2014-01-30, 23:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
@Tulpanpernilla

Det fetade: Q skrev detta så vi väntar med spänning på bilder av (någons) kudde.

Ja inte Marinas kudde i alla fall för de bilderna har jag. Och materialet på pappersbiten måste varit plast då eller nylon kanske? Superpapper med andra ord. Jösses jag har aldrig hört på maken .
Citera
2014-01-30, 23:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
För att en hund ska markera en skottplats ska den nog vara relativt färsk, dvs inte många timmar gammal. Såvitt jag förstår var det likhundar i huset först och vapenhundarna kom mycket senare och då är de ju chanslösa att hitta krutrök i ett rum där vapen har avfyrats och rummet dessutom saknar textiler med rester och att det är vädrat där i dagar. Vapen hittar de naturligtvis oavsett
Det var likhund i sovrummet. Jag har inte FUP på den här datorn, så jag kan inte kolla om det var andra hundar i rummet. Vi kan förmodligen strunta i Quarrels teori om ev. vapenhundars ickefynd.
Citera
2014-01-30, 23:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det var likhund i sovrummet. Jag har inte FUP på den här datorn, så jag kan inte kolla om det var andra hundar i rummet. Vi kan förmodligen strunta i Quarrels teori om ev. vapenhundars ickefynd.
FUP och TR-ljud finns att ladda ner från trådstarten. Läs och lyssna innan du upprepar dig.
Citera
2014-01-30, 23:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Vapenhund va i fastigheten och markerade vapenskåpet. En vecka eller senare efter han tog Marinas liv. Så nä det fanns inget att vädra för hunden efter så lång tid. Det är lika intressant som pappersbiten.

Nu ska man ha det till att hon inte blev skjuten, och ska då radera 3 experter som gjort utlåtandet.
Det gick inget vidare för Hansson och inget vidare här. Strunt är strunt och det kvittar hur många gånger man säger det så blir det ingen sanning.
Sanningen sa ju Fredrik i tråden här och det vet man hur det va med den saken.
Citera
2014-01-30, 23:35
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det inte bättre att vi ber [XXXXXX] istället för TP om bilderna?

Enligt dig så är Tulpanpenilla som är så fiffig som verkar fått detta meddelande.- Oavsett så är det någon av er och såvida ni inte kan producera bevisen. dvs bilderna kan ni lika gärna hålla...
och för delen denna pappersbit kanske var en del av en hemmagjort dämpare

http://tag.wonderhowto.com/homemade-gun-silencer/
Citera
2014-01-30, 23:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
FUP och TR-ljud finns att ladda ner från trådstarten. Läs och lyssna innan du upprepar dig.
Och där kan jag läsa och höra att en vapenhund var i sovrummet? Innan Fredrik S hunnit vädra ut?
Citera
2014-01-30, 23:39
Medlem
letsdoits avatar
MJ hade lagt sig till rätta i sängen och var precis på väg att somna när ett ovanligt ljud fick henne att rycka till. Samtidigt som sovrumsdörren ljudlöst gled upp tändes taklampan, 1) men hon hann inte mer än att lyfta lite på huvudet förrän någon snabbt var framme vid huvudändan av hennes säng – 2) ...och hon kände hur det liksom gungade till i sängen bredvid sig:
http://speedy.sh/EnVM9/Scenarion-Sovrum.jpg

Allt talar för att MJ sköts framifrån på mycket nära håll - och hennes ansikte var då vänt mot sovrumsdörren. - Har lånat en av FUP-12:s tredimensionella bilder (baserade på Fnurra-pa-tradens bilder) i ett par tänkta, mycket schematiska, scenarion (i en och samma bild):
Placeringen av in- och utgångshål, blodbilden, MJ:s skallskador samt den utpasserande kulans resp. kulhålets korta avstånd till vägg/säng begränsar antalet möjliga scenarion inkluderat hur MJ:s huvud i skottögonblicket varit vinklat.
Citera
2014-01-30, 23:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Är det inte bättre att vi ber [XXXXXX] istället för TP om bilderna?
Bra ide. Tulpanen är inte att lita på. Men vi måste hitta någon som vet vem det är. Kan du be [XXXXXX] om bilderna? Det är viktigt för fallet.
Citera
2014-01-30, 23:51
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vapenhund va i fastigheten och markerade vapenskåpet. En vecka eller senare efter han tog Marinas liv. Så nä det fanns inget att vädra för hunden efter så lång tid. Det är lika intressant som pappersbiten.

Nu ska man ha det till att hon inte blev skjuten, och ska då radera 3 experter som gjort utlåtandet.
Det gick inget vidare för Hansson och inget vidare här. Strunt är strunt och det kvittar hur många gånger man säger det så blir det ingen sanning.
Sanningen sa ju Fredrik i tråden här och det vet man hur det va med den saken.

Håller med..inte så stor chans för hunden att markera...vad ska den markera...ex antal partiklar i luften? Finns som sagt inte textilierna kvar och det är vädrat...och Q tycker att hunden ska ha markerat en partikel i skotthålet. Visserligen är hundar fantastiska men detta skulle vara en utopi
Min hund markerade spåren efter perrongmördaren ...men detta var bara ca sex timmar efter mordet.
Citera
2014-01-30, 23:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
10. Vittnesförhör med forensiker Robert Larsson vid SKL ang. kompletterande undersökning av hål i väggen i sovrummet till styrkande av att hålet orsakats av en kula enligt bevisuppgift till hovrätten 2011-10-31
11. Vittnesförhör med kriminaltekniker Jan-Olof Johansson, polisen Göteborg, ang. utredningen om den pistol som funnits tillgänglig i Marina Johanssons bostad med utgångspunkt från aktuell licenshandling till styrkande av att aktuell pistol avlossats i Marina Johanssons sovrum och – efter att ha passerat genom något – orsakat hålet i väggen.

https://www.flashback.org/sp46358738

Att man försöker ifrågasätta att Marina verkligen blivit skjuten och att hålet i fanerväggen
har åstadkommits av en kula - ja, det vittnar ju bara om något som jag av skonsamhetsskäl
avhåller mig från att nämna vid namn.
Betr. hålet i väggen såg man också skrapmärken i kanten, som om någon karvat ut en kula plus de partiklar som varit synliga för blotta ögat - och med ett vanligt förstoringsglas.
Citera
2014-01-30, 23:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Enligt dig så är Tulpanpenilla som är så fiffig som verkar fått detta meddelande.- Oavsett så är det någon av er och såvida ni inte kan producera bevisen. dvs bilderna kan ni lika gärna hålla...
och för delen denna pappersbit kanske var en del av en hemmagjort dämpare

http://tag.wonderhowto.com/homemade-gun-silencer/
Vi har tagit del av ett meddelande som är avsett för [XXXXXX]. Varför tror du TP har bilderna?
Citera
2014-01-30, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och där kan jag läsa och höra att en vapenhund var i sovrummet? Innan Fredrik S hunnit vädra ut?
I FUP och TR-ljud som finns att ladda ner i trådstarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in