2014-01-30, 15:41
Medlem
Vad i.. Vad i hela jävla..

Twitterstorm låter som en pokémon-attack.

Det är as-rasistiskt mot män om tjejpizzan kostar mindre, ungefär som det där med tjejtaxameter, därför tycker jag dom borde ändra det till en könsneutral större, alternativt en könsneutral mindre pizza.

Fast, tjejpizza kan ju också innebära att det är en tjej som gör pizzan, då är det säkert helt okej.
Citera
2014-01-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Nu är det ju så att män överlag är fetare och även ni kan bli mätta på en barnpizza/tjejpizza, det gäller bara att ni vänjer er vid att inte överäta

Vi som motionerar med tangentbordet varje dag, har inga problem där!
Citera
2014-01-30, 15:53
Medlem
intramusculars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsok68
Varför inför man inte separata kvinno- och mansmenyer på alla restauranger? Det är väldigt ojämställt att kvinnor ska behöva äta stora portioner och betala mycket pengar för
detta.

Man skulle också kunna införa kvinnoöl och mansöl, med högre alkoholhalt i mansölen.

Ja, jag skiter i vilket så länge alla får beställa av allt så är det inte ojämställt.

Min sambo hade absolut kunnat tänka sig att beställa mindre portioner för ett lägre pris på restauranger.
Vad är problemet?
Citera
2014-01-30, 16:57
Bannlyst
Sverige - landet dar kvinnor ar mer jamstallda an nagon annanstans!

Anda fortsatter "Gudrun Schymans feministfittor att klaga"!

Halla!

I Pakistan branns kvinnor ihjal nar mannen trottnat pa dem!

"tjejpizza", kvinnor i styrelserummet...suck

I tredje varlden DODAS kvinnor dagligen GUDRUN!

Hur vore det om feministfittorna i Sverige visade lite solidaritet med kvinnor i varlden som har det RIKTIGT SVART!

Djavla "lyxfeminism".

FUCK U GUDRUN!
Citera
2014-01-30, 17:03
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris2134
Vad i.. Vad i hela jävla..

Twitterstorm låter som en pokémon-attack.

Det är as-rasistiskt mot män om tjejpizzan kostar mindre, ungefär som det där med tjejtaxameter, därför tycker jag dom borde ändra det till en könsneutral större, alternativt en könsneutral mindre pizza.

Fast, tjejpizza kan ju också innebära att det är en tjej som gör pizzan, då är det säkert helt okej.
Eller är det inte diskriminerande mot barn? Tänk om jag har ett barn som äter som en gris? Då beställer jag en manspizza till honom. Tänk om jag har en tjej som äter som en gris... Jag tror du fattar. Jmäställdhet hit eller dit. Vilken jävla ickefråga. Tjejer äter i genomsnitt mindre än män, och nu har de gjort en pizza som passar tjejer i storlek. Om en tjej vill ha mer pizza beställer hon en större pizza. Så jävla svårt är det inte? Eller, om grisar kunde flyga eller helvetet fryser till is, att jag som en man vill ha en mindre pizza till lunch... Vad tror du att händer då? Jag äter en tjej/barnpizza...

Fyfan vad tröttsamt det här är.
Citera
2014-01-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Löjlig av bruden, tjejer äter mindre om det
Inte är heffaklumpar vill säga.

Nu talar du av egen erfarenhet och som du säkert känner till är din erfarenhet inte sanningen. Har haft gott om flickvänner som på grund av träning utan problem kan äta en pizza utan att bli feta. Det finns ett inlägg några rader ovanför ditt som talar om att en tjej som äter en hel pizza minsan inte är önskvärd som flickvän.

Till er båda vill jag verkligen tipsa om att prova på tjejer med fysik, det är en jävla skillnad på tjejer som tränar mot de som hellre svälter för att ha en "schysst kropp ". Antar att ni inte är speciellt attraktiva som tar hand om sig, men någon kan ni säkert hitta.

