2014-02-01, 01:31
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Jag har för mig att aftonblajjan hade något foto av henne från rätten i genomskinlig blus, push-up och avsevärt mer slimmad än de blekfeta foton som i övrigt cirkulerat lite varstans i bloggosfären. Vem vet kanske är hon utseendefixerad och har tagit åt sig av fotocollagen?

Är det månne detta foto du tänker på? Håller med i så fall, ser ut som Kattis har Pattis som heter duga.

Bildnamnet? "batongpolis_rättegång.jpg".
Citera
2014-02-01, 01:57
Medlem
ManJuices avatar
Jag tror inte att hon kommer få ett särskilt normalt liv när det hela är över, och det är jag glad för. Folk (läs rättshaverister) kommer säkert gå så långt att de ger sig på hennes anhöriga. Men så går det när man missbrukar sin makt som polis inför hela det svenska folket. Länge leve offentlighetsprincipen!

Jag spyr och känner mig äcklad av denna varelse som kallar sig för "Polis" - som utnyttjar tomma uttalande från en uppenbart berusad man till att få utlopp för sina (sexuella) sadomasochistiska lustar. Det skulle inte förvåna om hon också är en feminist. Kvinnor inom såväl brandtjänsten som Polisen utgör en rejäl samhällsrisk.

Glöm inte, nästa gång kan det vara du som får kroppen söndermisshandlad för att du inte ville "lägga dig ner"! I USA får du iallafall dina rättigheter upplästa för dig oavsett hur sönderknarkad du må vara!

Gör din röst hörd den 14:e september i år. Säg Nej till Kvotering!
Citera
2014-02-01, 02:42
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Jag tror inte att hon kommer få ett särskilt normalt liv när det hela är över, och det är jag glad för. Folk (läs rättshaverister) kommer säkert gå så långt att de ger sig på hennes anhöriga.

Det tror jag nog hon kan få, och hoppas verkligen inte att det sker.
Citera
2014-02-01, 08:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Typiskt FB-människor att endast skaffa information från diverse skvallertidningar.
Läs på lite mer och skaffa lite mer info innan du pratar...eller tänk helt enkelt...
Nu vet jag inte om du är 14 år eller yngre men värt att berätta för dig är att media ofta vinklar sina artiklar och skriver och visar bara de som de känner för att sälja tidningar
Lite mer läsning:

http://www.blaljus.nu/nyhetsartikel/fika-eller-ingripa

Artikeln gör mig obehaglig till mods. Är det alltså något sorts halvofficiellt organ för poliser i Stockholm? För i sådana fall tror jag nog att ledningen har fått lite att fundera på.

Artikeln börjar med en beskrivning av målsäganden. Säkert en korrekt sådan av en typisk fullbult som går runt och slår på folk och grejer. Någon som ska finkas helt enkelt. Sen får vi veta att polisen ifråga just hade varit ute och jagat inbrottstjuvar, och skulle just iväg och ta en välförtjänt rast och fika, och i stället får order om att ta hand om busen. "Det fanns bara hon. Som var på väg till sin fika."

Jag vet inte om det är för att vi ska tycka synd om polisen som inte fick sin rast, eller om det är ett försök till förmildrande omständigheter. Men såvitt jag vet regleras inte en polis schema av Skalmans mat-och-sovklocka.

Sen kommer en beskrivning av själva misshandeln som inte alls stämmer med vad vi ser i filmen, som inte är värd att referera här. I filmen ser vi däremot tydligt att hon drar batongen, och säger åt fyllot att lägga sig ner. När han inte gör det efter en tre fyra sekunder vevar hon igång och bussar hunden på honom. Det hela är över på några sekunder. Jag måste förutsätta att misshandeln föregåtts av en diskussion. Vad som gjorde att hon inte kunde fortsätta och stå och tjafsa med honom förstår jag inte. Visserligen vägrade han lyda hennes order att sätta sig, lägga sig ner eller vad han nu skulle göra. Men tydligt är att hon hade kontroll på läget, även om jag har full förståelse för att det inte är så kul att stå där och gaffla på obestämd tid tills förstärkning kommer. Men ingår inte det i en polis arbetsuppgifter? Även om det sker på tom mage?

