Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Du verkar inte förstå. SD står för en helt egen och unik linje i många frågor, och denna linje har enligt olika undersökningar stöd av kanske 30-40% av befolkningen minst. Det handlar om frågor som integration och flyktinginvandring, lag och rätt, skolfrågor, försvarsfrågor, moralfrågor osv.
Media gör allt för att solka ner partiet, med det ena "avslöjandet" efter det andra. Visst kan det finnas ett och annat problem i partiet. Vilket det gör i alla partier. Hur är det med Centerpartiets riksdagsledamot Abir Al-Sahlani som lurat till sig mångmiljonbelopp?
Hur är det med Moderaterna som har en känd extrem Islamist i sin riksdagsgrupp. Hur är det med Socialdemokraternas tidigare partiledare Mona Sahlin? Grejen är att Media slår upp allt som har med SD att göra så enormt, och det är ganska genomskinligt att de gör så.
Min övertygelse att rösta SD stärks också av varje "avlöjande". Det är folket (en ökande andel) mot etablissemanget helt enkelt.
Jag håller inte med och jag tycker att ditt resonemang brister på rätt många punkter. Dina "30-40" procent får du gärna backa upp med källa. Att SD skulle stå för en säregen politik i mycket annat än integrationsfrågan håller jag helt enkelt inte med om (kanske med undantag av moralfrågor då i och för sig med tanke på den här soppan

) och att media rapporterar mycket om SD beror helt enkelt på att SD:s representanter gör mycket som de inte ska göra (enligt regler som SD själva har satt upp).
Gällande dina exempel: Abir Al-Sahlani är misstänkt för brott och har time-out. Hon borde uteslutas. Moderaternas "kända islamist" som du inte ens kan namnet på utan att googla borde också uteslutas om han stöder några verksamheter som är brottsliga. Mona Sahlin fick betala ett rätt högt pris för sitt fuskande och DÄR kan vi möjligtvis snacka om mediadrev.
Allt gemensamt är att det är individer som har begått dessa fel. Det här avslöjandet är något som i stort sett hela partitoppen varit medveten om och godkänt. Det är med andra ord ett mycket större förtroendeproblem.
Nu verkar många tycka att det är okej. SD får fiffla så länge de slänger ut invandrarna, typ. Jag menar att det är en farlig inställning, för det kommer naturligtvis inte stanna här.