2014-01-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det kan man avskriva det finns inte. Och inte är det sannolikt samt att det inte finns underlag för detta.
En helmantlad kula 9mm är mest sannolikt skriver den danska rättsläkaren. Han väljer alltså i sin slutsats att det rör sig om ett skott i huvudet.

Tar man med FS påhittade provskjutning, samt det utkarvade kulhålet i väggen med bly och tändpartiklar i, så är det glasklart att det handlar om en pistol.

Undrar om det är FS själv som leker utredare, eller om han får hjälp av källaradvokat Hansson.

Edit:
+ blodpölen
+ saknad pistol
+ saknat magasin
+ fs ovilja att tala om gömställen
Senast redigerad av Fin 2014-01-31 kl. 21:35.
Citera
2014-01-31, 21:54
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Rapport utv. rättsmed. obd. samt bilagor , 2013-01-17 09:43 diarieur: 1400-K126753-10

Peter Juel Thiis Knudsen
Specialloge
Odense, 2. januar 2013
Rättsmedicinalverket
Att. Lena Ström
Medicinskt ansvarig läkare Rättsmedicinska avdelningen Göteborg
Vedrorende 19790616-4822 Johansson, MARINA
På begxring af Rättsmedicinska avdelningen , Göteborg har jeg gennemset fotos og CT af den i sagen omtalte kvinde.
Der ses tilsyneladende to Iffisioner, dels en 1sion i hojt-e ojenhule og tindingeben, dels en Ixsion i bagsiden af kraniet. Det er n=liggende at antage, at der er b lwsion, der forbinder dem, for lxsionen i baghovedet er tydeligvis en udgangslxsion. Det kunne teoretisk vwre en syl eller metalstav, der var brugt, men det mest sandsynlige er et projektil, meget muligt et i sagen riwynt 9 rum fuldkappet projektil.
Hvad teler for indskud i ojet? Der er to grunde: Lasionen i bagsiden af kraniet har den for en udgangslxsion typiske kegleform, at den ikke er perfekt, kan mest sandsynligt skyldes at projektilet er deformeret eller destabiliseret, så det stod skråt da det penetrerede kraniet. Den anden grund er, at man må forvente et helt andet billede, hvis det var et indskud i bagsiden af kraniet. Der skulle her vare et mindre, mere eirkuleert hul, og man vii forvente frakturer i den del af kraniet, og ikke — som det ses her — i tindingebenet.

Konklusion
Fundene er vel forenelige med et 9 mm projektil ind gennerv hojre oje og ud genhem bagsiden af kraniet.'

Med venlig hitsen

Peter J. T. Knudsen
Speciallge i retsmedicin
Olstedgårdvej 37, 5230 Odense

Se där glasklara besked så sylar och skit kan vi helt enkelt bara lägga till sagorna med trollen.
Citera
2014-01-31, 22:05
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
mm

Han skriver att det är väl förenligt med en 9mm kula.

Väl förenligt... det var ju samma uttryck som HR använde förra gången när de sågade utredningen.

Gällande det lilla meddelande med SKL och någon annan, när i tiden skulle detta har skett...det kan ni i vart fall avslöja?
Senast redigerad av Titiana 2014-01-31 kl. 22:14.
Citera
2014-01-31, 22:13
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Va, vill du ha datum på trolleriet?

Ja, ni påstår ju att detta meddelande existerar och då kan ni åtminstånde hosta upp ett datum annars är ju detta bara med meddelande bara erat eget lilla påhitt för att trolla tråden.
Citera
2014-01-31, 22:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Ja, ni påstår ju att detta meddelande existerar och då kan ni åtminstånde hosta upp ett datum annars är ju detta bara med meddelande bara erat eget lilla påhitt för att trolla tråden.
Bara för att göra dig nöjd och glad. 17 september 2012.
Citera
2014-01-31, 22:37
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Bara för att göra dig nöjd och glad. 17 september 2012.

Tack. Så följaktligen har ni fått ut e-postloggen rätt nyligen vilket tyder på att det finns inget lokalt gallringsbeslut på e-postloggar så nu kan alla begära ut detta och finns inte meddelandet så....vet vi alla vad det innebär
EDIT: tack för att du vill göra mig nöjd...uppskattas
Citera
2014-01-31, 22:52
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Så jag blir trodd nu. Bra. Fortsätt med det.

