2014-01-28, 20:38
Medlem
Smerchs avatar
m8l8tx, eller М8л8тх, gillar jag också... Eller, även jag har mest lyssnat på "By the wing of black", även om jag har några album till på datorn.. Dock inte lyckats hitta något efter det som kom 2010. Men jävlar vilket drag det är i en låt som "beyond the twilights", jävligt effektfullt med inledningen, och så sångaren som jag inte vet något om, men han verkar ju vara trve
Citera
2014-01-28, 22:02
Medlem
von_Ss avatar
Laddade hem senaste M8l8th i morse och tyckte den lät väldigt dålig. Hann bara lyssna på halva dock innan plikten kallade. Sångaren lät mest som en tjurig Åsa-Nisse och allt lät bara väldigt ryskt, fast inte tufft ryskt. Ska väl lyssna igenom hela ett par gånger innan jag dömer ut den.

NP: Graveland - Immortal Pride
Citera
2014-01-28, 22:19
Medlem
Tisseltassels avatar
IXXI och den nysläppta plattan Skulls'n'dust. Grymt bra. Frågan är om de inte från och med nu kan rubriceras blackened death metal? Oavsett vad det ska kallas är nog det här deras allra bästa skiva.

Låt från plattan: http://www.youtube.com/watch?v=D6C39rguO1w
Citera
2014-01-29, 11:57
Medlem
LVX156s avatar
Lite svensk retrodöds här:

NP: Hypocrisy - Mind Corruption
https://www.youtube.com/watch?v=hm5O8uiNxfc&list=PLC6F5D4A0C85A3505

Det här är total nostalgi för mig, och fortfarande ett jävla bra album, trots världens lataste trummis.
Citera
2014-01-29, 16:18
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Inquisition här för hela slanten. Bandet har ju fan inte gjort annat än att fisa ur sig kvalitativa plattor. Med undantag för deras allra första thrash-era, som jag inte hört alls och är föga intresserad av.
Annars är det uteslutande Craft och Mgla som går runt nu. Man återkommer ju somsagt alltid till kvalitet, även om det gör en inskränkt.

Skål!
Man ska vara inskränkt när man lyssnar rätt! Inquisition här med, senaste. Ska dra hem den nästnästa senaste hade jag tänkt, den lär ju vara asbra! Höres!
Citera
2014-01-29, 19:51
Bannlyst
Grave - Dystopia

Helt klart ett av Sveriges bästa döds band.
Senast redigerad av Skyttegrav 2014-01-29 kl. 20:14.
Citera
2014-01-29, 20:02
Medlem
eckims avatar
13th moon - The pale spectre over the worm kassetten rullar på för fullt, man kan inte klaga.
Citera
2014-01-29, 20:05
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
IXXI och den nysläppta plattan Skulls'n'dust. Grymt bra. Frågan är om de inte från och med nu kan rubriceras blackened death metal? Oavsett vad det ska kallas är nog det här deras allra bästa skiva.

Låt från plattan: http://www.youtube.com/watch?v=D6C39rguO1w

Fick hem de nya vinylversionerna av både "Assorted armament" och "Skull n dust" idag, och än så länge har jag bara spisat förstnämnda och den är ju verkligen hur grym som helst!
Så oerhört hatisk och samtidigt medryckande på ett nästan lättsamt vis.. men knappast något för den oinvigde heller.
Så imorgon ska jag se till att sätta igång med sistnämnda då jag inte hört annat än lovord om den.
Stora förväntningar med andra ord.
Känner mig lite som ett barn igen när det kommer till här bandet.. det börjar växa till sig något enormt och skulle absolut inte förvåna mig om jag inom ett år sitter och dyrkar bandet så pass att jag tatuerar in det i pannan.
Citera
2014-01-29, 21:25
Medlem
Pentagrammatons avatar
Fick nyss reda på att Kriegsmaschine släpper ett nytt album betitlat Enemy of Man 8 Februari. Ännu ett riktigt lovande släpp. Detta skivår kommer bli något alltså.
Här har ni ett smakprov: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EsIV3SjSfsI
Tycker det låter väldigt intressant. Även om jag drar mig för att bruka termen så tycker jag det låter "mognare" än deras tidigare alster.

