Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBajen
Tjenare.

Så då vänder jag mig till Forumet här. Hur ska man göra? Så som vi gjorde eller ta en hel?
Han som jag köpte av sa ju hur vi skulle göra så jag blir lite förvirrad..riskerar man överdos om man tar en hel eller vadå?

ska snart ner till Belgien på Reverze 2014, och vill gärna ha en lyckad kväll på E
Dansa ->Pissa->Dricka vatten och repeat

Det din kompis menade var nog att när man doserar fler gånger under en kväll så är det mer skadligt mot hjärnan. Neurotoxiteten ökar finns det studier på möss som visar.

Det går att läsa om här om jag inte missminner mig: http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_neurotoxicity1.shtml

Tar du allt på en gång så är det mindre skadligt mot receptorerna i hjärnan men ruset blir ju intensivare och därmed kanske svårare att hålla koll på vätskeintag och dylikt. Men sen är det svårt att säga i och med att du inte vet vilka piller du kommer få tag på och hur mycket som kommer vara i dom. Vissa räcker definitivt med en halv medans andra kanske man måste ta 2 av för att bli nöjd!

Jag personligen brukar dosera fler än 1 gång lite 50/50. Om jag väl gör det så brukar det bli att jag börjar med ca 150mg och fyller på med kanske 100mg till. Jag fyller aldrig på mer än 1 gång utöver första dosen. Men de gånger jag återdoserar mår jag mycket sämre efter.

Citera
2014-01-27, 00:44
Medlem
Citat:
Kändes som om jesus landade med ett jävla tefat på scenen...helt obeskrivligt var det!

Haha, riktigt grym beskrivning! Förstår exakt hur det känns!
Citera
2014-01-27, 15:11
Medlem
Hej, testade e för första gången i fredags, helt oplanerat. Dagen efter kände jag mig bara seg, eftersom jag varit uppe hela natten. Kvällen efter e gick jag ut med några polare och söp, kände inget konstigt och kunde somna utan problem (gör alltid det när jag är full). Men igår (två dagar efter ruset) hade jag väldigt svårt att sova, och jag svettades, det kändes precis som hög feber, med små mini-ångestattacker/mardrömmar. Nu har det lagt sig lite men jag är fortfarande varmare än vanligt. Är detta en normal bieffekt, har hört att man kan må dåligt i upp till en vecka efteråt. Doseringen var ca 1,5 tabletter, fråga mig inte vilken batch eller så, har ingen aning.
Citera
2014-01-27, 17:02
Medlem
MartinBajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latte90
Hej, testade e för första gången i fredags, helt oplanerat. Dagen efter kände jag mig bara seg, eftersom jag varit uppe hela natten. Kvällen efter e gick jag ut med några polare och söp, kände inget konstigt och kunde somna utan problem (gör alltid det när jag är full). Men igår (två dagar efter ruset) hade jag väldigt svårt att sova, och jag svettades, det kändes precis som hög feber, med små mini-ångestattacker/mardrömmar. Nu har det lagt sig lite men jag är fortfarande varmare än vanligt. Är detta en normal bieffekt, har hört att man kan må dåligt i upp till en vecka efteråt. Doseringen var ca 1,5 tabletter, fråga mig inte vilken batch eller så, har ingen aning.

det du upplever kallar man i england för ''moody tuesday''. Tar man E på lördag kväll/natt och drar ut på en klubb så är det mycket vanligt att ''depressionen'' kommer några dagar efter och i detta fall så är Tisdagar den vanligaste dagen därav namnet ''moody tuesday''. Dock beror det väl på vilken sorts E och hur mycket man tar skulle jag tro....
Citera
2014-01-30, 18:59
Medlem
dimitritabals avatar
En polare köpte E tabletter han sa att de innehåller 180-200mg och gav mig en för att prova, jag brukar måttligt amfetamin (200mg som en start dos och sen fyller jag på, max 500 mg i helhet).

Som en E nybörjare ska jag ta hela tabletten eller blir det bättra o ta halv och sen ta den andra halvan?

Har någon av er provat o lösa E i vatten och köra det i en rövpanna? (bra biotillgänglihet?)

Kan man köra amfetamin när E ruset börjar ta slut ?
Citera
2014-01-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
En polare köpte E tabletter han sa att de innehåller 180-200mg och gav mig en för att prova, jag brukar måttligt amfetamin (200mg som en start dos och sen fyller jag på, max 500 mg i helhet).

Som en E nybörjare ska jag ta hela tabletten eller blir det bättra o ta halv och sen ta den andra halvan?

