Citat:
Ursprungligen postat av
MartinBajen
Tjenare.
Jag och en polare var nere i Arnhem, Nederländerna i mitten av november nu senast på Qlimax(ett evenemang som dom flesta vet vad det är). Där bestämde vi oss för att ta ta E för första gången. Den personen jag köpte av sa att man skulle bita av halva tabletten, vänta en timme och sen ta resten(btw, 10 euro för en tablett). Det gjorde vi och ruset var ju UNDERBART

, käbndes som om jesus landade med ett jävla tefat på scenen...helt obeskrivligt var det! (det var en rosa tablett, hjärtformad tror jag den var).
Sen när vi var tillbaka i Sverige prata min kompis med en ganska så påläst drogliberal person som sa att man INTE ska göra så som vi gjorde, vi skulle ha tagit hela tabletten på en gång.
Minns inte om han sa att det var farligt att göra så som vi gjorde eller om ruset blev bättre när man tog en hel.
Så då vänder jag mig till Forumet här. Hur ska man göra? Så som vi gjorde eller ta en hel?
Han som jag köpte av sa ju hur vi skulle göra så jag blir lite förvirrad..riskerar man överdos om man tar en hel eller vadå?
ska snart ner till Belgien på Reverze 2014, och vill gärna ha en lyckad kväll på E
Dansa ->Pissa->Dricka vatten och repeat
Det är inte direkt "farligare" att ta en hel tablett. Beror helt på vad den innehåller.
Man skall försöka sikta på 2mg/kg kroppsvikt dvs en person som väger 70kg ska ta 140mg MDMA för att få ett bra rus. (detta är individuellt då jag föredrar 1.7mg på mig själv)
att han rekommenderade att ta en halv var kanske för att det var första gången ni tog det? om nu tabletten innehöll 140mg+ som de flesta tabs i holland gör så är det ju bättre ni får i er lite mindre, än att ni blir överrumplade av känslan och börjar spy på golvet, vilket en polare gjorde.. (var också på Qlimax)
att då ta två halva gör ju trippen längre än att slänga i hela direkt.
Förlåt om jag skriver osammanhängande..