2014-01-30, 15:17
Medlem
CptZappBrannigans avatar
Man blir förvånad över hur blåsta människor är som fortfarande får skriva för Sveriges tidningar. Det här är om "fusket" i metro:

I tisdags kände jag mig som Jenna när jag vaknade och hörde på nyheterna att Sverigedemokraterna fuskat till sig bidrag. Jag tänkte att nu måste det väl vara kört, det här måste väl ändå vara droppen, nu måste de väl avgå? Men nej. Jimmie stod som vanligt och såg ställd ut när reportrar frågade ut honom och sedan klippte TV4 till Tilde och Peter Jihde som skulle prata om VABRUARI med en mycket peppad och leende läkare.

/.../
Jag kände mig liksom så… skakad, för jag förstod verkligen inte hur det kan fortgå. Jag har försökt reflektera över hur SD fortfarande kan ha stöd hos folket och jag är så ledsen, men jag kan tyvärr inte ta in det. Jag har tänkt att om man inte varit utsatt för förtryck så kanske man inte vet när man bidrar till det och att när rasistiska nyhetssidor fortfarande är så stora är det kanske inte konstigt att folk får den här människosynen och att det kanske inte längre är så många som orkar ta sig igenom en hel artikel inklusive självstartande webb-TV utan helt enkelt litar på fakta från, ja, Avpixlat.
http://www.metro.se/kolumner/fridah-jonsson-ingen-forandring-efter-sds-bidragsfusk/EVHnaD!KWCr2iiNHSyaE/

Vad är det för fel på människan?
Citera
2014-01-30, 15:27
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptZappBrannigan
Man blir förvånad över hur blåsta människor är som fortfarande får skriva för Sveriges tidningar. Det här är om "fusket" i metro:

I tisdags kände jag mig som Jenna när jag vaknade och hörde på nyheterna att Sverigedemokraterna fuskat till sig bidrag. Jag tänkte att nu måste det väl vara kört, det här måste väl ändå vara droppen, nu måste de väl avgå? Men nej. Jimmie stod som vanligt och såg ställd ut när reportrar frågade ut honom och sedan klippte TV4 till Tilde och Peter Jihde som skulle prata om VABRUARI med en mycket peppad och leende läkare.

/.../
Jag kände mig liksom så… skakad, för jag förstod verkligen inte hur det kan fortgå. Jag har försökt reflektera över hur SD fortfarande kan ha stöd hos folket och jag är så ledsen, men jag kan tyvärr inte ta in det. Jag har tänkt att om man inte varit utsatt för förtryck så kanske man inte vet när man bidrar till det och att när rasistiska nyhetssidor fortfarande är så stora är det kanske inte konstigt att folk får den här människosynen och att det kanske inte längre är så många som orkar ta sig igenom en hel artikel inklusive självstartande webb-TV utan helt enkelt litar på fakta från, ja, Avpixlat.
http://www.metro.se/kolumner/fridah-jonsson-ingen-forandring-efter-sds-bidragsfusk/EVHnaD!KWCr2iiNHSyaE/

Var det inte samma människa som sa att hon tyckte synd om invandrare som våldtar eller ngt liknande? Kanske till och med var så att hon tyckte det var okej då de kommer från så hemska förhållanden?

Någon som sitter på artikeln kan gärna länka.
Citera
2014-01-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Syndabocken är redan hittad. Lita aldrig på en svartskalle.
Du vet hur svenska folket funkar, de funderar inte på Daniel Assais kvalitéer, de undrar vad fan svartingen gör i SD.
Det undrar jag med.
Hur fan kunde man ha en syrier i partiledningen?

Nej, jag får nog ta och omvärdera min inställning till SD.
Citera
2014-01-30, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det undrar jag med.
Hur fan kunde man ha en syrier i partiledningen?

Nej, jag får nog ta och omvärdera min inställning till SD.

Daniel Assai vet i alla fall hur man anvander tip-ex, LOL!

Vad KD skall ha for anvanding av denna "fifflande arab" vet jag inte.
Citera
2014-01-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Vad KD skall ha for anvanding av denna "fifflande arab" vet jag inte.
Har han hoppat över till KD?
Citera
2014-01-30, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Har han hoppat över till KD?

