Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Vet att många vettiga och intresserade följer den här tråden och undrar vad fan som händer just nu.Det visar de pm jag fått.
Orsaken till att Fnurra-på-tråden ständigt ljuger om att jag varit arbetslös i halva mitt yrkesliv och är en "journalistisk uteliggare" är att jag enligt honom tycker fel i trådarna om mordet på Marina i Spekeröd. Jag är liksom hovrätten övertygad om att Fredrik Svensson är mördaren. Fnurra-på-tråden har en track record av förföljelse av sådana som tror som jag och rättsväsendet och hans inlägg ska ses i skenet av detta.
Maskroos är mördarens nya flickvän, vilket hon outat i Marinatrådarna. Det är bra att veta när man ser hennes frågor. Vem den skribent jag ignorerat är har jag ingen aning om och inga planer att ta reda på. Kan bara konstatera att den nyreggade medlemmen endast postat i denna tråd. Här skickade hen samma fråga gång på gång.
Naturligtvis fortsätter jag gärna att svara på alla frågor som handlar om journalistik.
Mvh
Smålandtintin
PS Fnurras avslöjande att jag saknar utbildning berättade jag för hen i en pm. Dessutom har jag skrivit det flertalet gånger i tråden. Det avslöjandet hade inte gett något journalistpris. DS.
Hur har yrket påverkat er efter internets inträde. Jag menar är det fler frilansare nu än tidigare (nu avser jag tidningsjournalister med min fråga), märker tidningarna av stora förluster med ras i lösnr, eller är det tvärtom bättre med reklamintäkter efter internet?
Nyheterna är ju så mycket mer lättillgängliga idag iom internet. Jag minns inte när jag köpte en papperstidning sist med nyhetsvärde, utan kollar varje morgon på internet.
Men hur har det påverkat själva yrkeskåren? Har jobben minskat i antal som anställda och frilansarantalet ökat tex?