2014-01-29, 20:02
  #29401
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kouyate
Handlar till 100% om timing när du väl kan movesen med ögonbindel. Du får läsa spelet dessutom, om du ser att två backar stöter kan du stanna bollen och trycka in spaken så hoppar han jämfota mellan dem och tar bollen med sig, t.ex. Sen utlöser ju finter motreaktioner, om du ställer dig och gör överstegsfinter stöter motspelaren oftast och då kan du använda dig av en annan fint för att ta dig förbi. Väldigt mycket improvisation men det går att lära sig skill-kombinationer som funkar 7-8 gånger av 10.
Bra svar! När jag gör ''heel to hell'' ''scoop turn'' och liknande är det inga problem, det är bara när det är dessa lite svårare. Dessutom tycker jag det är svårare att skilla när spelaren ''springer mot mig'', vet inte om du fattar vad jag menar med det men.
Citera
2014-01-29, 20:02
  #29402
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woooqe
har lyckats fått sålt 3 st för 38 så typ 30 k i profit

Skumt att folk köper, menar, han ligger ju uppe för runt 28? Aja, testar väl men ett par. Förmodligen borde han öka efter vågen av spelare från HH dalat..
Citera
2014-01-29, 20:03
  #29403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Bra svar! När jag gör ''heel to hell'' ''scoop turn'' och liknande är det inga problem, det är bara när det är dessa lite svårare. Dessutom tycker jag det är svårare att skilla när spelaren ''springer mot mig'', vet inte om du fattar vad jag menar med det men.
om spelaren springer framifrån kan du göra roulette imo. alternativt rainbow flick om du vill göra narr av honom
Citera
2014-01-29, 20:04
  #29404
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joppe1999
Någon som kan bygga ett lag åt mig med Falcao och Martinez som ST?
Tack på förhand!

Max 100k på xbox.

Någon?
Citera
2014-01-29, 20:07
  #29405
Medlem
Skittjacks avatar
Problemet för mig när jag försöker skilla är att det enda spelaren gör överstegsfinter. Får fan svetta istället jag har inte talang för skillz när jag fan inte får rört spaken i rätt rörelse ens.
Citera
2014-01-29, 20:07
  #29406
Medlem
Kouyates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Bra svar! När jag gör ''heel to hell'' ''scoop turn'' och liknande är det inga problem, det är bara när det är dessa lite svårare. Dessutom tycker jag det är svårare att skilla när spelaren ''springer mot mig'', vet inte om du fattar vad jag menar med det men.

Du får anpassa valet av skillmove efter vad motståndaren gör när den stöter. Oftast räcker det med någon spin alternativt roulette

Citat:
Ursprungligen postat av Guap
att skilla är absolut inte någonting man "har". jag började lite smått med skills när 14 släpptes då jag var usel i 13. jag köpte ett skill-lag med taarabt, mcgeady mm och testade mig fram i single matches där motståndet inte är så seriöst alla gånger börja lära dig mcgeady spin, roulette och heel-to-heel imo (överstegare osv utgår jag från att du kan). därefter kan du börja med scoop turns, elastico osv. dessa kommer man långt med. när du fått in detta köper du ibra!

vill tillägga att jag heller inte tillhör skill-eliten direkt, men jag har blivit lite bättre iaf

Väldigt bra tips om man väl har lärt sig några moves. Något jag kan tillägga är att om man inte har några förkunskaper alls så kan man köra en träningsmatch i arenan med typ Brasilien som har många 5* och köra matchen utan motståndare. Då kan man träna moves i matchbilds-kameravinkel.

