du lagt ett lager med lecakulor i botten skulle jag ta bort dessa, då vattnet stannar kvar och du kan få röta i dina rötter om jorden är konstant dyngsur. Låt gärna jorden bli torr i ett lager av ca 1-2cm innan du vattnar, det är bara positivt. Jag brukade vänta tills plantan nästan tagit upp allt vatten i krukan innan jag slängde på nytt. Du har även Vermikulit i säger du, tänk på det.
Att bladen längst ner blir gula och kan trilla av är fullt normalt.
Sen vet jag inte om det är bilden eller jag som ser dåligt, men jag tycker det ser ut som en hint att du matat dom med lite för mycket kväve eller dylikt. Vad använder du som näring och hur mycket/ofta? Det är bra med mycket kväve i veggfas då damen älskar det, men det ändras senare till att hon suktar efter mer fosfor istället.
Jag tror jag har ändrat uppfattning 20 gånger under tiden jag skrivit detta, jag är osäker. Jag är ingen expert så ta inte mina ord som lag.
-->
http://swecan.org/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=53930 Börja plugga

Finns många bra guider på Swecan. Om du inte orkar läsa så kan du ju titta på en tvåtimmars dokumentär om odling, där du får veta allt du behöver veta.
High Times - Ultimate Grow - Growing Cannabis heter den!
Det finns nog någon som kan ge dig ett mer givet svar inom kort.
Mvh K