Ja, han blev UTESLUTEN (Daniel Assai) fran SD pga av oegentligheter.

Sen av hamndbegar forsoker han angripa SD med hjalp (av honom sjalv) "tip-exat" dokument 2010.
Varfor slog han inte larm da - denna moralens vaktare Daniel Assia?

Han (Daniel Assai) erbjod Expressen dessa uppgifter for nastan ett ar sedan. Men de sag inte nagon anledning att publicera uppgifterna da de inte tyckte att SD hade begatt nagot fel.

Men "AftonHoran" forsoker "smeta tvivel" over SD sa mycket det gar for att paverka val-utgangen 2014.

ROSTA SD!
Citera
2014-01-30, 17:57
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptZappBrannigan

/.../

Felet är noll verklighetsförankring. Vanligt bland fruntimmer med känslor som svallar för stackars ensamkommande.
Citera
2014-01-30, 18:17
Medlem
Nu har "bidragsskandalen" även försvunnit från AB:s internetsajt. Någon som vet varför?
Citera
2014-01-30, 18:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Nu har "bidragsskandalen" även försvunnit från AB:s internetsajt. Någon som vet varför?

En diskret förberedelse för det oundvikliga beslutet att det inte blir någon förundersökning.
Ska bli intressant att se om någon ur ljug-media besvärar sig med att ens nämna denna jobbiga nyhet.
Citera
2014-01-30, 18:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Eftersom jag inte har haft tid eller ork att följa med i alla turer kring det här så undrar jag om följande stämmer:

1) SD har sökt bidrag för en ett kvinnonätverk av något slag, som vid tiden för ansökan förmodligen inte var ett officiellt kvinnoförbund.
2) Det finns inga krav på att det måste röra sig om ett officiellt kvinnoförbund för att man ska få bidraget i fråga och bland annat V och MP kör fortfarande utan några officiella kvinnoförbund men tar del av samma typ av bidrag.
3) Daniel Assai hävdar att man från partiets sida förfalskade protokoll för att styrka förekomsten av ett kvinnoförbund.
4) Det visar sig att det var Assai själv som förfalskade protokollet i fråga och att detta dokument aldrig bifogats till någon bidragsansökan.

Stämmer dessa fyra punkter, eller har jag fått något om bakfoten?
Citera
2014-01-30, 18:34
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino

Detta är en av anledningarna till mitt förakt mot främst Aftonbladet och Expressen. Först anklagar man till höger och vänster och sedan locket på när det inte passar längre!

Detta tolkar jag som ett solklart bevis på att Aftonbladet har bedrivit en kampanj full av lögner. Är hyfsat säker på att inga rättsliga påföljder drabbar SD nu.
Citera
2014-01-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Eftersom jag inte har haft tid eller ork att följa med i alla turer kring det här så undrar jag om följande stämmer:

1) SD har sökt bidrag för en ett kvinnonätverk av något slag, som vid tiden för ansökan förmodligen inte var ett officiellt kvinnoförbund.
2) Det finns inga krav på att det måste röra sig om ett officiellt kvinnoförbund för att man ska få bidraget i fråga och bland annat V och MP kör fortfarande utan några officiella kvinnoförbund men tar del av samma typ av bidrag.
3) Daniel Assai hävdar att man från partiets sida förfalskade protokoll för att styrka förekomsten av ett kvinnoförbund.
4) Det visar sig att det var Assai själv som förfalskade protokollet i fråga och att detta dokument aldrig bifogats till någon bidragsansökan.

Stämmer dessa fyra punkter, eller har jag fått något om bakfoten?

1) SD har sökt ett bidrag som de var berättigade till oavsett om det på ansökan hade stått "SD kvinnoförbund", "SD kvinnonätverk", "SD kvinnor" etc.

2) Stämmer.

3) Ja (förutom att det inte går att förfalska en ansökan man är berättigad till oavsett vilken "kvinnotext" man anger (se punkt 1 ovan).

4) Ingen "förfalskning" (se punkt 1 och 3 ovan) dvs OM det nu är så att man ändrat "kvinnonamnet" spelar det ingen roll eftersom man hade "kvinnlig verksamhet" oavsett vad man vid tidpunkten kallade den.
Senast redigerad av Sall2001 2014-01-30 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in