Vilka är trådens 3 bästa skillers?
Citera
2014-01-29, 20:12
  #29407
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
att skilla är absolut inte någonting man "har". jag började lite smått med skills när 14 släpptes då jag var usel i 13. jag köpte ett skill-lag med taarabt, mcgeady mm och testade mig fram i single matches där motståndet inte är så seriöst alla gånger börja lära dig mcgeady spin, roulette och heel-to-heel imo (överstegare osv utgår jag från att du kan). därefter kan du börja med scoop turns, elastico osv. dessa kommer man långt med. när du fått in detta köper du ibra!

vill tillägga att jag heller inte tillhör skill-eliten direkt, men jag har blivit lite bättre iaf

Citat:
Ursprungligen postat av Guap
om spelaren springer framifrån kan du göra roulette imo. alternativt rainbow flick om du vill göra narr av honom

Citat:
Ursprungligen postat av Kouyate
Du får anpassa valet av skillmove efter vad motståndaren gör när den stöter. Oftast räcker det med någon spin alternativt roulette



Väldigt bra tips om man väl har lärt sig några moves. Något jag kan tillägga är att om man inte har några förkunskaper alls så kan man köra en träningsmatch i arenan med typ Brasilien som har många 5* och köra matchen utan motståndare. Då kan man träna moves i matchbilds-kameravinkel.

Vilka är trådens 3 bästa skillers?
Tack för tipsen kamrater.

Ska ta och bygga mig ett skilllag och köra singel matches som du gjorde. Vad använde du för lag?

Zlatan ska jag absolut köpa när jag har råd. Saknar väl en 100k så kör med Ribery så länge.http://www.easports.com/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=fQvnyMmYbrlF:360

Jag tillhör väl inte toppskiktet kan jag säga.
Citera
2014-01-29, 20:15
  #29408
Medlem
GosigKamels avatar
Tackar också för tipsen om att lära sig skilla! Har koll på lite enklare moves men kan inte heller använda det ordentligt i matcher, så får ta och börja träna så som ni tipsar om

Så som det är just nu överanvänder jag LT + Skottfint känns det som, den fungerar ju bra men känns inte optimalt
Citera
2014-01-29, 20:17
  #29409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Tack för tipsen kamrater.

Ska ta och bygga mig ett skilllag och köra singel matches som du gjorde. Vad använde du för lag?

Zlatan ska jag absolut köpa när jag har råd. Saknar väl en 100k så kör med Ribery så länge.http://www.easports.com/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=fQvnyMmYbrlF:360

Jag tillhör väl inte toppskiktet kan jag säga.
här är mitt allra första lag jag använde i fut14: http://www.futhead.com/14/squads/5963386/

byggde nyss detta laget också http://www.futhead.com/14/squads/5963138/
ungefär mitt nuvarande lag fast lite bättre ser riktigt intressant ut imo
Citera
2014-01-29, 20:18
  #29410
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Tack för tipsen kamrater.

Ska ta och bygga mig ett skilllag och köra singel matches som du gjorde. Vad använde du för lag?

Zlatan ska jag absolut köpa när jag har råd. Saknar väl en 100k så kör med Ribery så länge.http://www.easports.com/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=fQvnyMmYbrlF:360

Jag tillhör väl inte toppskiktet kan jag säga.

Försöker också lära mig skilla lite bättre. Ett väldigt roligt lag att skilla med är ett brassesilver.

Detta kör jag med: http://www.futhead.com/14/squads/5963461/
Citera
2014-01-29, 20:25
  #29411
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppe1999
Någon?

Hittade en squad builder för 200k och gjorde om den lite.

http://www.futhead.com/14/squads/5963246/
Citera
2014-01-29, 20:25
  #29412
Medlem
Kouyates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Tack för tipsen kamrater.

Ska ta och bygga mig ett skilllag och köra singel matches som du gjorde. Vad använde du för lag?

Zlatan ska jag absolut köpa när jag har råd. Saknar väl en 100k så kör med Ribery så länge.http://www.easports.com/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=fQvnyMmYbrlF:360

Jag tillhör väl inte toppskiktet kan jag säga.

http://www.futhead.com/14/squads/5963905/ tog med några av spelarna du redan har. Gillar väl alla utom Pato men han går ju att ersätta med Leite/Wallyson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in