2014-01-29, 17:58
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWarn91
Funkar inte att söka på ett id nummer i adressen , står bara
Kod: Dokument existerar inte

testa 123545.

klicka ctrl + r om du inte får upp nedladnignslänken direkt
Citera
2014-01-29, 17:58
Medlem
Observation: Antal förekommande personer har minskat i databasen. Har noterat "antal förekommande" i vissa städer sedan sidan lanserades. Samtliga sökningar ger nu färre träffar nu än i förmiddags. Vad kan det bero på?
Citera
2014-01-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
varför finns det med namn då ? eller har hon begått nya brott inom dessa 5 åren? en gamling på 90-95 år? sök på andersson och i efternamn o kolla hennes ålder som kommer upp högst i listan

Man blir tydligen listad om de har bott någon dömd på adressen under de senaste 5 åren.
Citera
Medlem
MDM4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SledKD
237.772 dommar det tar nog ett tag isf. om en tankar hem en efter en isf.

Läste att det var lätt att dra ner tusentals samtidigt med ett enkelt script.
Citera
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Hur får man tag i dokument numret?

Går inte, du får gissa dig fram och slumpa nummer
Citera
2014-01-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Går inte, du får gissa dig fram och slumpa nummer

Om jag vill ha ut PDF på några specifika personer, är det då 1 på 213 tusen att jag gissar rätt då med andra ord?
Citera
2014-01-29, 18:01
Medlem
SledKDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDM4
Läste att det var lätt att dra ner tusentals samtidigt med ett enkelt script.

Får väl hoppas på att det kommer ut så man får läsa lite.
Citera
2014-01-29, 18:02
Medlem
ICA-muppens avatar
Lexbase har givit mig en ny hobby Jag kollar upp allt och alla. Kommer tillbringa mycket tid där framöver. I mitt närområde (postnummer) fann jag 10st snubbar, varav en längre ner på min gata. Han kommer få en hundbajs i sin brevlåda ikväll. Tur man inte är med i Lexbase medlemsregister. Tycker ändå lite synd om alla dessa satar.

Önskar mig dock en textfil i följande format:
Personnummer ; Namn ; Efternamn ; Adress ; Postnummer; Ort ; Dom ; Straff
Citera
2014-01-29, 18:03
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Enda som vore intressant är ju en komplett fil med domar. En lista på personnummer är ju inte särskilt givande...

Denna lista är inte att underskatta.

Jag laddade ner filen och importerade den i en databas, jag började söka lite, (den är behäftad med ett antal felaktiga data vad gäller personnummer och mellanslag olika stavning etc,) men du kan söka och sortera på drygt 100k personer. Jag får enkelt fram en lista på vilka land som förekommer oftast och i vilka områden dessa personer bor, skrämmande läsning.

Nu har jag inga dolda agendor därför publicerar jag endast en avidentifierad kartdump på vad jag kan få fram ur datan. Men det går såklart att hänga in vilken info du vill om du är lite klurig, bilder, länkar etc.

Min sökning: Personer från ett visst land dömda i Stockholms län (sortera på postnummer) i ett visst åldersintervall.

Jag postade sedan datan (endast koordinaterna) i en geo-batchtjänst utan övriga data (p-nummer, land, adress) och fick jag fram en karta som kan användas i vilket syfte som helst.

Jag gör detta bara för att visa på hur information som detta på ett enkelt sätt kan missbrukas och att jag tror att den redan har ställt till med skada och att jag får svårt att få ihop detta med yttrandefrihet.

Dump av kartan: http://goo.gl/Hr8Ke2 (hade jag publicerat den riktiga kartan hade man genom koordinaterna kunnat klura ut vem pricken föreställer)

/Provokatör
Citera
2014-01-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadel
Observation: Antal förekommande personer har minskat i databasen. Har noterat "antal förekommande" i vissa städer sedan sidan lanserades. Samtliga sökningar ger nu färre träffar nu än i förmiddags. Vad kan det bero på?

Vissa är nog beredda att hosta upp stora summor för att få bort sin prick, det är det troligaste förklaringen.

Fattar verkligen inte hur sajten kan vara laglig, med all godtyckliga uppgifter m.m.
Citera
2014-01-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
varför finns det med namn då ? eller har hon begått nya brott inom dessa 5 åren? en gamling på 90-95 år? sök på andersson och i efternamn o kolla hennes ålder som kommer upp högst i listan
ALLT som varit uppe en vända i rätten finns med. Det kan med andra ord röra sig om en arvstvist eller nån trafikförseelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaline
Man blir tydligen listad om de har bott någon dömd på adressen under de senaste 5 åren.

Nja, inte riktigt. Din adress kan felaktigt synas på kartan, men du hittas inte vid personsökningen (förutsatt att du inte är dömd då)
Citera
2014-01-29, 18:04
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaline

Tror det är fel. Om det är en 90-årig tant i listan, så är det för att personen i fråga förekommit i någon form av dom (vittne, brottsoffer, brottsling, frikänd), inte för att hon bor på en speciell plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in