Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Eftersom jag inte har haft tid eller ork att följa med i alla turer kring det här så undrar jag om följande stämmer:
1) SD har sökt bidrag för en ett kvinnonätverk av något slag, som vid tiden för ansökan förmodligen inte var ett officiellt kvinnoförbund.
2) Det finns inga krav på att det måste röra sig om ett officiellt kvinnoförbund för att man ska få bidraget i fråga och bland annat V och MP kör fortfarande utan några officiella kvinnoförbund men tar del av samma typ av bidrag.
3) Daniel Assai hävdar att man från partiets sida förfalskade protokoll för att styrka förekomsten av ett kvinnoförbund.
4) Det visar sig att det var Assai själv som förfalskade protokollet i fråga och att detta dokument aldrig bifogats till någon bidragsansökan.
Stämmer dessa fyra punkter, eller har jag fått något om bakfoten?
1) SD har sökt ett bidrag som de var berättigade till oavsett om det på ansökan hade stått "SD kvinnoförbund", "SD kvinnonätverk", "SD kvinnor" etc.
2) Stämmer.
3) Ja (förutom att det inte går att förfalska en ansökan man är berättigad till oavsett vilken "kvinnotext" man anger (se punkt 1 ovan).
4) Ingen "förfalskning" (se punkt 1 och 3 ovan) dvs OM det nu är så att man ändrat "kvinnonamnet" spelar det ingen roll eftersom man hade "kvinnlig verksamhet" oavsett vad man vid tidpunkten kallade den.