2014-01-27, 22:54
Medlem
Tja!

Tänkte rulla in till HL imorrn. Burner chrome 600ml och coversall 600ml står på listan men jag undrar hur dessa är nu när det är några minusgrader? Har läst någonstanns att dom ska fungera riktigt bra. Stämmer det? Tycker black rinner lite lätt nu i kylan :S

Mvh
Citera
2014-01-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
OT : Är dinitrol rack färg eller går det att köpa billigt? Annars får jag väl köra på Tar-black.
För några år sedan var deras pris mycket lägre än nu. De var inte alls mycket dyrare än Montana Cans och Molotows motsvarigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Pulze
Tja!

Tänkte rulla in till HL imorrn. Burner chrome 600ml och coversall 600ml står på listan men jag undrar hur dessa är nu när det är några minusgrader? Har läst någonstanns att dom ska fungera riktigt bra. Stämmer det? Tycker black rinner lite lätt nu i kylan :S

Mvh
De du nämner skall fungera utmärkt, även vid lägre temperaturer än så.
Citera
2014-01-28, 19:49
Medlem
TimmuTyrners avatar
Hur är Montana Black nu på vintern? Funkar den bra som fan eller är den sådär, slängde precis iväg en beställning på dessa färger : Light Blue, Kicking Yellow, Code Red, Horizon (Blå), Black och White.

Är någon av dessa färger besvärlig på vintern eller är dom bra?
Citera
2014-01-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner
Hur är Montana Black nu på vintern? Funkar den bra som fan eller är den sådär, slängde precis iväg en beställning på dessa färger : Light Blue, Kicking Yellow, Code Red, Horizon (Blå), Black och White.

De har enligt mina upplevelser så gott som aldrig strulat, även vid lägre temperaturer, som sagt. Det är inte alltid kylan som ställer till det då risken att du får ett skadat exemplar alltid finns, vilket årstid det än gäller, men generellt sett klarar de kylan.
Citera
2014-01-28, 20:22
Medlem
njekss avatar
Citat:

Montana black klarar vintern bra, de enda burkarna som jag haft problem med är 94orna. De krånglade vid 5- ungefär. Jag själv är dock ingen som är ute o kör i 15 - 20 minusgrader och jag antar att det är där vid burkar börjar krångla? Sålänge det bara handlar om några få minusgrader ska det inte vara några problem.
Citera
2014-01-28, 20:31
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Montana black klarar vintern bra, de enda burkarna som jag haft problem med är 94orna. De krånglade vid 5- ungefär. Jag själv är dock ingen som är ute o kör i 15 - 20 minusgrader och jag antar att det är där vid burkar börjar krångla? Sålänge det bara handlar om några få minusgrader ska det inte vara några problem.

Okej, ska ut på fredagskvällen så får hoppas på det bästa!
Citera
2014-01-28, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av njeks

jag har kört med montana 94 upp till runt 15minus, dom börjar krångla om du inte har bytt cap, men allt annt över orkar dom inte.

Gamla montana hardcores klarade inte mer än mins 1 grad haha.

Belton är en av dom bästa för vinter burkar, allt annat är skit.
Citera
2014-01-29, 21:23
Medlem
horses avatar
Citat:

Royal Blue, Code Red, Begie funkar kanon när det är kallt.

Vilken molotow tar är det man ska välja, vad är skillnaden?
Citera
2014-01-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Vilken molotow tar är det man ska välja, vad är skillnaden?
Molotow CoversAll 1 (Ruff Black) har en matt ton och ganska lågt tryck. CoversAll 2 (Outline Black) har ett högre tryck och starkare pigment/bitumen vilket leder till en mörkare kulör. CoversAll 3 (Black Top) är mer eller mindre en uppgradering av CoversAll 2 i form av pigment och torktid.

CoversAll 1 finns i 500 ml-burkar.
CoversAll 2 finns i 150, 400 och 600 ml-burkar.
CoversAll 3 finns i 400, 600. 750 ml-burkar.
Citera
2014-01-30, 02:01
Medlem
TimmuTyrners avatar
Tjena, antar att detta är den rätta tråden att posta dehär i,
Hittade Liquitex sida och det visade sig att man kan beställa hem en gratis can, den är dock hyffsat liten, ungefär som en molotov burner pocket edition, men ändå, det är gratis! http://www.liquitex.com/samplerequest/

Bjuder på stavefel då jag både är stenad och trött
Citera
2014-01-30, 13:29
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Tjena, antar att detta är den rätta tråden att posta dehär i,
Hittade Liquitex sida och det visade sig att man kan beställa hem en gratis can, den är dock hyffsat liten, ungefär som en molotov burner pocket edition, men ändå, det är gratis! http://www.liquitex.com/samplerequest/

Bjuder på stavefel då jag både är stenad och trött

Fick hem en sån för ngn månad sen, en jävligt liten liquitex can med en banana skinny på (gratis färg + cap ) färgen är ganska bra men luktar möglig hästfitta.
Citera
2014-01-30, 14:56
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Fick hem en sån för ngn månad sen, en jävligt liten liquitex can med en banana skinny på (gratis färg + cap ) färgen är ganska bra men luktar möglig hästfitta.

Haha möglig hästfitta

Det är gratis iaf! Hur lång tid tog det för dig att få hem den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in