Så fort jag e-postloggarna tas ut och meddelandet med den bifogade bilden...så ja, möjligvis i det avseendet i övrigt så är dina teorier väl fantasirika och lite för förryckta ut allt vad samband heter så tyvärr inte ens med mig yttersta fantasi kan jag få ihop en del av det som du levererat på tråden. Sorry
PS. om du är i besittning av detta meddelande och bilden i fråga...och du nu verkligen vill återskapa förtroendet för dig på tråden så allra enklast vore ju att producera fram dessa saker eller ur? I annat fall är tror jag tyvärr att ditt förtroendekapital i stort sett är förbrukad vid detta laget.
Citera
2014-01-31, 23:07
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Varför ville du ha datum om du ändå inte tror på mig?

Nej, jag ville ha datum för att kolla upp detta, såvida du inte vill återupprätta ditt förtroende och visa meddelandet för oss alla här. Innehållet kan inte anses vara känsligt eller sekretessbelagt ( har ni fått ut detta, vilket är det enda sättet att ha kännedom om saken, så är det vederbörligen sekretessprövat och är altså inte känsligt) på något vis och absolut inte värre än obduktionsbilder. Helt upp till dig om du vill gråta eller göra detta.
Citera
2014-01-31, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Nej, jag ville ha datum för att kolla upp detta, såvida du inte vill återupprätta ditt förtroende och visa meddelandet för oss alla här. Innehållet kan inte anses vara känsligt eller sekretessbelagt ( har ni fått ut detta, vilket är det enda sättet att ha kännedom om saken, så är det vederbörligen sekretessprövat och är altså inte känsligt) på något vis och absolut inte värre än obduktionsbilder. Helt upp till dig om du vill gråta eller göra detta.
Men jag har ju visat meddelandet, och lämnat datum, precis som du har krävt för att tro mig. Och nu kommer du med nya krav. Det blir inget mer, du tror mig ändå inte.
Citera
2014-01-31, 23:14
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Eftersom det skapar en känslostorm att diskutera avsaknaden av undersökning av en syl, eller för all del papper som finns i SKLs material, så är jag numera helt säker på att det är en brist i undersökningen.

Jag undrar vad känslorna blir om jag säger att Polisen hittade ett par suspekta herrunderkläder bland MJs, och dessa inte undersöktes eller gavs rätt beslagsnummer ?
Jag är övertygad om att det finns bilder på en viss herr FS i röda kalsonger vid en viss parkeringsplats! Det är ett exakt lika säkert bevis som alla dina/era påståenden om papper och andra löjligheter.
Med det du sa nu så tycker jag att du låter som en 100% rättshaverist.
Och då var du i mitt tycke det redan innan...

Att försöka fabricera ihop en massa konstiga "bevis" eller omständigheter för att FS skulle vara oskyldigt dömd börjar bli lite tröttsamt nu. Vi har hört x antal såna försök i tråden som inte har fört tråden framåt, utan bara har lett till en massa ältanden.

Någonstans har ni missat HR beslut. FS är dömd bortom rimligt tvivel.
Han var den absolut ende som har kunnat mörda MJ och samtidigt utföra "städning och bortforsling" samt röja undan hennes privata saker som den "filofaxliknande" saken.

Personligen kan jag inte förstå varför troll inte blir avstängda!
Citera
2014-01-31, 23:17
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Men jag har ju visat meddelandet, och lämnat datum, precis som du har krävt för att tro mig. Och nu kommer du med nya krav. Det blir inget mer, du tror mig ändå inte.

Om ni fått ta del av meddelandet så borde ni även ha den bifogade bilden...denna saknar jag fortfarande...så endera producerar du ett meddelande på riktigt utan något xxx....som ni själva har hittat på inklusive bilden eller sen tar jag reda på detta direkt måndag morgon...och finns den inte där faller nog förtroendet för dig och Tulpanpernilla som en sten, skulle jag tro.
PS en skämpdump på meddelandet duger gott för mig.
Citera
2014-01-31, 23:24
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ingen har visat meddelandet, utan det enda som skett är att ni skrivit vad som står. Ingen fotokopia, inget verifierande överhuvudtaget. = LJUG, för så vitt ni inte kan posta det i tråden med en riktig bild som inte är photoshoppad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in