2014-01-29, 12:03
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Herrstedt skyller på Åkesson

"Riksdagsledamoten Carina Herrstedt (SD) svär sig fri från miljonbidraget för partiets kvinnoförbund.
– Jag har inte ens skickat någon ansökan. Det är Jimmie Åkesson själv som har skrivit under den, säger hon till Helsingborgs Dagblad."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18259117.ab
Herregud, vilka nötter till rubriksättare det finns på den skittidningen. För att inte tala om den totalt substanslösa artikeln. Vilka idioter!
Citera
2014-01-29, 12:05
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
På vilket sätt har SD fuskat till sig bidrag?
Aftonbladet har inte visat det. Ingen annan heller så här långt.
Kanske du kan reda ut begreppen?

Det är ju konstaterat att de fått bidrag innan SD Kvinnoförbund fanns. Rapport tog upp detta 28/1 där också den förre kanslichefen berättar tillvägagångssättet för bidragsfusket
Åklagare skall undersöka ifall det är bedrägeri att få 1,4 miljoner Kr för ett Kvinnoförbund som inte fanns.

I och med att den förre kanslichefen Daniel Assai går ut med att det rör sig om bidragsfusk. Paula Bielers försvarstal ger jag inte mycket för.

Domstolen får avgöra om Epitetet Bidragsfuskare skall läggas till i namnet Sverigedemokraterna.

Jag har min bild klar och hoppas att Partiet döms och pengarna betalas tillbaka till det svenska folket där de gör mest nytta.
Citera
2014-01-29, 12:05
Medlem
Någon som skulle kunna ge en kort sammanfattning? Jag förstår givetvis att den riskerar att vara väldigt vinklad, men det är det jag vill höra.

Av att döma vad jag kan se på Aftonbladet så tycks de har mycket goda belägg för att detta har hänt, så jag skulle vilja se det här från ens "SD:ares" perspektiv som tycks avfärda det här.
Citera
2014-01-29, 12:08
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Någon som skulle kunna ge en kort sammanfattning? Jag förstår givetvis att den riskerar att vara väldigt vinklad, men det är det jag vill höra.

Av att döma vad jag kan se på Aftonbladet så tycks de har mycket goda belägg för att detta har hänt, så jag skulle vilja se det här från ens "SD:ares" perspektiv som tycks avfärda det här.
SD kvinnor kommenterar:

http://www.mynewsdesk.com/se/sverige...nbladet-954505
Citera
2014-01-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.

Av att döma vad jag kan se på Aftonbladet så tycks de har mycket goda belägg för att detta har hänt.

Namnet på sammanslutningen/kvinnoförbundet spelar ingen roll för att få bidraget.

Frågan är om det fanns en fungerande verksamhet. I den senaste artikeln på AB så påstr de att ordförande för sammanslutningen/kvinnoförbundet inte hade så bra kolla på förbundet 18 januari och att att hon tidigare sagt att de inte hat stadgar och sånt, oklart vid vilken tidpunkt.

Assai påstår att dokument förfalskats. Chefsåklagare ska titta på det hela.

Citat:
Den 18 januari svarar riksdagsledamoten Richard Jomshof att han tycker att Ulla-Britt Åséns förslag är intressant och värt att ta upp på nästa partistyrelsemöte.
Inte ens Richard Jomshof, som har tät kontakt med partitoppen, känner alltså till att det redan ska finnas ett kvinnoförbund.
Samma dag svarar ordföranden, Carina Herrstedt. Hon upplyser Jomshof om att det har startats en kvinnoförening, men skriver:
”Problemet är att det inte riktigt är igång”.
Ordföranden själv skriver också att hon ”inte har så bra koll”, och hänvisar till Daniel Assai och Gabriella Hedarv. Hedarv beskrev tidigare kvinnoförbundets påstådda verksamhet för Aftonbladet som ”en löst sammansatt grupp utan stadgar och sånt”.
Citera
2014-01-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
SD kvinnor kommenterar:

http://www.mynewsdesk.com/se/sverige...nbladet-954505
"Sidan kunde inte hittas!".

Dessutom vill jag höra en sammanfattning från någon av er, här. Uppenbarligen har det kommit fram nya uppgifter eftersom Aftonbladets rubrik är "Nya mejlen som avslöjar...". Jag är lite tveksam till att den artikel du försökte länka har tagit hänsyn till detta.

Citat:
Ursprungligen postat av granved
Namnet på sammanslutningen/kvinnoförbundet spelar ingen roll för att få bidraget.

Frågan är om det fanns en fungerande verksamhet. I den senaste artikeln på AB så påstr de att ordförande för sammanslutningen/kvinnoförbundet inte hade så bra kolla på förbundet 18 januari och att att hon tidigare sagt att de inte hat stadgar och sånt, oklart vid vilken tidpunkt.

Alright. Låter som att Aftonbladet har korrekta uppgifter då?

