2014-01-28, 20:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Som jag ser det styrker mobilpositioneringarna endast var mobilerna befunnit sig - det säger ingenting om vem/vilka som haft kontroll över dem.

Självklart, men det är för långsökt och har säkert lämnats utan avseende. Inget fel i det.
Det finns väl en gräns på hur mycket bevis som är rimligt att begära.
Citera
2014-01-28, 20:48
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mobilpositionering styrker hans historia.

Nja, både styrker och talar emot.

17.28 befinner han sig under cellen Garnisionsgatan 295°, då han enligt egen uppgift befinner sig på Sushirestaurangen. Men visst - MB kanske körde en märklig omväg hemåt.
Citera
2014-01-28, 20:50
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, du är så korkad så att du kastar skit på fläkten, jo, det är vad du gör med det inlägget.

Omständighet/tecken - Något

Pekar på - talar för

Sluta sig till detta - Förhållande föreligger

Hundens markering är ett indicium som talar för att ett t ex. lik har legat i bagageutrymmet.

Hundens markering är en indikation som gör att man kan sluta sig till att t ex. ett lik har legat i bagageutrymmet.

Hur vi än vrider och vänder på saken så är hundens markering en tydlig signal om att något som har med död människa att göra har en koppling till den här bilen.

Synonym till korkad är det inte ens värt att nämna, du skulle troligen inte förstå vad jag menar.

Seriöst OY, du märker ingen skillnad i dessa två uttryck?

Indicium - omständighet eller tecken som utan att direkt ge information om det som ska bevisas ändå pekar på eller gör det möjligt att sluta sig till detta.

Indikation - något som talar för att ett visst förhållande föreligger.
Citera
2014-01-28, 20:53
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skarpsynt du är. Mycket intressant, och är det AB han fantiserat om också, som han ska berätta om sedan tro?

EDIT; FUP s.2012, här pressas han om AB och det gula huset, har en viss känsla av att KJ var där med AB.

Finns flera ställen i förhöret där han berättar om hur han och AB har olika teorier kring att klara sig från både rån och mord.

Vill inte dra på för höga växlar med detta men , får känslan av ibland i förhören och frågorna runt just gula huset att polisen inte tror att han vart där själv. De frågar också tidigt i förhören om KJ fick något besök under kvällen den 4 från någon annan.
Citera
2014-01-28, 20:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nja, både styrker och talar emot.

17.28 befinner han sig under cellen Garnisionsgatan 295°, då han enligt egen uppgift befinner sig på Sushirestaurangen. Men visst - MB kanske körde en märklig omväg hemåt.
Vad som är mest mystiskt är att han uppger att han var på restaurangen och styrkte köp på Kvantum och COOP. Men varför, när man håller på att jobba, lämna jobbet och åka till Kvantum för att köpa livsmedel och därefter till COOP för att köpa penslar, när det finns två färgaffärer intill Kvantum?
Citera
2014-01-28, 20:59
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad som är mest mystiskt är att han uppger att han var på restaurangen och styrkte köp på Kvantum och COOP. Men varför, när man håller på att jobba, lämna jobbet och åka till Kvantum för att köpa livsmedel och därefter till COOP för att köpa penslar, när det finns två färgaffärer intill Kvantum?

Som vanligt Quarrel skriver du inlägg bara för att skriva inlägg.

Anledningen är att färgaffären var stängs vid den tiden på em.
Har du glömt bort det eller vill du bara starta spekulationer som i övriga trådar du har haft fel i?

I övrigt är det trollen som tagit över tråden med vilda spekulationer utan substans.
Tom Zero har hittat tillbaka.
Citera
2014-01-28, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Självklart, men det är för långsökt och har säkert lämnats utan avseende. Inget fel i det.
Det finns väl en gräns på hur mycket bevis som är rimligt att begära.

