Citat:
Ursprungligen postat av
Titiana
Varför vänta i 14 dagar från Telias "varning"? Han köpte detta denna "skraplott" i så fall den 29:e, Det är jag övertygad om. Och lika övertygad är jag att detta var gjort med pangar från Marinas konto. Skulle dock som kuriosa vara intressant att se vilken summa som telefonen blev laddad med och historik över hur mycket han brukade ladda den med

Tidsmässigt stämmer det väl in på hans påstående om att han cyklade in till Statoil Stora höga.
Notera, detta är alltså efter en hård kyrkogårdsnatt, några få timmars sömn i bilen samt att han åker tillbaka till ÖR nån nång mellan 10-11.
Sedan påstår han att han sover när det återskapade SMS:t anländer i hans telefon. "Jag sover garanterat vid den tiden"
Så han kan sova i ungefär 1 timma, sedan sätta sig på cykeln för att bege sig in mot Stora höga för att:
1) Pumpa luft i cykeln (trots att det finns en kompressor i garaget)
2) Köpa vatten
3) Ev snus, jo han tror sig komma ihåg att det var snus också
Ingenstans nämner han något om att han tankar sitt Telia kontantkort vilket man kan göra på just Statoil.
Vidare skall du ha i åtanke att herr Svensson är så pass lat, att han hellre tar Marinas bil ner till brevlådorna för att den står några meter närmare än sin egna.
Alla förstår ju att han ljuger, tex när han var "för tidig" och var tvungen o sova i bilen, varför passade han inte på att göra dessa inköp? Statoil brukar ju öppna rätt tidigt..