2014-01-31, 17:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Du har inte alla hästarna i stallet.
Ok, det var kj:s plan.

Men jag har alla indianerna i kanoten, och det kompenserar hästarna ..

Ja, jag tror det. Däremot är jag inte säker på att bränning i ödehuset var ursprungsplanen, det misstänker jag var nedgrävning på något lämpligt, otillgängligt ställe. Men eftersom tjälen gjorde motstånd på lämpliga ställen fick nedgrävningsplanen av VB:s likdelar på några alnars djup överges, och då kom KJ, eller någon annan i sällskapet, på idén med gula ödehuset och brandplanen eftersom gula ödehuset ju ändå skulle rivas och några allvarliga släckningsförsök inte var att vänta. Så tror jag det ligger till, Mack-Bolan.
Citera
2014-01-31, 18:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du tror ja, men missar en hel del.
Man har tex. hittat dna i tänder där mördare försökt bränna offer.

I detta fall hade man fortfarande blod från VB med likdoft i bagaget.

Därför skulle KJ fällas för mord ändå.
Du som är messersmith vet väl att det finns fall där man fällt för mord utan att finna kvarlevor.

Om du tror att KJ eller någon annan kunnat fällas för mord om min beskrivna brandplan satts i verket och lyckats, förstår jag inte inom vilket område du är kunnig .. Du är en tvättäkta novis på det här, eller hur ?
Citera
2014-01-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Ännu en nygammal teroi.
Det var förmodligen VB som vittnet såg vid Lejonbacksvägen 21.30 4.e maj det som varit ett frågetecken har varit att hon inte går mot Sävast utan tillbaka samma väg som hon kom.Men det finns en förklaring till detta vägen är nämligen en återvändsgata efter du gått en bit så står skylten där,VB var inte medveten om att det finns en gångväg som har förbindelse med Åbergsvägen för att se den skylten måste du fortsätta ca 200m till.Det tror jag är förklaringen till att hon vänder om.Hon bestämmer sig nu för att ta cykelvägen till Sävast det skulle bli hennes död.Kj startar nu sin bilfärd kanske för att bara besöka brodern eller så skulle han leta efter VB som han visste var på väg till Sävast men han kan omöljigt veta vilken väg hon skulle ta.Han dricker inga fem starköl, han kanske är upprörd över någonting i relationen med VB men i det här läget har KJ ingen som helst tanke på mord och defenitivt ingen plan för någon styckning.Plötsligt dyker VB upp framför bilen vad som sen sker är ju omöljigt att spekulera om.Men jag tror att VB lämmnades där någonstans(som jag tidigare sagt) KJ kunde nu återvänt hem och hoppas att ingen sett honom eller bilen hade han gjort det skulle han förmodligen varit en fri man idag.Men han fortsätter till brodern en färd som han först förnekar för att sedan erkänna(fem öl) när han inser att den lögnen kommer fort att avslöjas.Min teroi om vad som sedan händer återkommer jag till om nu någon är intresserad.
Intressant teori. Återkom gärna med hur du får ihop din teori med händelserna innan (112*#, sms, mobilen som inte verkar har rört på sig, skrik, osv) med att hon ska ha promenerat runt i trakterna kring Åberget norra.
Citera
2014-01-31, 18:10
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om du tror att KJ eller någon annan kunnat fällas för mord om min beskrivna brandplan satts i verket och lyckats, förstår jag inte inom vilket område du är kunnig .. Du är en tvättäkta novis på det här, eller hur ?

Jag är uppenbarligen betydligt mer insatt än du samt säkerligen 20 år mer vis och erfaren.
Därför aktar jag mig för att tex. påstå tvärsäkert att en brand enligt din utsago skulle eliminera all dna. Det skulle alltså möjligen men långt ifrån tvärsäkert som du påstår.

Vidare har du uppenbarligen höga tankar om kj:s förmågor.

Om jag varit GM had jag valt 2-3 andra lösningar som troligtvis haft större chans att aldrig upptäckas.
Citera
2014-01-31, 18:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag är uppenbarligen betydligt mer insatt än du samt säkerligen 20 år mer vis och erfaren.
Därför aktar jag mig för att tex. påstå tvärsäkert att en brand enligt din utsago skulle eliminera all dna. Det skulle alltså möjligen men långt ifrån tvärsäkert som du påstår.

Vidare har du uppenbarligen höga tankar om kj:s förmågor.

