2014-01-30, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Bra ide. Tulpanen är inte att lita på. Men vi måste hitta någon som vet vem det är. Kan du be [XXXXXX] om bilderna? Det är viktigt för fallet.
Visst. Har du telefonnumret? Eller e-postadressen?
Citera
2014-01-30, 23:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Håller med..inte så stor chans för hunden att markera...vad ska den markera...ex antal partiklar i luften? Finns som sagt inte textilierna kvar och det är vädrat...och Q tycker att hunden ska ha markerat en partikel i skotthålet. Visserligen är hundar fantastiska men detta skulle vara en utopi
Min hund markerade spåren efter perrongmördaren ...men detta var bara ca sex timmar efter mordet.
Luktade perrongmördaren som ett skott, och är hunden tränad för det? Efter hur lång tid kunde hunden inte markera spåren?

Hunden markerade vapen instängda i ett skåp, gud vet hur länge sedan de var avfyrade. Håller med dig, hundar är fantastiska.
Citera
2014-01-31, 00:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I FUP och TR-ljud som finns att ladda ner i trådstarten.
Du kan väl bjuda på det som är aktuellt. Sitter med mobilen.
Citera
2014-01-31, 00:03
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det framkommer från SKL att polis vart och petat i/på och runt hålet i väggpanelen.

SKL:s egna arbetsblad
https://anonfiles.com/file/017f80ccafb1a0c00c31e33d5b66a4e3
Vart är "källan" på lappen?
Citera
2014-01-31, 00:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Bra ide. Tulpanen är inte att lita på. Men vi måste hitta någon som vet vem det är. Kan du be [XXXXXX] om bilderna? Det är viktigt för fallet.
Fallet är ju uppklarat: Mördaren Fredrik Svensson är äntligen bunden vid sitt skändliga dåd,
och ska nu inte längre få vara ute i samhället på åtminstone ett decennium.
Oavsett om det existerar någon liten lapp eller inte. Hur tusan skulle förresten en pappersbit
klara sig i 2 dryga år ute i ödemarken i en presenning med ett ruttnande lik?

Jo, det tror man ju så mycket man vill på det.
Det spekuleras i insekter i vägghål, sylar som drivs in i huvuden på folk, katter som
klättrar på väggar och slår på datorer...det är ju uppenbart att det konsumerats för mycket
CSI-dravel och annan amerikansk producerad kriminalskit och sen är det ju saker som
inte står rätt till av allt att döma.
Citera
2014-01-31, 00:06
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Visst. Har du telefonnumret? Eller e-postadressen?
Nej. De har väl du. Eller kanske Tulpanen? Du får fråga denne.
Citera
2014-01-31, 00:06
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Luktade perrongmördaren som ett skott, och är hunden tränad för det? Efter hur lång tid kunde hunden inte markera spåren?

Hunden markerade vapen instängda i ett skåp, gud vet hur länge sedan de var avfyrade. Håller med dig, hundar är fantastiska.

Tror du att perrongmördaren "luktade" som ett skott..efter att han avfyrat vapnet vandrade bortåt ca 10 minuter senare? Vad min hund är tränad för eller inte har du inte med att göra men jag kan säga att hen är tränad för att attackera trollen och jag skrev det var ca sex timmar efter...

Vapen oavsett avfyrande eller inte luktar för de finns där i motsats till partiklar i luften son vädrats ut. Och visst hundar är fantastiska naturligtvis men de flesta kan inte spåra en antimonpartikel
Senast redigerad av Titiana 2014-01-31 kl. 00:10.
Citera
2014-01-31, 00:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du att perrongmördaren "luktade" som ett skott..efter att han avfyrat vapnet vandrade bortåt ca 10 minuter senare? Vad min hund är tränad för eller inte har du inte med att göra men jag kan säga att hen är tränad för att attackera trollen och jag skrev det sex timmar efter...

Vapen oavsett avfyrande eller inte luktar för de finns där i motsats till partiklar i luften son vädrats ut. Och visst hundar är fantastiska naturligtvis men de flesta kan inte spåra en antimonpartikel
Du vill alltså inte tala om ifall hunden är tränad att söka vapen. Att en otränad hund kan spåra ett vapen efter sex timmar, det förvånar mig inte. Men du vet inte efter hur lång tid din hund inte kunde spåra skytten, och du vet inte heller efter hur lång tid en vapenhund kan markera ett vapen avfyrat inomhus.
Citera
2014-01-31, 00:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Håller med..inte så stor chans för hunden att markera...vad ska den markera...ex antal partiklar i luften? Finns som sagt inte textilierna kvar och det är vädrat...och Q tycker att hunden ska ha markerat en partikel i skotthålet. Visserligen är hundar fantastiska men detta skulle vara en utopi
Min hund markerade spåren efter perrongmördaren ...men detta var bara ca sex timmar efter mordet.

Ur FUP och vapenskåpet som markering gjorts. Och en vapenhund markerade tomhylsor på en plats utomhus.

I detta förråd finns ett vapenskåp med fyra vapen.
Bild 74
Brottsplatsundersökningsprot. Inledande undersökning, 2011-06-15 10:37 diarienr: 1400-K126753-10
158
Citera
2014-01-31, 00:18
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Vi har tagit del av ett meddelande som är avsett för [XXXXXX]. Varför tror du TP har bilderna?
Varför har inte Polisen, åklagare och advokat Hansson bilderna om de skulle kunna hjälpa den stackars missförstådde FS?
Citera
2014-01-31, 00:19
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Du vill alltså inte tala om ifall hunden är tränad att söka vapen. Att en otränad hund kan spåra ett vapen efter sex timmar, det förvånar mig inte. Men du vet inte efter hur lång tid din hund inte kunde spåra skytten, och du vet inte heller efter hur lång tid en vapenhund kan markera ett vapen avfyrat inomhus.

Visst kan jag tala om hur min hund genomförde detta..och med facit i handen gjorde hen det klockrent men detta är offtopic. Däremot har jag en del erfarenhet med sök och spår med hund i motsats till dig verkar det som och jag vet att en hund kan inte markera ett avfyrat skott inomhus efter drygt en vecka ifall alla textiler som bär spår är bort och rummet är vädrat i en vecka.
Citera
2014-01-31, 00:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Visst kan jag tala om hur min hund genomförde detta..och med facit i handen gjorde hen det klockrent men detta är offtopic. Däremot har jag en del erfarenhet med sök och spår med hund i motsats till dig verkar det som och jag vet att en hund kan inte markera ett avfyrat skott inomhus efter drygt en vecka ifall alla textiler som bär spår är bort och rummet är vädrat i en vecka.
Det fanns inga spår i textilierna heller. Likhunden hade känt lukt om kroppen hade legat i 20 minuter. Vad luktar mest, ett lik efter 20 minuter eller ett pistolskott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in