2011-08-15, 01:51
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Så jävla mörkt ser det väl inte ut?

Du har sett blodet i sängen förmodar jag. Du kan testa och skära en skåra i ditt pekfinger och trycka mot ditt sänglakan för att se hur pass stor fläck som uppstår av den skadan. Sedan kan du ägna natten åt att matematiskt försöka beräkna hur stort sår eller hur stor blodförlust du måste genomlida för att i stort sätt halva sängen ska täckas av en blodfläck. Sedan ska du ta reda på hur mycket blod en kropp innehåller. Därefter ska du återkomma till tråden och förklara hur Marina efter att ha åderlåtit sig själv, kan ha stapplat upp ur sängen med max ett par deciliter blod i kroppen och "iscensatt" sitt försvinnande.

En kvinnokropp borde väl innehålla 4-5 liter blod?
Beräkningen som gjort utgår från att en bäddmadrass låg ovanpå resårmadrassen. I det scenariot skulle det behövts en mängd om ca 2 liter blod för att kunna få bäddmadrassen att väta igenom, om jag förstått rätt.
Citera
2011-08-15, 01:52
Medlem
Quarrel: Glömde också fråga dig Quarrel: Om man nu skär sönder sig själv för att bloda ned en säng och iscensätta sitt försvinnande så till den grad sängen påvisar: hur kan man då öht lämna huset utan att grisa ned hela bostaden med blod? Något Fredrik borde reagerat på om han kom hem och så var fallet.
Citera
2011-08-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
En kvinnokropp borde väl innehålla 4-5 liter blod?
Beräkningen som gjort utgår från att en bäddmadrass låg ovanpå resårmadrassen. I det scenariot skulle det behövts en mängd om ca 2 liter blod för att kunna få bäddmadrassen att väta igenom, om jag förstått rätt.

Ja, och då behöver man mer blod för att överleva.
Citera
2011-08-15, 01:55
Medlem
Citat:
. Låt oss säga att mordet skedde runt midnatt, vad har en GM för möjligheter att köra iväg med kroppen på en kärra till skogen i kolsvart mörker?

Mycket goda möjligheter, med pannlampa.
Citera
2011-08-15, 01:56
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ja, och då behöver man mer blod för att överleva.

Ja, meeen du skrev att hon bara hade ett par dl blod kvar i kroppen. Hur räknar du då?
Citera
2011-08-15, 01:59
Medlem
mercys avatar
Citat:
Mycket goda möjligheter, med pannlampa.

essohasse hade visst gjort ett eget försök med kärra och tyngder, en egen rekonstruktion om jag fattat rätt, och det var i fullt dagsljus. Han orkade inte många meter. Det säger ju iofs inte så mycket....
Citera
2011-08-15, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag kan ha fel men tror inte Marina har sovit strax innan hon blev skjuten. Hon kan mycket väl ha suttit i sängen med täcket omkring sig och bett för sitt liv. Vad är det som motsäger detta och det förslag på placering av Fredrik som jag nyss gav? Jag tror att man något kan rekonstruera deras positioner ballistiskt med hjälp av kulhålets riktning in i väggen (om väggen är tillräckligt tjock och hålet inte är sargat, vill säga).

Det tror jag också. Och jag tror mördaren fann stor tillfredställelse i detta faktum, att först få skrämma henne.
Citera
2011-08-15, 02:02
Medlem
The.other.sides avatar
Från i fredags:
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.696313-aklagaren-marina-johansson-skots-ihjal
Citera
2011-08-15, 02:03
Medlem
Citat:
Ja, meeen du skrev att hon bara hade ett par dl blod kvar i kroppen. Hur räknar du då?

Nej, det var en överdrift/underdrift, men då det är lika omöjligt att vara pigg och överleva på två liter blod i kroppen spelar det i praktiken ingen roll anser jag Grejen är ju att kroppen försätts i (medicinsk) chock (hjärtat tar stryk alltså) vid en så stor/snabb blodförlust att det är omöjligt att bara packa sin väska och försvinna till varmare breddgrader.
Citera
2011-08-15, 02:04
Medlem
Citat:
essohasse hade visst gjort ett eget försök med kärra och tyngder, en egen rekonstruktion om jag fattat rätt, och det var i fullt dagsljus. Han orkade inte många meter. Det säger ju iofs inte så mycket....

Fast det finns folk som i extrema situationer med rejält adrenalinpåslag förflyttat bilar! Han befann sig under extrem stress, minns det!
Citera
2011-08-15, 02:10
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Fast det finns folk som i extrema situationer med rejält adrenalinpåslag förflyttat bilar! Han befann sig under extrem stress, minns det!
Jo förvisso. Men en slö pundare som t.o.m. tar bilen för att hämta posten 50 meter bort ger sig nog inte ut i skogen kånkandes på ett lik, och skulle han göra det så kommer han inte speciellt långt så det låter osannolikt i mina öron. Men jag har haft fel förr...

Däremot kan jag tänka mig att han lastat i Marina med kärra och allt i bilen, sen kört i väg och vid dumpningsplatsen kört henne på kärran den sista biten
Senast redigerad av The.other.side 2011-08-15 kl. 02:14.
Citera
2011-08-15, 02:14
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Jo förvisso. Men en slö pundare som t.o.m. tar bilen för att hämta posten 50 meter bort ger sig nog inte ut i skogen kånkandes på ett lik, och skulle han göra det så kommer han inte speciellt långt så det låter osannolikt i mina öron. Men jag har haft fel förr...

Så slö kan han inte vara. Det har ju framkommit att han brukade gå långa promenader i skogen och fotografera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in