2014-01-31, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är ett skriv- eller hörfel. - Det bör i stället stå:

Fast det står i dokumentet att:
Citat:
Skickar över de bilder jag har på örngottet. Under örngottet ser man papper och delar av
kudden.
Hör av dig om vi behöver ta något mer eller om det räcker.

Tycker du det låter som ett hör eller skrivfel ?
Citera
2014-01-31, 21:11
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Eftersom det skapar en känslostorm att diskutera avsaknaden av undersökning av en syl, eller för all del papper som finns i SKLs material, så är jag numera helt säker på att det är en brist i undersökningen.

Jag undrar vad känslorna blir om jag säger att Polisen hittade ett par suspekta herrunderkläder bland MJs, och dessa inte undersöktes eller gavs rätt beslagsnummer ?
Det låter, utan att vara säker, som du pratar om ett resningsämne för alternativonanister.
Citera
2014-01-31, 21:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man skickar inte hela kudden till SKL för det första. Och inte alla sängkläder heller.
Så nästa påhittiga postning kan sorteras till ovidkommande påstående. Däremot är det klart i skuldfrågan vem som ska dömas för mordet på Marina Johansson. En övertygad HR anser att han är skyldig till mord. Det som inte framgått här utan mer fantasier om krut och papper.

Lakan och tyger i presenningen är verkligen söndertrasat så nä, papper?

Ialla fall så har jag själv gått igenom hela akten som finns, och som jag sa så finns det ingenting om något papper. Akten va ca 3 decimeter hög. Så medan man hittar på så tänk gärna på att jag kan när som helst lägga upp dokument som styrker det jag säger. Dessutom har många i tråden tagit del av det jag har i fallet av dokumenten. Fråga gärna dom andra hur det såg ut då man packade upp Marina på rättsmedicinska i Göteborg och förvarade innehållet i larmat låst garage.

Som vanligt kommer man på felaktigheter i sakförhållandet som man gjort tidigare. Jag tänker på alla som påstått sig vara den och så är det och det är Hansson, och det är både ditten och datten
I dag vet man att inget har stämt i sak, så fallet är uppklarat han fälls och sagan är slut.-
Papperet låg under ett örngott på en bild. Du vet inte var bilden är tagen.
Citera
2014-01-31, 21:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Rapport utv. rättsmed. obd. samt bilagor , 2013-01-17 09:43 diarieur: 1400-K126753-10

Peter Juel Thiis Knudsen
Specialloge
Odense, 2. januar 2013
Rättsmedicinalverket
Att. Lena Ström
Medicinskt ansvarig läkare Rättsmedicinska avdelningen Göteborg
Vedrorende 19790616-4822 Johansson, MARINA
På begxring af Rättsmedicinska avdelningen , Göteborg har jeg gennemset fotos og CT af den i sagen omtalte kvinde.
Der ses tilsyneladende to Iffisioner, dels en 1sion i hojt-e ojenhule og tindingeben, dels en Ixsion i bagsiden af kraniet. Det er n=liggende at antage, at der er b lwsion, der forbinder dem, for lxsionen i baghovedet er tydeligvis en udgangslxsion. Det kunne teoretisk vwre en syl eller metalstav, der var brugt, men det mest sandsynlige er et projektil, meget muligt et i sagen riwynt 9 rum fuldkappet projektil.
Hvad teler for indskud i ojet? Der er to grunde: Lasionen i bagsiden af kraniet har den for en udgangslxsion typiske kegleform, at den ikke er perfekt, kan mest sandsynligt skyldes at projektilet er deformeret eller destabiliseret, så det stod skråt da det penetrerede kraniet. Den anden grund er, at man må forvente et helt andet billede, hvis det var et indskud i bagsiden af kraniet. Der skulle her vare et mindre, mere eirkuleert hul, og man vii forvente frakturer i den del af kraniet, og ikke — som det ses her — i tindingebenet.

Konklusion
Fundene er vel forenelige med et 9 mm projektil ind gennerv hojre oje og ud genhem bagsiden af kraniet.'