Men varför ser det ut i tråden som att folk avfärdar detta som påhittat? Eller har jag missuppfattat situationen?
Senast redigerad av 3. 2014-01-29 kl. 12:15.
Citera
2014-01-29, 12:14
Medlem
Har inte gått tillbaka i tråden, men många har nog hävdat att det handlar om unken hämnd från en utesluten.
Alla partier har sina bedrägerier och bedragare och Sd:arna är nog lika goda kålsupare som övriga.
Men jag tror inte kvällsblaskorna, och media i övrigt, når sina mål att få färre att rösta på Sd genom dessa ständiga kampanjer.
Snarare tvärtom.
Citera
2014-01-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsiner
Har du så bråttom till serierna att du hoppar över ledarna och kultursidorna varje gång du köper tidningen?

Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Alla kvällstidningar har en politisk agenda. Bara att läsa ledarsidan så förstår du nog.
Aftonbladets nyhetsredaktion och ledarsida är två helt olika organisationer. Ledaren har en ägare, nyhetsredaktionen en annan. Ledaren är klart vänster, men påverkar alltså inte det redaktionella innehållet då nyhetsdelen är helt politiskt oberoende, bortsett från eventuella dolda konspirationsdirektiv från sina ägare.
Citera
2014-01-29, 12:19
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Det är ju konstaterat att de fått bidrag innan SD Kvinnoförbund fanns. Rapport tog upp detta 28/1 där också den förre kanslichefen berättar tillvägagångssättet för bidragsfusket
Åklagare skall undersöka ifall det är bedrägeri att få 1,4 miljoner Kr för ett Kvinnoförbund som inte fanns.

I och med att den förre kanslichefen Daniel Assai går ut med att det rör sig om bidragsfusk. Paula Bielers försvarstal ger jag inte mycket för.

Domstolen får avgöra om Epitetet Bidragsfuskare skall läggas till i namnet Sverigedemokraterna.

Jag har min bild klar och hoppas att Partiet döms och pengarna betalas tillbaka till det svenska folket där de gör mest nytta.
Men det spelar ingen roll din tröge fan eftersom du inte behöver ha ett Kvinnoförbund för att få bidraget. Det räcker med en enklare sammanslutning och det är precis detta SD har sökt stöd för och sammanslutningen SD-kvinnor har funnits sedan 2007. Det spelar ingen roll att man bytt namn till Kvinnoförbund i nya ansökan för man söker alltjämt stödet för en sammanslutning kryssat och klart enligt alternativ 2 i ansökan. Avsikten med namnändringen var att starta ett organiserat kvinnoförbund med stadgar, egen ekonomi och redovisning och när allt var på plats fördes stödet över dit och är redovisat för enligt årsredovisning och revisonsberättelse.
Citera
2014-01-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Men det spelar ingen roll din tröge fan eftersom du inte behöver ha ett Kvinnoförbund för att få bidraget. Det räcker med en enklare sammanslutning och det är precis detta SD har sökt stöd för och sammanslutningen SD-kvinnor har funnits sedan 2007. Det spelar ingen roll att man bytt namn till Kvinnoförbund i nya ansökan för man söker alltjämt stödet för en sammanslutning kryssat och klart enligt alternativ 2 i ansökan. Avsikten med namnändringen var att starta ett organiserat kvinnoförbund med stadgar, egen ekonomi och redovisning och när allt var på plats fördes stödet över dit och är redovisat för enligt årsredovisning och revisonsberättelse.

Man fick alltså stadgar först i maj när kvinnoförbundet startades?
Citera
2014-01-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Det är ju konstaterat att de fått bidrag innan SD Kvinnoförbund fanns.

I och med att den förre kanslichefen Daniel Assai går ut med att det rör sig om bidragsfusk.

Vad är du för tomte? Om du inte gillar SD är det en sak men du verkar inte ha alla hästar i stallet.....

Ja dom har ansökt om ett bidrag för en sammansättning kvinnor. - Vilket fanns. och allt har gått korrekt till. Kvinnoförbundet startade senare och då fördes pengarna över dit.

Åklagare ser klart och tydligt redan nu att man ansökt om pengar för en sammansättning kvinnor och inte ett kvinnoförbund. Vad som ska kontrolleras är om några dokument är förfalskade.

Daniel Assai är en flerfaldigt brottsdömd människa som fifflat med partiets bokföring. Han har blivit utesluten på grund av dåligt omdöme och nu försöker han "hämnas" - Du tror alltså hellre på denna man?

Japp domstolen lär komma fram till ganska snart att hela skiten ska läggas ner precis som så mkt annat trams som skrivits om SD i tidningarna.

Ja du har din bild klar eftersom du hatar SD och klarar inte av att se saker objektivt utifrån andra synsätt än ditt eget.
Citera
2014-01-29, 12:29
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved

Tror du och andra medvetet eller omedvetet blandar ihop sammanslutningen SD-kvinnor med det förbund som vid tidpunkten höll på att startas upp. En sammanslutning behöver inte ha några stadgar överhuvudtaget så det är inte så konstigt att man inte känner till några sådana. Som du vet så sökte SD stödet för sammanslutningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in