Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Haha, nej den gick mig förbi. Jodå, här presenterar du ytterligare en möjlig förklaring till snickrandet, kanske konstruerade KJ en likkista av bokhyllan?
Jag tror att får man tid på sig(vilket KJ hade) kan man klara ut att städa en mordplats.
KJ var inte förståndshandikappad, han kunde använda internet för att söka kunskap, idag behöver vi i mindre utsträckning äga kunskap.
jag tror det var ren tur att Polisen överhuvudtaget hittade någon information i hans dator, då han sannolikt har raderat mycket..
Det som gick fel i utredningen var att husrannsakan hos KJ skulle ha utförts omedelbart, alltså kanske redan i början på efterföljande vecka, eftersom man kunde direkt ha gått på föräldrarnas utsago
Varför det inte gjordes ligger nog helt på vårt svenska synsätt (rättssystem) som kanske borde omvärderas för framtiden.
Mordet var sannolikt inte planerat, men mördaren kunde planera i stor utsträckning efteråt, det ligger inte långt bort att misstänka att man först vill få bort kroppen för att snabbt städa på mordplatsen, kroppen har legat på en mellan lagring eftersom mordplatsen är mest akut att få klar/ren därefter gäller att slutgiltigt och säkert göra sig av med kroppen
Det här lyckas en del med om man följer nyheterna, kroppar hittas av slump efter mycket lång tid, vi har bl.a. många saknade personer i detta land (jämför Quick fallen exempelvis)