2014-01-31, 18:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Därför det finns ett "vittnesmål" nåja som pekar på att FS skall stulit en pistol.
Inte minst vittnar det han själv berättat om "provskjutning", plötslig förflyttning av pistolen, inget som helst förslag om var pistolen skulle kunna befinna sig, osv, om att han känt till precis varenda rörelse av det försvunna vapnet. - Tror du att hans omvittnade kontrollbehov har exkluderat ett enda vapen? - Varför upplyste han inte om nattvardsskåpet och lönnutrymmet bakom flipperspelet?
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Glöm inte att det är ett indiciefall, varje del av kedjan som inte kan stödjas blir en svaghet i ÅKs gärningsbeskrivning.
Det finns inte en enda bärande del av kedjan som inte har stöd i utredningsmaterialet.

Inte minst kan man säga att indiciekedjan genom det sista - för FS ödesdigra - sms:et var nyckeln som effektivt låste dörren för både FS och alla äggsjuka konspirationshöns.
Citera
2014-01-31, 18:29
Medlem
Flisan007s avatar
Hur mycket kraft behövs det för att köra en syl genom ett skallben? Låter som en helt orimlig sak att klara av för en tunnis som FS, som dessutom hade tillgång till en pistol.
Rättshaveristernas galna teorier håller inte någonstans.
Citera
2014-01-31, 18:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men Marina sov med huvudet mot fotändan. Så hon måste isåfall ha satt sig upp, vänt sig med ryggen mot den "vanliga" huvudändan dvs hennes fotända. Det talar väl emot att hon sov?

För er som inte läst FUP, Marina sov med huvudet mot dörren. Lite "bakvänt" än de flesta. Så man förstår hur jag menar här.
Ja, det borde vid det här laget vara allom bekant hur MJ brukade sova. - Om hon suttit upp i sängen hade kulhålet befunnit sig betydligt högre upp på väggen. - Vi har in- resp. utgångshål + kulhålet i väggen + blodbild + avståndet från sängen till väggen. Detta gör det möjligt att också bestämma skyttens position. Visserligen var det en obalanserad kula som slog i väggen, men under sin korta passage från utgångshålet och fram till väggen kan den inte nämnvärt ha ändrat riktning - vilket också visas av övriga omständigheter. Skillnaden hade varit om vi - som tidigare varit fallet - inte haft något utgångshål att räkna med; då hade kulan kunnat tumla runt inne i skallen och tagit sin utgång på en helt annan plats än vad den nu visat sig ha gjort, dvs att ingången i en rak bana korresponderar med utgången – men pga uppkommen obalans inne i den hårdforcerade skallen inte med avtrycket i väggen.

I själva verket kan MJ bara ha skjutits på ett sätt: Hon låg och sov i sin säng med sitt huvud vänt mot sovrumsdörren. Kroppens position var ett sidoläge med högra delen av ansiktet vänt uppåt; hon låg således på sin hjärtsida (vänstra sidan). Skottriktningen måste därför beräknas med utgångspunkt från ingångshålet - vilket mycket starkt talar för att skytten bör ha befunnit sig i sängen för att ha möjlighet att rikta skottet på det vis som utgångshålet visar. Detta i sin tur talar för att skytten tagit sig in i sovrummet och först tagit stöd av sängen bredvid MJ:s; sedan satt sin pistol i eller mycket nära MJ:s vänstra öga - och tryckt av. Skottet har i förhållande till horisontalplanet avlossats i en snäv vinkel. Möjligheten finns också att skytten placerat sig vid huvudändan av MJ:s säng (dvs där hon hade sitt huvud placerat, så att inga missförstånd uppstår…), och från en position bakom nattduksborden lutat sig fram och vinklat pistolen mot MJ:s huvud.

Vidare kan man inte utan vidare bortförklara den ”ospecifika” skadan en dryg dm under kulhålet – och den bör bedömas i ljuset av att MJ sov tungt, och att skytten varit väl medveten om detta (verifierat av vittnet PK). Det innebär att skytten före skottet kan ha riggat upp ett stänkskydd framför väggen, t ex genom att placera en plywoodskiva, en bit masonit, isoleringsskiva el. likn. framför väggen (FUP, s. 145ff). Denna skiva kan ha haft ett för skytten osynligt spikhuvud el. ojämnhet av annat slag, som när skivan drogs bort från väggen kan ha åstadkommit repan. Det kan – helt oberoende av stänkskydd - heller inte uteslutas att skytten högst medvetet repat väggen för att ge sken av att hålet och repan skulle komma att uppfattas som en skada härrörande från möbelflyttning. – Av s. 162 framgår f.ö. att det saknas en skiva glasull i förpackningen. Detta material är lätt och tacksamt att flytta fram och tillbaka (till skillnad från handikappramper).
Citera
2014-01-31, 19:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Meddelandet är mellan två myndighetspersoner och pappret finns inte i offentliga dokument, eftersom ingen verkar hittat det.