Sen berömmer de henne för hennes batongteknik och att hon har full koll på hunden, och att polisen ska få bättre batonger. Vad nu det har med saken att göra.

Till sist kommer ett antal underliggande hot, som vi fått från polisen flera gånger tidigare. Men som inte gör det hela mindre obehaglig.
"Om polisen hade ignorerat radioanropet hade sannolikt inget hänt, mer än att mannen fortsatt sin bärsärksliknande framfart. Hon hade i värsta fall blivit varnad för ordervägran." Menar de att polisen kommer att vägra utföra order om de inte efter eget tycke får puckla på fyllon de tröttnat på?
Om polisen inte dragit batong och bussat hunden på honom: "Mannen hade kunnat springa iväg och misshandla någon på vägen." Men visar inte misshandeln att hon hade koll på situationen? Klarar inte polisen av att spring ifall det närmast raglande, oerhört berusade och överviktige fyllot? Och om polisen var i så dålig kondition kunde hon då bussat hunden på honom. Eller är det meningen att polisen ska få dra batong mot var och en, utifall att någon skulle få för sig att springa ifrån polisen. Betyder det att jag kan räkna med att få smaka batong nästa gång jag stoppas för en rutinkoll av alkohol? Jag kan ju tänkas få för mig att lämna bilen och springa iväg?
"Mannen hade kunnat angripa polisen och slå henne till marken. Därefter hade han rent av kunnat få tillgång till hennes tjänstevapen och vi hade haft en pistolbeväpnad våldsman gående på Brunnsgatan bland nattflanörerna." Variation på samma tema. Bättre med en preemptive strike utifall fyllot skulle få för sig något är tydligen taktiken som ska användas. Ska polisen slå ner de som kan tänkas angripa polisen? Kunde inte hunden hjälpa till här om mannen blev våldsam? Förutom att jag förutsätter att en polis måste kunna försvara sig mot ett dräggigt fyllo. Det är som sagt bara att dra batongen och bussa hunden på honom.

Själva poängen är att busen inte var våldsam eller gjorde något annat än köra fyllesnack, och varken försökte springa sin väg eller angripa polisen. Om han skulle försöka sig på något är det självklart att agera. Men här var det polisen som började. Misshandlen visade att hon hade full kontroll på situationen.

"Måhända kan det leda till, att vi får ett annan slags poliser i framtiden. Ett slags poliser som inte sätter allmänhetens säkerhet framför sin egen." Artikeln har visat att åtminstone på Blåljus.se har vi redan dessa poliser.
Citera
2014-02-01, 08:41
Medlem
Hon tar ut sin skit över ett fyllo med allt hon kan ju. Sen vill hon trycka upp tuttarna så mycket det går på rättegången. Grisen är säkert ett bra knull. Hoppas hon förlorar jobbet. Men eftersom poliser kommer undan med vad som helst så blir det väl lite dagsböter som vanligt.
Citera
2014-02-01, 09:00
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Vad jag kan se har hennes anhörigas uppgifter inte postats här tidigare. Att det redan nämnts att hon har skyddad identitet tvivlar jag inte på.

Och vad har hennes anhöriga att göra med detta? Kryp tillbaka till stenen du bor under.
Citera
2014-02-01, 10:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Artikeln gör mig obehaglig till mods. Är det alltså något sorts halvofficiellt organ för poliser i Stockholm? För i sådana fall tror jag nog att ledningen har fått lite att fundera på.

Artikeln börjar med en beskrivning av målsäganden. Säkert en korrekt sådan av en typisk fullbult som går runt och slår på folk och grejer. Någon som ska finkas helt enkelt. Sen får vi veta att polisen ifråga just hade varit ute och jagat inbrottstjuvar, och skulle just iväg och ta en välförtjänt rast och fika, och i stället får order om att ta hand om busen. "Det fanns bara hon. Som var på väg till sin fika."

Jag vet inte om det är för att vi ska tycka synd om polisen som inte fick sin rast, eller om det är ett försök till förmildrande omständigheter. Men såvitt jag vet regleras inte en polis schema av Skalmans mat-och-sovklocka.