Själv tycker jag att "tjejpizza" eller "tjejportion" borde byta namn... Det finns gott om feta killar som borde äta mindre, så varför inte en mindre pizza ägnad åt folk som inte rör på sig istället?
Citera
2014-01-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Då måste det vara fel att sälja kläder riktade till tjejer/kvinnor också? (Tjejekläder)

Gissar att du funderat länge och väl innan du postade detta inlägg. Har du missat att tjejer/kvinnor har bröst? Att de har höfter? Att de saknar kuk?

Varför engagerar du dig i ett ämne du inte förstår dig på?
Citera
2014-01-30, 18:13
Medlem
intespringas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Gissar att du funderat länge och väl innan du postade detta inlägg. Har du missat att tjejer/kvinnor har bröst? Att de har höfter? Att de saknar kuk?

Gissar att du funderat länge och väl innan du postade detta inlägg.
Har du missat att tjejer/kvinnor är mindre? Att de har mindre magar? Att de äter mindre? Att deras rekommenderade dagliga intag är mindre?

Idiotförklara inte sådär. Det finns killar utan kuk, killar med större bröst och killar med större höfter än också. Precis som det finns tjejer med större aptit än de flesta killar. Det betyder inte att generaliseringar är idiotiska.

Senast redigerad av intespringa 2014-01-30 kl. 18:22. Anledning: Lade till lite mer spydighet
Citera
2014-01-30, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
dåligt av pizzerian. vettigt vore om dom sålde stor, liten, medium storlek på portionerna istället för att könstramsa. jag vill för fan inte alltid äta en hel stor pizza ska jag inte få köpa en mindre då bara för att jag är man. sjuk ju för helvete

Håller med till hundra procent!
Citera
2014-01-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intespringa
Har du missat att tjejer är mindre? Att de har mindre magar? Att de äter mindre? Att deras rekommenderade dagliga intag är mindre?

Att du saknar intellekt samt läsförståelse är ingen ursäkt. Samtliga av dina meningar är trams.

Törs garantera att min PT är större än dig och jag törs garantera att kvinnors magar inte är mindre än mäns. Vågar även påstå att en tjej/kvinna som tränar äter mer än fetknoppen Sune. Till sist vågar jag påstå att rekommenderat intag pågrund av kön är fullständigt idiotiskt.

Menar du på allvar att en manlig spärrvakt inom SL har ett större behov av kaloriintag än den kvinnliga brandmannen? Menar du att Bert Karlsson har samma behov av kalorier som rivaren Sven? Är du dum på riktigt?

Du påstår trots allt att intaget av kalorier bestäms av kön och att vad man gör med sin kropp saknar betydelse.

Vad du i övrigt påstår dig anse vad det gäller generaliseringar faller platt.
Citera
2014-01-30, 18:37
Medlem
Citat:
Har du missat att tjejer/kvinnor är mindre? Att de har mindre magar? Att de äter mindre? Att deras rekommenderade dagliga intag är mindre?

Nu generaliserar du väl lite väl mycket?

Citat:
Idiotförklara inte sådär. Det finns killar utan kuk, killar med större bröst och killar med större höfter än också. Precis som det finns tjejer med större aptit än de flesta killar. Det betyder inte att generaliseringar är idiotiska.

Eh?! Du beskriver att alla människor är olika men tycker det är okej att ändå generalisera utifrån kön??

Citat:

Det är väl uppenbart att jag förstår mig på ämnet i högre grad än du!

Lite OffTopic: varför tycks en del människor vilja idiotförklara sig själva?
Citera
2014-01-30, 19:04
Medlem
intespringas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nu generaliserar du väl lite väl mycket?

Eh?! Du beskriver att alla människor är olika men tycker det är okej att ändå generalisera utifrån kön??

Det är väl uppenbart att jag förstår mig på ämnet i högre grad än du!

Lite OffTopic: varför tycks en del människor vilja idiotförklara sig själva?

Ja, alla människor är olika. Alla människor kan dock kategoriseras, och alla människor kategoriserar. Man/Kvinna, Blatte/Svensk och Vuxen/Barn är några exempel på indelningar.

Generaliserar jag för mycket när säger att kvinnor är mindre, och bör äta mindre än män? Du generaliserar lika mycket om du säger att kvinnor har större höfter och bröst. Det gör dig inte till idiot, inte till en större idiot än vad du anser mig eller nedboy vara i alla fall. Du är en idiot för att du inte inser det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in