2014-01-29, 18:05
Medlem
MajorKongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av überlord
Fast efter att ha läst här ett tag så känns detta som en löst ihopplockad lista av Nazister. vi vet sedan länge att avpixlat och andra högerextrema har under åren begärt ut domstolsbeslut för att hänga ut utlänningar och sexualbrottslingar på sina sidor.
För det skulle ju aldrig Piscatus, Researchgruppen eller Expo göra...
Citat:
Ursprungligen postat av überlord
Någon postade en sida med statistik tidigare och det skulle bara vara 9 dömda svenskar på 5 år?
"Medborgare i" står naturligtvis bara i domen ifall det finns en relevans. Man kan nog utgå från att alla som inte har ett "medborgare i" efter sitt namn i listan är just svenska medborgare. Sedan kan man nog diskutera exakt hur många av dem som är etniska svenskar.

Min granne är tydligen med. Man blir onekligen lite nyfiken på vad han kan ha hittat på...
Citera
2014-01-29, 18:05
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Lexbase har givit mig en ny hobby Jag kollar upp allt och alla. Kommer tillbringa mycket tid där framöver. I mitt närområde (postnummer) fann jag 10st snubbar, varav en längre ner på min gata. Han kommer få en hundbajs i sin brevlåda ikväll. Tur man inte är med i Lexbase medlemsregister. Tycker ändå lite synd om alla dessa satar.

Önskar mig dock en textfil i följande format:
Personnummer ; Namn ; Efternamn ; Adress ; Postnummer; Ort ; Dom ; Straff

om han/hon suttit av sitt straff eller betalat sin föreläggande torde det ju vara lugnt, onödigt trampa på någon som försöker göra ett nytt steg i livet.

Vet att det var djurrätts-aktivister som i närheten borrade sönder däck på flera bilar, men till slut så borrade dom sönder de på en hummer bil, efter det vet jag inte vad som hände men tydligen blev det någon likvidering i den undre världen så de vågade aldrig mer röra den bilen
Citera
2014-01-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SledKD
237.772 dommar det tar nog ett tag isf. om en tankar hem en efter en isf.

Inte så svårt att göra ett script. Domarnas id:n är inte ens hashade.
Citera
2014-01-29, 18:07
Medlem
Har de sänkt priset nu? 29 kr?

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=wtyfsi&s=8#.Uuk1E_vOSyY
Citera
2014-01-29, 18:07
Medlem
Hand-of-Glorys avatar
Ser ni inte vad ni har framför er?

Vem fan bryr sig om grannen har smitit från skatten? Det intressanta med den här filen är att lexbase systematiserat datan på ett vis så att den går att använda på strategisk nivå.

Här finns data som via en dokumenterad och korrekt process blir empirisk statistik.

6 första sifforna i ett personnummer är födelsedatum, de tre följande siffrorna är löpnummer där tredje siffran beskriver personens kön (jämna för kvinnor och udda för män), den sista siffran är en kontrollsiffra. http://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer_i_Sverige

Länsvisa nummerserier användes före 1990, man kan alltså även få fram var majoriteten av dömda i Sverige är födda. Det skulle kunna vara mycket intressant.

I förlängningen skulle arbete med filen kunna ge korrekta svar på frågor och utvärdering av samhällsutvecklingen. Argument för sak baserad på vetenskapliga fakta. Kanske ifrågasättande av den svenska censuren? Åldersgrupper, kön, etniciteter, födelseort på populationen - allt finns ju här.
Citera
2014-01-29, 18:08
Medlem
Nu verkar siten har lagt av/plockats ner helt å hållet.

Ang registret; är inte det samma information som Piscatus säljer?
Citera
2014-01-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Vissa är nog beredda att hosta upp stora summor för att få bort sin prick, det är det troligaste förklaringen.

Fattar verkligen inte hur sajten kan vara laglig, med all godtyckliga uppgifter m.m.

De har säkert fått ta emot en del hot och tagit bort domar på grund av rädsla för egen säkerhet. Tycker det är synd att folk är så egoistiska. Bättre är väl att helt enkelt befria jorden från dessa plågoandar.
Citera
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Om jag vill ha ut PDF på några specifika personer, är det då 1 på 213 tusen att jag gissar rätt då med andra ord?
Ja, jag antar det. Osäker på hur många siffror som finns i databasen, men nåt åt det hållet är det nog

[quote=lukeperry|47270910]Nu verkar siten har lagt av/plockats ner helt å hållet.

Nånting är det iaf, går inte att pinga sidan eller något.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
I mitt närområde (postnummer) fann jag 10st snubbar, varav en längre ner på min gata. Han kommer få en hundbajs i sin brevlåda ikväll.

Tänk om han bara har varit snäll och förhindrat en våldtäkt eller annat våldsbrott, varför han också blev vittne och därmed automatiskt kommer med i lexbase? Så får han en hundskit i brevlådan, som tack för sin insats

Detta är ju det största problemet med lexbase. Att även icke-brotslingar kommer med. Räcker ju att man har varit vittne eller något, så blir man säkert spottad på sen.

Tacka fan för att man aldrig blivit dömd för något och inte är med på lexbase, men det verkar ju som att det även kan bli misstag och ens adress är med i listan p.g.a tidigare hyresgäster osv. som varit lagförda.
Citera
2014-01-29, 18:11
Medlem
Tasken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hand-of-Glory
Ser ni inte vad ni har framför er?

Vem fan bryr sig om grannen har smitit från skatten? Det intressanta med den här filen är att lexbase systematiserat datan på ett vis så att den går att använda på strategisk nivå.

Här finns data som via en dokumenterad och korrekt process blir empirisk statistik.

6 första sifforna i ett personnummer är födelsedatum, de tre följande siffrorna är löpnummer där tredje siffran beskriver personens kön (jämna för kvinnor och udda för män), den sista siffran är en kontrollsiffra. http://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer_i_Sverige

Länsvisa nummerserier användes före 1990, man kan alltså även få fram var majoriteten av dömda i Sverige är födda. Det skulle kunna vara mycket intressant.

I förlängningen skulle arbete med filen kunna ge korrekta svar på frågor och utvärdering av samhällsutvecklingen. Argument för sak baserad på vetenskapliga fakta. Kanske ifrågasättande av den svenska censuren? Åldersgrupper, kön, etniciteter, födelseort på populationen - allt finns ju här.

Jo men hade ju varit fint om man hade informationen att urskilja en skattesmitare från en våldtäktsman.
Skulle vilja ha en fil med domarna också!

Ctrl+F
Citera
2014-01-29, 18:11
Medlem
DaKaktuzs avatar
Fick ner en dom på en Linda som snattat varor för 67kr på ICA hon fick 1500kr i dagsböter... vem fan snattar för 67kr?
Citera
2014-01-29, 18:13
Medlem
mindtricks1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Fick ner en dom på en Linda som snattat varor för 67kr på ICA hon fick 1500kr i dagsböter... vem fan snattar för 67kr?
Linda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in