Sen kommer en beskrivning av själva misshandeln som inte alls stämmer med vad vi ser i filmen, som inte är värd att referera här. I filmen ser vi däremot tydligt att hon drar batongen, och säger åt fyllot att lägga sig ner. När han inte gör det efter en tre fyra sekunder vevar hon igång och bussar hunden på honom. Det hela är över på några sekunder. Jag måste förutsätta att misshandeln föregåtts av en diskussion. Vad som gjorde att hon inte kunde fortsätta och stå och tjafsa med honom förstår jag inte. Visserligen vägrade han lyda hennes order att sätta sig, lägga sig ner eller vad han nu skulle göra. Men tydligt är att hon hade kontroll på läget, även om jag har full förståelse för att det inte är så kul att stå där och gaffla på obestämd tid tills förstärkning kommer. Men ingår inte det i en polis arbetsuppgifter? Även om det sker på tom mage?

Sen berömmer de henne för hennes batongteknik och att hon har full koll på hunden, och att polisen ska få bättre batonger. Vad nu det har med saken att göra.

Till sist kommer ett antal underliggande hot, som vi fått från polisen flera gånger tidigare. Men som inte gör det hela mindre obehaglig.
"Om polisen hade ignorerat radioanropet hade sannolikt inget hänt, mer än att mannen fortsatt sin bärsärksliknande framfart. Hon hade i värsta fall blivit varnad för ordervägran." Menar de att polisen kommer att vägra utföra order om de inte efter eget tycke får puckla på fyllon de tröttnat på?
Om polisen inte dragit batong och bussat hunden på honom: "Mannen hade kunnat springa iväg och misshandla någon på vägen." Men visar inte misshandeln att hon hade koll på situationen? Klarar inte polisen av att spring ifall det närmast raglande, oerhört berusade och överviktige fyllot? Och om polisen var i så dålig kondition kunde hon då bussat hunden på honom. Eller är det meningen att polisen ska få dra batong mot var och en, utifall att någon skulle få för sig att springa ifrån polisen. Betyder det att jag kan räkna med att få smaka batong nästa gång jag stoppas för en rutinkoll av alkohol? Jag kan ju tänkas få för mig att lämna bilen och springa iväg?
"Mannen hade kunnat angripa polisen och slå henne till marken. Därefter hade han rent av kunnat få tillgång till hennes tjänstevapen och vi hade haft en pistolbeväpnad våldsman gående på Brunnsgatan bland nattflanörerna." Variation på samma tema. Bättre med en preemptive strike utifall fyllot skulle få för sig något är tydligen taktiken som ska användas. Ska polisen slå ner de som kan tänkas angripa polisen? Kunde inte hunden hjälpa till här om mannen blev våldsam? Förutom att jag förutsätter att en polis måste kunna försvara sig mot ett dräggigt fyllo. Det är som sagt bara att dra batongen och bussa hunden på honom.

Själva poängen är att busen inte var våldsam eller gjorde något annat än köra fyllesnack, och varken försökte springa sin väg eller angripa polisen. Om han skulle försöka sig på något är det självklart att agera. Men här var det polisen som började. Misshandlen visade att hon hade full kontroll på situationen.

"Måhända kan det leda till, att vi får ett annan slags poliser i framtiden. Ett slags poliser som inte sätter allmänhetens säkerhet framför sin egen." Artikeln har visat att åtminstone på Blåljus.se har vi redan dessa poliser.

Bra sammanfattning, om hon är rädd att ett raglande fyllo ska ta hennes pistol ska hon inte ha pistol. Kan hon inte springa ikapp fyllot ska hon inte vara polis.

.
Citera
2014-02-01, 11:07
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Bra sammanfattning, om hon är rädd att ett raglande fyllo ska ta hennes pistol ska hon inte ha pistol. Kan hon inte springa ikapp fyllot ska hon inte vara polis.

.

Tack! Jag tycker att din sammanfattning är mera koncis och bra.

Om jag bara får lägga till att om hon inte har tålamodet att på tom mage stå och lyssna på meningslöst fyllesnack från en aspackad norrlänning, utan man måste veva med batongen. Ja, då ska hon inte vara polis.