Nej, rimligt gäller inte MB. Ni hör ju själva, fejkade kvitton och andra ("intressegemensamma med KJ") som disponerar MB:s mobil. Dyker det upp vittnen eller att han finns på film så är det lögn och manipulation även då.
Citera
2014-01-28, 21:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Seriöst OY, du märker ingen skillnad i dessa två uttryck?

Indicium - omständighet eller tecken som utan att direkt ge information om det som ska bevisas ändå pekar på eller gör det möjligt att sluta sig till detta.

Indikation - något som talar för att ett visst förhållande föreligger.

Precis, det understrukna stämmer in på markeringen, vi har en likdoft, men ingen direkt information som säger oss hur, när och varför lukten hamnade där, men vi kan sluta oss till att det har med en död människa att göra, markeringen indikerar också att lukten har med död människa att göra, särskilt VB.

Jag tror att du börjar förstå nu.
Citera
2014-01-28, 21:28
Medlem
ballobass avatar
Lite mer utdrag ur förhör med KJ :

H: Ja, om ...om det hade varit jag hade ni ju hittat att gigantiska mängder…..ska man ju…om
jag hade använt min bil. Det är liksom… ………..Men enligt vad jag tror. När ni hittar…ja,
vad är det hon…vad är det som fortfarande saknas på…? Ja, när ni hittar det i fall
fall…ehh…då kommer ni liksom hitta eran mördare. Det…det är vad jag tror personligen
.

Känns som han tror att bara för att händer saknas så kan HAN INTE bli fälld .
Citera
2014-01-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Lite mer utdrag ur förhör med KJ :

H: Ja, om ...om det hade varit jag hade ni ju hittat att gigantiska mängder…..ska man ju…om
jag hade använt min bil. Det är liksom… ………..Men enligt vad jag tror. När ni hittar…ja,
vad är det hon…vad är det som fortfarande saknas på…? Ja, när ni hittar det i fall
fall…ehh…då kommer ni liksom hitta eran mördare. Det…det är vad jag tror personligen
.

Känns som han tror att bara för att händer saknas så kan HAN INTE bli fälld .

Väldigt intressant är det, om jag minns väl ??? han har väl mer än en gång under förhör sagt "om det hade varit jag..." Förstår inte hur en falskt anklagad hade ens velat ta på orden "om det hade varit jag", vem försöker han lura?
Citera
2014-01-28, 21:50
Medlem
Jag tycker personligen att avsknaden på sängen (över en natt, och just den helgen, enligt något vittne från någon kompis), samt avsaknaden på duschdraperi är intressant.
Jag tycker det verkar som att KJ sett en hel del på Dexter och liknande program, samt att han verkar väldigt "kunnig" och har ett väldigt klart scenario för sig om hur man skall komma undan med det "perfekta" brottet.

För det första tror jag inte han var ensam om det här men kan bara spekulera i vem som skulle kunnat hjälpa honom.

Har någon funderat kring faktum att man skulle kunnat gröpa ur en del av sängen, gömma kroppen däri och därefter lägga på bäddmadrassen? Enkelt sätt att dolt transportera ut en kropp ur lägenheten. Att forensics skulle hitta små bitar madrassstoppning i lägenheten är ju inget som de lägger någon vikt eller energi vid.
Därefter dumpa kroppen någonstans ödsligt, men ändå på en naturlig väg till sopptippen, för att inte väcka misstankar. Därför måste en styckning ske för vidare transport.
Citera
2014-01-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkami
Väldigt intressant är det, om jag minns väl ??? han har väl mer än en gång under förhör sagt "om det hade varit jag..." Förstår inte hur en falskt anklagad hade ens velat ta på orden "om det hade varit jag", vem försöker han lura?

Hade jag blivit falskt anklagad för något sådant här på någon jag höll högt hade jag skrikit ut min frustration, gråtit som en unge, och hånflinat när de kommit med sina anklagelser.
Sista jag hade gjort hade varit att sitta och rita någon fjantig teckning som jag senare visat upp för pressen, men det är ju som sagt bara jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in