Citat:
Ursprungligen postat av
rejdar
Jamen dåså, det finns andra LOförbund som har lägre andel SDare då.
Jo tydligen, men att de i SCB:s mätning ändå blir näst största parti och större än de fyra allianspartierna tillsammans är ändå rätt anmärkningsvärt.
Kan också tänka mig att fler LO-medlemmar och sossar inväntar besked från Löfven och sossarna när det gäller frågor som rör arbetskraftsinvandring och invandring generellt. Nåt sånt lär ju inte komma, eftersom han har tänkt sig styra med Miljöpartiet och då skulle det inte förvåna mig om betydligt fler LO:are än vad dessa siffror visar på röstar på SD i valet. Det kommer att bli ett proteströstande utan dess like även från folk som egentligen inte gillar SD.
En gång i tiden så stod sossarna upp för den svenska modellen och den svenska välfärden och om den utsattes för hot så tvekade man inte att fatta obekväma och även politiskt inkorrekta beslut. Är det nån som verkligen tror att sossarna har ryggrad nog att göra det idag? Vad har man för svar till de kommuner som trots bristande resurser tvingas på hundratals flyktingar. Vad har man för svar till fattiga svenskar som får ta lån till akutbesök hos tandvården samtidigt som illegala invandrare bara behöver betala 50 spänn? Vad har man för svar till de ungdomar som pga akut bostadsbrist i varannan svensk stad inte kan flytta hemifrån samtidigt som kommunerna reserverar lägenheter åt nyanlända och tom köper villor till hela familjer av nyanlända? Vad har man för svar till de svenskar som förlorar jobbet pga arbetskraftsimporten och där 2/3 handlar om okvalificerad arbetskraft?
Tacka fan för att SD växer och främst gör det i de grupper som får känna på de fulla effekterna av dagens politik? För bara några år sen hade jag inte kunnat drömma om att rösta på ett värdekonservativt och nationalistiskt skitparti som SD, men idag så skulle jag inte kunna tänka mig att rösta på nåt annat. Det är dock väldigt tråkigt att folk ska provoceras till den milda grad att SD blir det enda alternativet.