NP: Fyrdung - Karl XII
Citera
2014-01-29, 21:46
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Fick nyss reda på att Kriegsmaschine släpper ett nytt album betitlat Enemy of Man 8 Februari. Ännu ett riktigt lovande släpp. Detta skivår kommer bli något alltså.
Här har ni ett smakprov: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EsIV3SjSfsI
Tycker det låter väldigt intressant. Även om jag drar mig för att bruka termen så tycker jag det låter "mognare" än deras tidigare alster.

NP: Fyrdung - Karl XII
Darkside är samtidens absolut bästa black metal-trummis. Han bevisade det på Massemords skiva Let The World Burn, han bevisade det i synnerhet på With Hearts Toward None, och här bevisar han det återigen. Jag säger det inte lättvindigt - jag är själv jazzskolad trummis sedan barnsben, precis som jag antar att han är, men jag kommer aldrig uppnå hans nivå. En såpass symbiotisk blandning av sväng, dynamik, taktkänsla och mangel finns det ingen annan som besitter inom denna genre. Ska bli otroligt spännande att höra hela skivan - kul att Kriegsmaschine dyker upp och kompletterar det skivår som redan nu, innan ett releasedatum ens tillkännagivits, toppats av TTNBLD.

Själv sitter jag i vanlig ordning och nöter det i princip enda band jag lyssnat på de senaste veckorna, och som under de sista åren kommit att bli ett av mina absoluta favoritband inom metal över huvud taget.

Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis

P.S. Det faktum att du ständigt lyssnar på NS-musik - beror det på att du bara gillar musiken, att det är provocerande och icke-PK och därmed i linje med black metal-misantropi, eller att du på genuina och belästa grunder omfamnar detta trossystem?
Senast redigerad av Adversarius 2014-01-29 kl. 21:52.
Citera
2014-01-29, 22:21
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Darkside är samtidens absolut bästa black metal-trummis. Han bevisade det på Massemords skiva Let The World Burn, han bevisade det i synnerhet på With Hearts Toward None, och här bevisar han det återigen. Jag säger det inte lättvindigt - jag är själv jazzskolad trummis sedan barnsben, precis som jag antar att han är, men jag kommer aldrig uppnå hans nivå. En såpass symbiotisk blandning av sväng, dynamik, taktkänsla och mangel finns det ingen annan som besitter inom denna genre. Ska bli otroligt spännande att höra hela skivan - kul att Kriegsmaschine dyker upp och kompletterar det skivår som redan nu, innan ett releasedatum ens tillkännagivits, toppats av TTNBLD.

Själv sitter jag i vanlig ordning och nöter det i princip enda band jag lyssnat på de senaste veckorna, och som under de sista åren kommit att bli ett av mina absoluta favoritband inom metal över huvud taget.

Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis

P.S. Det faktum att du ständigt lyssnar på NS-musik - beror det på att du bara gillar musiken, att det är provocerande och icke-PK och därmed i linje med black metal-misantropi, eller att du på genuina och belästa grunder omfamnar detta trossystem?

Lite av varje skulle jag vilja påstå. Men det beror väl lite på vilka band det handlar om och så då genren är rätt bred och diffus. Om jag lyssnar på tex Pluton Svea så gör jag inte det av samma anledning som om jag lyssnar på, låt säga, Sigrblot. Men i de flesta fallen när de kommer till lite sunkigare skinheadmusik så är det mest för att jag har rätt infantil humor och verkligen gillar hur primitiv och suspekt framförd musiken är. Men sen finns det ju band som är mer i linje med mina egna åsikter. Kopplingar till det som drog mig till black metal kan alldeles säkert dras till varför jag gillar det också. Jag är emot massinvandring, Sionism, liberalism och den moderna västvärlden överlag och har mer och mer dragits mot ideologier som "den nya högern"/traditionalism/Identitarism/arkeofuturism etc, så visst finns det någon slags genuinitet bakom det.

NP: Mudoven - I'm A Bigot
Citera
2014-01-29, 22:35
Medlem
erections avatar
Lyssnar på teasern Seeds of Terror av Obligatoriskt Tortyr.
Ser fram emot deras nya album "Mörk Triad". Fastnade för deras självbetitlade debut när den kom. Hade en del riktigt grymma riff, misantropiska texter och vrål rakt från helvetes avgrund. Inte renodlad döds, lite mer inslag av grindcore men för jävla bra mangel!

Någon annan som fastnat för detta band?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in