Citat:
Ursprungligen postat av
Schmojso
Det står ju att de inte erbjuder öppet köp (vilket är helt frivilligt). Det har inget att göra med om säljaren är i dröjsmål avseende leverans och om köparen får häva köpet.
Vanlig "ångerrätt" för en vara (där det finns vissa generella undantag) gäller dels inom 14 dagar, dels kan den avtalas bort om det avser "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel", inte helt övertygad att det gäller ett ps4 (dvs mod ang gig osv inte helt säkert att det är "väsentligt").
Men, frågan är snarare när och om du har blivit lovad leverans vid ett visst datum, sedan om säljaren faktiskt är i dröjsmål, om du därefter har rätt att häva köpet.
Med andra ord, vad har du beställt och har det härvid utlovats leverans vid ett visst datum?
Jag har beställt ps4 och de de har utlovat nya leveransdatum hela tiden så därför fick jag tillslut nog å hävde köpet, de svarade med att de noterade min hävning osv, inget om att ja inte kunde de osv