Har någon av er provat o lösa E i vatten och köra det i en rövpanna? (bra biotillgänglihet?)

Ta hela, kör oralt.
Kör hur du vill,tjack går bra efteråt visserligen blir de aningen hårdare för hjärnan.
Citera
2014-01-30, 21:02
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Det är en onödigt neurotoxisk blandning - jag skulle råda dig att hålla dig till en av dessa substanser under natten istället för att blanda.

Det finns för övrigt en bunt trådar inom ämnet:
(FB) Skador av att blanda amfetamin och MDMA?
(FB) Blanda MDMA med amfetamin?
Citera
2014-01-30, 22:46
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det är en onödigt neurotoxisk blandning - jag skulle råda dig att hålla dig till en av dessa substanser under natten istället för att blanda.

Det finns för övrigt en bunt trådar inom ämnet:
(FB) Skador av att blanda amfetamin och MDMA?
(FB) Blanda MDMA med amfetamin?

Tycker man rätt ofta hör folk på Flashback köra denna blandning och även påstå att risken för skador är tämligen liten. Jag håller dock med dig helt och hållet, en onödig risk som du säger.
Citera
2014-01-31, 02:04
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Tjenare.

Jag och en polare var nere i Arnhem, Nederländerna i mitten av november nu senast på Qlimax(ett evenemang som dom flesta vet vad det är). Där bestämde vi oss för att ta ta E för första gången. Den personen jag köpte av sa att man skulle bita av halva tabletten, vänta en timme och sen ta resten(btw, 10 euro för en tablett). Det gjorde vi och ruset var ju UNDERBART , käbndes som om jesus landade med ett jävla tefat på scenen...helt obeskrivligt var det! (det var en rosa tablett, hjärtformad tror jag den var).

Sen när vi var tillbaka i Sverige prata min kompis med en ganska så påläst drogliberal person som sa att man INTE ska göra så som vi gjorde, vi skulle ha tagit hela tabletten på en gång.
Minns inte om han sa att det var farligt att göra så som vi gjorde eller om ruset blev bättre när man tog en hel.

Så då vänder jag mig till Forumet här. Hur ska man göra? Så som vi gjorde eller ta en hel?
Han som jag köpte av sa ju hur vi skulle göra så jag blir lite förvirrad..riskerar man överdos om man tar en hel eller vadå?

ska snart ner till Belgien på Reverze 2014, och vill gärna ha en lyckad kväll på E
Dansa ->Pissa->Dricka vatten och repeat

Det är inte direkt "farligare" att ta en hel tablett. Beror helt på vad den innehåller.

Man skall försöka sikta på 2mg/kg kroppsvikt dvs en person som väger 70kg ska ta 140mg MDMA för att få ett bra rus. (detta är individuellt då jag föredrar 1.7mg på mig själv)

att han rekommenderade att ta en halv var kanske för att det var första gången ni tog det? om nu tabletten innehöll 140mg+ som de flesta tabs i holland gör så är det ju bättre ni får i er lite mindre, än att ni blir överrumplade av känslan och börjar spy på golvet, vilket en polare gjorde.. (var också på Qlimax)

att då ta två halva gör ju trippen längre än att slänga i hela direkt.

Förlåt om jag skriver osammanhängande..
Citera
2014-01-31, 02:05
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:

vad väger du? satsa på 2mg/kg ta 2/3 av en tab om du kan?
Att ta amfetamin efteråt går att göra, men du ökar neurotoxiteten i hjärnan. googla på det så förstår du varför!
Citera
2014-01-31, 16:53
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
vad väger du? satsa på 2mg/kg ta 2/3 av en tab om du kan?
Att ta amfetamin efteråt går att göra, men du ökar neurotoxiteten i hjärnan. googla på det så förstår du varför!
jag har bestämt mig att inte köra amfetamin, får vänta till nästa helg
jag tänker o ta en halv i en rövpanna och sen när ruset har nått toppen ska jag ta den andra halvan om det känns bekvämt.

finns det en stor skillnad mellan amfetamin rus och mdma rus ?
Citera
2014-01-31, 18:17
Medlem
Citat:
jag har bestämt mig att inte köra amfetamin, får vänta till nästa helg
jag tänker o ta en halv i en rövpanna och sen när ruset har nått toppen ska jag ta den andra halvan om det känns bekvämt.

finns det en stor skillnad mellan amfetamin rus och mdma rus ?

väldigt stor skillnad.
skulle egentligen avråda från rövpanna,mdma funkar bäst oralt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in