Om jag varit GM had jag valt 2-3 andra lösningar som troligtvis haft större chans att aldrig upptäckas.

Ja, jag är tillräckligt tvärsäker på att min brandplan hade fungerat nöjaktigt för att kunna uttala mig tvärsäkert - att inblandade gärningspersoner inte löpt risk att fällas för mord på en person som inte kunnat identifieras med säkerhet.

Beträffande KJ:s "förmågor" tror jag han saknar tillräcklig initiativkraft och uthållig fokus att klara av det här helt på egen hand - tror KJ är "psykopatsmart" men behöver en (hand)ledare som han respekterar, dvs KJ har lätt för att acceptera befäl och ta regi om han uppfattar personen som överordnad.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-31 kl. 18:35.
Citera
2014-01-31, 18:50
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Nej, jag missar aldrig nånting och jag är väl medveten om var dna går att utvinna. Men efter beskriven brand finns inte heller dna i tänderna, ej heller blir identifieringen hjälpt av tandkort - och jag har i tidigare inlägg även klargjort att en gärningsman med brandplaner att förstöra bevis på ett bränt mordoffer normalt vill ha både livrem och hängslen, och därför garderar sig med att stoppa magnesium i munnen på mordoffret för att boosta förbränningen och undanröja identifieringsmöjligheter. Så jag vidhåller att brandplanen, rätt utförd, omöjliggjort säker identifiering, och därmed hade ingen gärningsman kunnat fällas för mord all den stund mord inte hade gått att fastställa. Är du på det resonemanget ?

Haha. Lägger du till någon magnesiumvariant nu i sjunde inlägget/försvaret av din bränna-däck-och-eliminera-alla-spår-av-människa-teori? Aha.
Vad blir nästa tillägg i denna rafflande följetång tro? En atombomb i gula huset? 200 dunkar Nitroglycerin och annat spännande. Jag följer med spänning.

Edit: Jag förstår du inte är så gammal med tanke på din fullständiga brist på självinsikt och oförmåga att erkänna att du har fel. Vilket du har.
Citera
2014-01-31, 18:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Haha. Lägger du till någon magnesiumvariant nu i sjunde inlägget/försvaret av din bränna-däck-och-eliminera-alla-spår-av-människa-teori? Aha.
Vad blir nästa tillägg i denna rafflande följetång tro? En atombomb i gula huset? 200 dunkar Nitroglycerin och annat spännande. Jag följer med spänning.

Edit: Jag förstår du inte är så gammal med tanke på din fullständiga brist på självinsikt och oförmåga att erkänna att du har fel. Vilket du har.

Om du varit uppmärksam berättade jag om magnesium i munnen på offret för att spoliera möjligheten till identifiering genom tandkort för flera månader sedan. Läs vad jag skriver - och lär.
Citera
2014-01-31, 18:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

I vilket avseende menar du att jag har fel ?
Citera
2014-01-31, 19:11
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Hur gick det med den mystiska bilen? Den var på tråden för ett tag sedan.

http://www.kuriren.nu/nyheter/mystisk-bil-tips-i-mordutredning-6862032.aspx
Citera
2014-01-31, 19:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur gick det med den mystiska bilen? Den var på tråden för ett tag sedan.

http://www.kuriren.nu/nyheter/mystisk-bil-tips-i-mordutredning-6862032.aspx

Jag tror spanarna släppte allt de hade för händerna när de fick tag på KJ, här handlar det om spanare som inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt. Informationen om den svarta bilen är oerhört intressant .. Bilmärke och årsmodell ? Framgår förmodligen inte i FPU ..
Citera
2014-01-31, 19:44
Medlem
Docklands avatar
Citat:
I vilket avseende menar du att jag har fel ?

I endera inlägget skriver du att det inte skulle gå att identifiera att en människa funnits i gula huset om det brunnit ned.
I andra inlägg skriver du att det var en människa kanske man skulle kunna se för att i några andra inlägg skriva att spåra dödsorsak skulle vara omöjligt.

"Bara sot och aska kvar."

Eller hur...
Citera
2014-01-31, 19:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
...fällas för mord på en person som inte kunnat identifieras med säkerhet.

Du skrev just att det bara skulle bli sot och aska kvar? Nu är jag inte med. Skulle man plötsligt kunna identifiera att det var kvarlevor av en människa i resterna av branden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in