Med venlig hitsen

Peter J. T. Knudsen
Speciallge i retsmedicin
Olstedgårdvej 37, 5230 Odense
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-31 kl. 21:18.
Citera
2014-01-31, 21:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Rapport utv. rättsmed. obd. samt bilagor , 2013-01-17 09:43 diarieur: 1400-K126753-10

Peter Juel Thiis Knudsen
Specialloge
Odense, 2. januar 2013
Rättsmedicinalverket
Att. Lena Ström
Medicinskt ansvarig läkare Rättsmedicinska avdelningen Göteborg
Vedrorende 19790616-4822 Johansson, MARINA
På begxring af Rättsmedicinska avdelningen , Göteborg har jeg gennemset fotos og CT af den i sagen omtalte kvinde.
Der ses tilsyneladende to Iffisioner, dels en 1sion i hojt-e ojenhule og tindingeben, dels en Ixsion i bagsiden af kraniet. Det er n=liggende at antage, at der er b lwsion, der forbinder dem, for lxsionen i baghovedet er tydeligvis en udgangslxsion. Det kunne teoretisk vwre en syl eller metalstav, der var brugt, men det mest sandsynlige er et projektil, meget muligt et i sagen riwynt 9 rum faidkappet projektil.
Hvad teler for indskud i ojet? Der er to grunde: Lasionen i bagsiden af kraniet har den for en udgangslxsion typiske kegleform, at den ikke er perfekt, kan mest sandsynligt skyldes at projektilet er deformeret eller destabiliseret, så det stod skråt da det penetrerede kraniet. Den anden grund er, at man må forvente et helt andet billede, hvis det var et indskud i bagsiden af kraniet. Der skulle her vare et mindre, mere eirkuleert hul, og man vii forvente frakturer i den del af kraniet, og ikke — som det ses her — i tindingebenet.

Konklusion
Fundene er vel forenelige med et 9 mm projektil ind gennerv hojre oje og ud genhem bagsiden af kraniet.'

Med venlig hitsen

Peter J. T. Knudsen
Speciallge i retsmedicin
Olstedgårdvej 37, 5230 Odense
Notera gärna det jag fetstilade.
Citera
2014-01-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Notera gärna det jag fetstilade.
Noterat och lagt i en låda pga att det inte spelar någon som helst roll för skuldfrågan samt att du enbart visat en del av experternas utlåtanden.
Citera
2014-01-31, 21:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Fast det står i dokumentet att:
Citat:
Skickar över de bilder jag har på örngottet. Under örngottet ser man papper och delar av
kudden.
Hör av dig om vi behöver ta något mer eller om det räcker.
Tycker du det låter som ett hör eller skrivfel ?
Ja, det tycker jag definitivt; särskilt med tanke på hur länge örngott mm legat ute i naturen. - Tror du att man hittade flipperspelskvittot under örngottet..?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Vi har konstaterat avsaknad av syl och papper.

Men för all del:

Det kan man avskriva det finns inte. Och inte är det sannolikt samt att det inte finns underlag för detta.
En helmantlad kula 9mm är mest sannolikt skriver den danska rättsläkaren. Han väljer alltså i sin slutsats att det rör sig om ett skott i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tjatade inte, jag svarade någon som försökte påstå att det inte fanns.
Det finns inte för mig heller så länge jag inte sett det.
Citera
2014-01-31, 21:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det tycker jag definitivt; särskilt med tanke på hur länge örngott mm legat ute i naturen. - Tror du att man hittade flipperspelskvittot under örngottet..?

Till SKL går tygbitar av materialet inget annat. Kul är det i alla fall. Skrattar så kaffet sprider sig över skärmen.
Flipperspelkvittot på 28 lakan som han blåste Marina på menar du?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-31 kl. 21:27.
Citera
2014-01-31, 21:26
Bannlyst
mm
Citat:
Det kan man avskriva det finns inte. Och inte är det sannolikt samt att det inte finns underlag för detta.
En helmantlad kula 9mm är mest sannolikt skriver den danska rättsläkaren. Han väljer alltså i sin slutsats att det rör sig om ett skott i huvudet.

Han skriver att det är väl förenligt med en 9mm kula.

Väl förenligt... det var ju samma uttryck som HR använde förra gången när de sågade utredningen.
Citera
2014-01-31, 21:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Till SKL går tygbitar av materialet inget annat. Kul är det i alla fall. Skrattar så kaffet sprider sig över skärmen.
Flipperspelkvittot på 28 lakan som han blåste Marina på menar du?
Ja, det kvittot har säkert varit motståndskraftigt, låt vara att beloppet var lite suddigt och inte kunde läsas. - Men om en bild publiceras så hjälper jag gärna till med tolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in