Jag vill tillägga att om hon ska få sparken är en annan sak, jag däremot har lite svårt att yttra mig om. Tydligen var misshandeln som sådan inte så allvarlig som det ser ut på filmen. Vad som mer bekymrar mig är att Blåljus anser att det här var en föredömlig insats, trots bristen på fika hos polisen ifråga. Och att de hotar med att skita i sitt jobb om de inte godtycklig får dra batong mot fyllon.
Citera
2014-02-01, 12:02
Medlem
Har sett videon och fattar inte hur denna kvinna är funtad i skallen. Visst, grabben har slagit sönder ett skyltfönster och var påverkad av inte bara alkohol (om jag fattar det rätt?), och det skall han lagföras för. Men av den sekvens som filmades så uppfattade inte jag honom som hotfull mot poliskvinnan. Han var inte speciellt otrevlig heller, utan typ full och pratar tanklöst som en del gör i det läget.

Plötsligt skriker kvinnan att han ska lägga sig ner. Hade jag varit i den situationen, skulle jag tycka det vore otroligt obehangligt att göra det. Märker ju att kvinnan är ur balans och vad som helst kan hända. Och plötsligt går hon till attack med batongen, samt följer efter killen och fortsätter slå när han drar sig tillbaka för att skydda sig.

Att hon gör som hon gör beror förmodligen på att hon känner sig underlägsen mot en starkare kille, och då får hon panik. Hade jag varit varit i närheten och sett det, så hade jag förmodligen gått emellan och frågat vad hon sysslar med. Jag drar mig inte för sådant.

Förmodligen åker hon inte på grov misshandel. Möjligen misshandel eller tjänstefel. Men hon är ett klockrent stolpskott.
Citera
2014-02-02, 20:48
Medlem
Optirocs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=lURcO6fOaTw

Leif GW´s resonemang kring händelsen startar 52 minuter in i programmet.
Citera
2014-02-02, 20:58
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Har sett videon och fattar inte hur denna kvinna är funtad i skallen. Visst, grabben har slagit sönder ett skyltfönster och var påverkad av inte bara alkohol (om jag fattar det rätt?), och det skall han lagföras för. Men av den sekvens som filmades så uppfattade inte jag honom som hotfull mot poliskvinnan. Han var inte speciellt otrevlig heller, utan typ full och pratar tanklöst som en del gör i det läget.

Plötsligt skriker kvinnan att han ska lägga sig ner. Hade jag varit i den situationen, skulle jag tycka det vore otroligt obehangligt att göra det. Märker ju att kvinnan är ur balans och vad som helst kan hända. Och plötsligt går hon till attack med batongen, samt följer efter killen och fortsätter slå när han drar sig tillbaka för att skydda sig.

Att hon gör som hon gör beror förmodligen på att hon känner sig underlägsen mot en starkare kille, och då får hon panik. Hade jag varit varit i närheten och sett det, så hade jag förmodligen gått emellan och frågat vad hon sysslar med. Jag drar mig inte för sådant.

Förmodligen åker hon inte på grov misshandel. Möjligen misshandel eller tjänstefel. Men hon är ett klockrent stolpskott.

Han hade knark i fickorna, som han inte hade någon aning om. Men han var inte påverkad av något annat än alkohol, även om han var fullständigt dyngrak. Det var någon gång vid fyratiden på morgonen, och eftersom han varit vaken hela natten och supit hårt höll han antagligen på att kollapsa av trötthet och fylla. Min egentligen ganska okvalificerade gissning till varför han var svårkommunicerbar.

Polisen hade käftat med honom ett tag när klippet börjar så det kom inte plötsligt. Däremot kom batongdragandet, ordern om att lägga sig ner, att hon bussade hunden på honom och började slå inom några få sekunder. Det är ganska naturligt att fyllot inte hann reagera inom den tidsrymden.
Citera
2014-02-04, 20:28
Medlem
Är det inte så att domen skulle vara fastställd idag eller till och med igår? Jag har för mig att Gw snackade om det i förra veckans brott.

Spontant så tror jag att polisen kommer gå fri utan någon som helst repressalie. Är det någon som vet statusen på henne? Har hon nu kommit tillbaka i tjänst? Jag vet att hon var tjänstledig/sjukskriven efter händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in