2014-01-29, 14:21
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick1989
Vad jag förstod plockade de inte upp något järnrör i samband med kvinnor.

Nån timme senare däremot, när de riskerade att bli attackerade.
Mata inte trollet!!
Ett sedvanligt partiskt svagt underbyggt smutsdrev som håller på att bränna av i käften på äckelsjournalisterna.
Men nu väntar vi starkt på fortsättningen,andra politiska partiers olika förbund ,invandrarorganisationer dylika förbund etc etc.
Nu är det väl dags att visa sina muskler för journalistkåren?,eller?
Citera
2014-01-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Mata inte trollet!!
Ett sedvanligt partiskt svagt underbyggt smutsdrev som håller på att bränna av i käften på äckelsjournalisterna.
Men nu väntar vi starkt på fortsättningen,andra politiska partiers olika förbund ,invandrarorganisationer dylika förbund etc etc.
Nu är det väl dags att visa sina muskler för journalistkåren?,eller?
Inte en chans, alla övriga partier och organisationer kan sitta lugnt. Ingen granskar dem för några ynka miljoner
Citera
2014-01-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
De kanske va dom som var nera på Kungsgatan och försökte värva kvinnor med järnrör för att sedan dra med till partihögkvarteret?

Duralaluminium, för att vara så lätt som möjligt i byggnadsställningar. För många, många år sedan använde man järnrör.
Citera
2014-01-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Juholt fick ju avgå. Du tycker alltså att Åkesson borde avgå nu också?

Det vore otroligt klädsamt om någon SD-are sa att det här är för jävligt och inte får hända i ett parti som tycker att alla andra partier beter sig illa. Om man då hävdar att alla andra partier också begår sig illa, ja då får vi väl börja prata om en jävla åttaklöver då?

En stor lögn. Juholt satt kvar. Han lämnade drygt 3 månader senare delvis pga vikande opinionssiffror med främst efter fadäsen på Försvarets rikskonferens några dagar innan beslutet att avgå.
Citera
2014-01-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
jojo så mycket BS! Så Le Pen patiet som SD kunde tänkas samarbeta med är alltså enligt dig inte högerextrema? De uteslöt en person som vågade vara positiv av moskéer, han var ingen brottsling precis. 40-50% å herregud skall Sverige ha så många idioter? Vilka väldans farliga sitter på höga poster hos vänstern? Har SD gjort avbön för sitt nazzeförflut a?

Front National är givetvis inte högerextrema", och SD har verkligen inte något "nazzeförflutet".
Citera
2014-01-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Frågan är vad verksamheten bestod i oktober. Att bara vara en sammanslutning utan att faktiskt göra något tycker inte jag låter som något som ska ha bidrag. Tycker du det?

Fast nu handlar ju inte detta om vad en ensam galning som dig sitter och funderar på i sin ensamhet. Det har inte brutits mot några regler, thats it.
Citera
2014-01-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Fast nu handlar ju inte detta om vad en ensam galning som dig sitter och funderar på i sin ensamhet. Det har inte brutits mot några regler, thats it.

Nej, precis, det fanns en lös sammanslutning men ingen vet vilka de var som fanns i denna sammanslutning.
Citera
2014-01-29, 15:43
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Vad är osant med ansökan?

Enligt uppgifterna som framförts har en falsk uppsättning dokument skapats där man styrker en obefintlig kvinnoförenings existens med falska protokoll. Sedan förefaller det som att ett antal partitecknare inklusive JÅ har undertecknat en ansökan om bidrag till denna fejkade förening.

OM DET ÄR SÅ (vilket ingen här torde veta säkert att det inte är) är det mycket möjligt att det inte slutar med att "det gjorde inget".

Men skulle detta vara fallet och prövas, kan man inte skydda sig med att det hade blivit samma utfall utan att skapa falska protokoll - vilket verkar vara fullt möjligt.

SD borde skaffa sig en egen jurist, om man skall hålla på så här.
Senast redigerad av Bergakungen 2014-01-29 kl. 15:45.
Citera
2014-01-29, 15:54
Medlem
Att förfalska protokoll känns väldigt osvenskt, väldigt lite "trygghet och tradition". Makt går före rätt och i Gabriella Hedarvs mail om hur Anna Hagwall ska först utnyttjas för att sedan stötas bort eftersom hon har självständigt tänkande får det att vrida sig magen på mig, hur elaka är de inte mot varandra i det där partiet egentligen
Citera
2014-01-29, 15:57
Medlem
Det finns väl ingen intervju med JÅ angående detta? Jag har bara sett intervju med den här Paula.
Citera
2014-01-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Det finns väl ingen intervju med JÅ angående detta? Jag har bara sett intervju med den här Paula.

Det fanns en intervju och då sa han att han inte visste när kvinnopartiet bildades. Om den finns kvar på AB vet jag inte, jag har inte sett den i dag i alla fall. De torde väl samla alla sina artiklar kring ärendet så jag tror inte den finns kvar då.
Citera
2014-01-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG

Det är väl så det görs, partiledaren skyddas och underhuggare skickas fram för att ta smällarna/förklara läget. Det är väl samma för alla partier antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in