Citat:
Ursprungligen postat av
Wildis
Det tror jag också. Och jag tror mördaren fann stor tillfredställelse i detta faktum, att först få skrämma henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag kan ha fel men tror inte Marina har sovit strax innan hon blev skjuten. Hon kan mycket väl ha suttit i sängen med täcket omkring sig och bett för sitt liv. Vad är det som motsäger detta och det förslag på placering av Fredrik som jag nyss gav? Jag tror att man något kan rekonstruera deras positioner ballistiskt med hjälp av kulhålets riktning in i väggen (om väggen är tillräckligt tjock och hålet inte är sargat, vill säga).
https://www.flashback.org/sp32249983
"Bett för sitt liv"
Det har jag också börjat tro kan vara fullt möjligt.
Och då blir gärningen ännu ohyggligare om det är på det viset självfallet.
Då har hon hunnit uppleva mycket svår dödsångest, skräck och panik.
Tyvärr får vi väl aldrig veta precis hur det låg till eftersom hennes överbevisade mördare
knappast avser att ge den informationen varken nu eller senare.
Han lär tiga till döddagar om alltsammans kring Marinas hemska öde den natten.
Varför han dödade henne och så vidare.
Den mannen är sannerligen inte den erkännande typen...
Undrar förresten varför man inte nu när han är befunnen skyldig bortom alla rimliga tvivel
till mordet på Marina lägger ut en opixlad bild på honom i pressen. Eller det kommer efter
att domen avkunnas kanske?
Man brukar ju visa upp diverse dömda mördare i aftonbladet och expressen när skulden
är definitivt fastställd och det finns ju heller ingen anledning varför man ska undvika
bild- och namnpublicering på såna typer. Ut med allt bara. På svenska såväl som utländska
missdådare utan undantag. Anser jag nog.