Vet du ens om det rör detta fallet? Nej, vet du vad dom behöver inte maila på SKL till varandra på det viset. Dessutom så är det så att uppackningen sker på andra ställen än SKL: Det skickas dit senare för prover . Så det stämmer inte någonstans i det du säger, och med det så beslår jag dig med att du ljuger., Allt sker hos Lena Ström vilket betyder obduktion. Alla sängkläder låg inlåsta i larmat garage.

Här är de beslagen från just uppackningen, och uppackningen är fotograferad och dokumenterad.
http://www.bild.me/bild.php?file=8110647Scan-131219-0016.jpg
http://www.bild.me/bild.php?file=3728590Scan-131219-0015.jpg
Jag har samtliga dokument från SKL i ärendet och vad det gäller beslag.
Vidare så har du alltså gjort bort dig det grövsta.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-31 kl. 19:31.
Citera
2014-01-31, 19:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vet du ens om det rör detta fallet? Nej, vet du vad dom behöver inte maila på SKL till varandra på det viset. Dessutom så är det så att uppackningen sker på andra ställen än SKL: Det skickas dit senare för prover . Så det stämmer inte någonstans i det du säger, och med det så beslår jag dig med att du ljuger., Allt sker hos Lena Ström vilket betyder obduktion. Alla sängkläder låg inlåsta i larmat garage.

Här är de beslagen från just uppackningen

Jag har samma dokument. Tulpanpernilla ljuger inte. Dokumentet är inte e-brev, och det kommer från SKL. Däremot är avsnittet kopierat från ett e-brev.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-31 kl. 19:18.
Citera
2014-01-31, 19:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Här är de beslagen från just uppackningen

Citat:
De seriösa som undrat har fått svar.

Totalt ointressant eftersom det är just dom som inte är seriösa. Vid uppackningen så fanns det inga papperslappar, så titta noga på det jag laddat upp. Dokument ljuger inte.

Pappersbitar inom SKL själva då i så fall inget annat. Inget som har med mordet att göra och inget som påverkar mordet på Marina. Punkt slut!
Citera
2014-01-31, 19:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Grandioso: Tack.

Okej, det kanske inte direkt finns någon mall för hur en person som är rädd för den hon bor med ska agera. Men jag håller med dig om att det inte framgår i brevet att hon var rädd för FS.

Det vittnar andra om hur nertryckt hon blir efter tiden som går i deras förhållande. Hans tidigare x är bra vittnen då det gäller att tala om vilken typ Fredrik Svensson är. Hans CV säger en del också. Det är alltså ett förhållande där en vanligtvis stark tjej blir mer och mer kuvad. Han är och förblir en obehaglig typ. Just nu är han väl på RPK:

Han ströp modern till hans barn och lät henne ligga på en sidoväg i Värmland då han åkte från platsen. Hon fick bara stryk ibland och örfilar då och då.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-31 kl. 19:30.
Citera
2014-01-31, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Inte minst vittnar det han själv berättat om "provskjutning", plötslig förflyttning av pistolen, inget som helst förslag om var pistolen skulle kunna befinna sig, osv, om att han känt till precis varenda rörelse av det försvunna vapnet. - Tror du att hans omvittnade kontrollbehov har exkluderat ett enda vapen? - Varför upplyste han inte om nattvardsskåpet och lönnutrymmet bakom flipperspelet?Det finns inte en enda bärande del av kedjan som inte har stöd i utredningsmaterialet.

Inte minst kan man säga att indiciekedjan genom det sista - för FS ödesdigra - sms:et var nyckeln som effektivt låste dörren för både FS och alla äggsjuka konspirationshöns.

Bra formulerat!
Reaktionen när han konfronteras med det ödesdigra sms:et är att betrakta som ett erkännande av mordet på Marina.
Citera
2014-01-31, 20:16
Bannlyst
Citat:
Det vittnar andra om hur nertryckt hon blir efter tiden som går i deras förhållande. Hans tidigare x är bra vittnen då det gäller att tala om vilken typ Fredrik Svensson är. Hans CV säger en del också. Det är alltså ett förhållande där en vanligtvis stark tjej blir mer och mer kuvad. Han är och förblir en obehaglig typ. Just nu är han väl på RPK:

Han ströp modern till hans barn och lät henne ligga på en sidoväg i Värmland då han åkte från platsen. Hon fick bara stryk ibland och örfilar då och då.

