Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-30, 21:56
  #1
Avstängd
Bokads avatar
Tjena!

Detta är såklart väldigt individuellt, men hur ofta bör jag köpa jeans och hur mycket bör de kosta? bor i en vanlig familj med normal inkomst och får mitt CSN.



PS. hur ofta tvättar ni era jeans?
Citera
2014-01-30, 21:57
  #2
Avstängd
Omöjligt att svara på.

Jag tvättar en gång i halvåret med enbart vatten (så kallt maskinen kan). Äckligt, nja

Häng ut på vädring ofta.
Citera
2014-01-30, 22:00
  #3
Medlem
Hur ofta? Beror ju på hur många du har.
Citera
2014-01-30, 22:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokad
Tjena!

Detta är såklart väldigt individuellt, men hur ofta bör jag köpa jeans och hur mycket bör de kosta? bor i en vanlig familj med normal inkomst och får mitt CSN.



PS. hur ofta tvättar ni era jeans?

Läste en tråd här för och av jeanskännare och där var det vanligt att folk använde samma jeans dag ut och in med tvätt efter något år (råjeans).

Så egentligen räcker det med ett par nya jeans med högst några års mellanrum och väldigt sparsamt med tvättning. Billigt om inte nåt annat
Citera
2014-01-30, 22:01
  #5
Avstängd
Bokads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Omöjligt att svara på.

Jag tvättar en gång i halvåret med enbart vatten (så kallt maskinen kan). Äckligt, nja

Häng ut på vädring ofta.

Seriöst? en gång i halvåret? tvättar mina ~1 gång i veckan. Slits de snabbare om man tvättar ofta eller hur ligger det till? finns det nån anledning till varför du tvättar så sällan?
Citera
2014-01-30, 22:01
  #6
Medlem
hashish-boys avatar
Allt hänger på din ekonomi, för mig är jeans det ända dyra man hittar i min garderob och de kostar mellan 1000-1500 (ibland billigare på rea).

jag handtvättar mina jeans efter 5-10dagars användning och går runt på 2-3par, eftersom jag handtvättar jeansen så håller de väldigt länge.
Citera
2014-01-30, 22:02
  #7
Avstängd
Bokads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Hur ofta? Beror ju på hur många du har.

Har väl 3 par som jag kan tänkas använda.
Citera
2014-01-30, 22:03
  #8
Avstängd
Bokads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Allt hänger på din ekonomi, för mig är jeans det ända dyra man hittar i min garderob och de kostar mellan 1000-1500 (ibland billigare på rea).

jag handtvättar mina jeans efter 5-10dagars användning och går runt på 2-3par, eftersom jag handtvättar jeansen så håller de väldigt länge.

Hur handtvättar du? hink, vatten och såpa?
Citera
2014-01-30, 22:04
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bokad
Seriöst? en gång i halvåret? tvättar mina ~1 gång i veckan. Slits de snabbare om man tvättar ofta eller hur ligger det till? finns det nån anledning till varför du tvättar så sällan?

En hel vetenskap.

http://www.manolo.se/artiklar/artike...tt-inte-tvatta
Citera
2014-01-30, 22:06
  #10
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Läste en tråd här för och av jeanskännare och där var det vanligt att folk använde samma jeans dag ut och in med tvätt efter något år (råjeans).

Så egentligen räcker det med ett par nya jeans med högst några års mellanrum och väldigt sparsamt med tvättning. Billigt om inte nåt annat

Det där är en floskel, ett par jeans håller ca 160-180dagars användning och det är ganska dumt tycker jag att förbruka den tiden och samtidigt gå runt smutsig. Själv sköljer jag någon gång per månad.
Citera
2014-01-30, 22:07
  #11
Medlem
Wajis avatar
Jag har ca 10 par. Lägger mellan 500-2500:-st på mina jeans.
Citera
2014-01-30, 22:09
  #12
Avstängd
Beror väl på hur ofta man tvättar dom.
Ibland när man smutsar ner dom på arbetstid så händer det att man slänger in dom i tvätten när man kommer hem och tar några andra byxor.
Men vanligen så tvättar man dom vart 3 månad om ens det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback