Nej tyvärr gjorde han inte det, för då hade chansen varit större att marina levt idag.
Ja, mycket hade varit annorlunda om FS hade varit som de flesta. Gissningsvis hade FS och Marina aldrig träffats, och hennes sambo istället hade inte blivit ombedd att lämna huset den ödesdigra natten.
Ja, mycket hade varit annorlunda om FS hade varit som de flesta. Gissningsvis hade FS och Marina aldrig träffats, och hennes sambo istället hade inte blivit ombedd att lämna huset den ödesdigra natten.
Vem säger detta? Personen som är mer än misstänkt för att ha mördat Marina?!
Marina gjorde allt för sin älskling ända till slutet. Hon verkligen kröp för honom. Rädslan var med facit i hand berättigad.
Nej, FS har ju med all tydlighet visat hur han tar motgångar och ger svar på tal!
Det tvivel jag har är att det inte går ihop för mig. Nu vill jag inte bli påhoppad för att jag skriver det här, utan vill bara delge hur jag tänker.
Jag tycker inte att en, som några av er anser vara en nerrökt pundare som inte har många hästar hemma, kan ha en sådan ofantligt tur med allt från brottet, städning, frakt, gömställe utan att det hittas ett enda spår efter vare sig Marina eller honom i bilen tex. Om den bilden av FS stämmer så är det helt galet att han, på egen hand dessutom, skulle ha klarat detta. Det stämmer säkert som ni säger att FS inte hade direkt någon vän att ringa (vem skulle ha det med handen på hjärtat) för att få hjälp med detta. Såväl han som Marina beskrivs som lite enstöringar när det gäller det "vanliga" sociala livet. Dvs inte många parmiddagar där inte många vänner som dom umgåtts med överhuvudtaget.
Jag har så svårt att tro att han haft sån jäkla tur, när han blev synad under lupp. Han var den enda som blev synad under lupp.
Det som får mig att fundera över hans skuld är detaljer som att han säger att han "inte lever efter klocka" men han skickar ett sms om att han ska in i duschen när Marina är på väg hem med ett flyg där han även lugnar henne med att han "har koll på tiden". Det motsäger lite vad han själv säger, att han aldrig har koll på tiden. Men det är klart, vid speciella sammanhang hade han kanske det. Men då kan jag även tycka att han borde haft stenkoll på tiden vid ett sådant här brott.
Sedan tycker jag att han borde gråta, men det kanske är för att jag är kvinna som jag tycker det, sen vet jag inte om han gråter när ingen ser. Men sen är ju alla olika också i olika situationer.
Det här med SMS;en som skickats mellan deras telefoner i samband med "försvinnandet" har jag faktiskt inte någon åsikt om alls.
Jag håller med dig om att det första beviset är blodfläcken i sängen. Det är tragiskt att den inte hittades tidigare och att en privatperson ska behöva göra den upptäckten. Jag tycker verkligen synd om PF´s fru.
Men det känns lite för bra för att vara sant att en i MPS grupp JUST där och JUST då blev kissnödig och att dom inte heller var ute någon längre stund innan dom faktiskt hittade Marina.
Det är en sak till som stör mig något otroligt men jag måste kolla upp att jag minns rätt innan jag skriver det
1. Det borde du kanske ha en åsikt om.
Det är nämligen en avgörande omständighet för att beslå FS med LÖGN och därmed knyta
honom allt fastare till mordet på Marina. Det återskapade sms:et s fulla betydelse för
utgången av målet kommer att framgå mycket tydligt och klart i domskälen.
2. Vad menas här egentligen? Skulle det vara något som ger anledning till misstänksamhet
att en medlem av nämnda grupp råkar stöta på det undangömda emballaget på den plats
där det skedde? Jag kan inte utläsa någonting speciellt mystiskt med detta slumpmässiga
påträffande av kroppen om det är det du liksom vill påskina?
Jag kan ha missförstått dig för all del.
Du kanske kan förtydliga lite här beträffande detta avsnitt som du uppehåller dig vid?
Vad grundar du det på? Det vill säga, grundar du det på några speciella egenskaper hos MJ, som visar att just hon inte skulle kunna leva i ett år med en man hon är rädd för, och vad är det i så fall för egenskaper?
Eller menar du att det är så rent generellt? Många kvinnor som lever med en psykiskt eller fysiskt misshandlande man skulle nog säga att de är rädda för denne.
Vad grundar du det på? Det vill säga, grundar du det på några speciella egenskaper hos MJ, som visar att just hon inte skulle kunna leva i ett år med en man hon är rädd för, och vad är det i så fall för egenskaper?
Eller menar du att det är så rent generellt? Många kvinnor som lever med en psykiskt eller fysiskt misshandlande man skulle nog säga att de är rädda för denne.
Jag grundar det på att jag har uppfattat henne som en stark person, och som hade nära till hjäp. Ta bara en sådan sak som att FS fick sova i källaren.