Ja ,när jag läste det där i fup:en förstod jag att det är ett riktigt avskyvärt exemplar av de sk hustrumisshandlarna som man ofta läser om i media.
Men den här göken, Marinamannen, kommer att gå till historien som ett av de värsta svinen i svensk kriminalhistoria.
Han började sin karriär med att lustbetonat döda katter och hundar på olika avskyvärda sätt:
Citat:
902 )Hunden dog
Då förhöret hålls hörs det att det är en hund i närheten av Kate som hon håller uppsikt på.
På fråga om det är hennes hund, uppger Kate att det är det. "Jag hade hund då jag var
tillsammans med Fredrik också, men den dog
."
Kate uppger att hon då hade en tik av blandras, bordercollie och tax.
"Jag vet inte vad som hände. Tror att hon fick något i underlivet. Hon var dålig. Ville inte gå
ut. Jag var aldrig hos veterinären." På fråga vilka symptom hunden hade, uppger Kate att
hunden blev slö. "Det kan kanske ha varit något hormonellt. Jag hade en kattunge och den
togs nog från mamman för tidigt. Hon sög på hunden. Hunden hade ofta sår. Det syntes inte
utanpå, men hunden blev slö."
På fråga om symptomen kom fort, uppger Kate att det gjorde de nog. På fråga när det hände
under deras förhållande, uppger Kate "Det var mitt i förhållandet, innan jag blev gravid med
Fredrik." Kate uppger att hon har en minnesbild av att hunden inte ville gå ut. Den låg och
tittade efter henne och ville inte följa med Fredrik
. Kate minns inte varför hon själv inte gick
ut med hunden den här dagen. "Hon stretade emot då Fredrik tog ut henne. Fredrik kom sedan
tillbaka med hunden i famnen. Han sa att hon hade trillat ihop och dött." Kate och Fredrik
grävde ner hunden i skogen tillsammans.

Han kallades för Fidde-hundknullare i Allingsås, han var känd för att hata och döda kattor och hundarna brukade han knulla, därav öknamnet.

Ett vittne säger att Fredrik erkänt för Marina att han dödade Emelys båda katter med glykol osv.
Ett riktigt praktsvin, dessutom en mördare som ska hållas inlåst, eller hur?
Citera
2014-01-31, 20:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Citat:
De seriösa som undrat har fått svar.

Du kan väl säga det rakt ut "ALLA SOM HÅLLER MED DIG"=seriösa....det vill säga att du ska i så fall har delat med dig att detta med Q då...möjligtvis fnurran men tanke på er historia här på tråden och i andra trådar är trovärdigheten med detta lika med noll.

Du kan orera tills du hamnar i graven och ingen vettig person kommer att tro på dig tills de sett ett bevis dvs det omtalade fotot med denna pappersbit. Denna bild skulle faktiskt kunna återställa en del trovärdighet för dig och kanske skulle vissa kunna tänka sig att ta dina inlägg med lite större allvar MEN tills dess finns det ingenting som säger att meddelandet/fotot existerar eller mellan vilka parter som kommunikationen ägt rum.
Citera
2014-01-31, 20:44
Bannlyst
Citat:

Här är de beslagen från just uppackningen, och uppackningen är fotograferad och dokumenterad.

Citat:
Totalt ointressant eftersom det är just dom som inte är seriösa. Vid uppackningen så fanns det inga papperslappar, så titta noga på det jag laddat upp. Dokument ljuger inte.

Pappersbitar inom SKL själva då i så fall inget annat. Inget som har med mordet att göra och inget som påverkar mordet på Marina. Punkt slut!

Jag citerar ur dokumentet från SKL
Citat:
Under örngottet ser man papper och delar av kudden.

Det är lite pinsamt de här osanningarna om att man inte sökt efter krutrester, eller att det inte skall finnas papper, eller bilder på kulhålets placering på skallen. Du har inte allt materiel, bara en bråkdel skulle jag tro. Mycket är säkert maskat dessutom.
Citera
2014-01-31, 20:45
Medlem
Citat:

Brevet är ett besvärligt men tydligen nödvändigt sätt för Marina att tala om att hon inte är nöjd och att det snart är slut. Hon är inte lycklig nånstans, och visar med all tydlighet att hon är rädd för hur FS ska (re)agera på budskapet.

Tänk att behöva skriva ett sådant brev till sin partner. Eller att få ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in