Citat:
Ursprungligen postat av
Pentagrammaton
Fick nyss reda på att
Kriegsmaschine släpper ett nytt album betitlat
Enemy of Man 8 Februari. Ännu ett riktigt lovande släpp. Detta skivår kommer bli något alltså.
Här har ni ett smakprov:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EsIV3SjSfsI
Tycker det låter väldigt intressant. Även om jag drar mig för att bruka termen så tycker jag det låter "mognare" än deras tidigare alster.
NP:
Fyrdung - Karl XII
Darkside är samtidens absolut bästa black metal-trummis. Han bevisade det på Massemords skiva Let The World Burn, han bevisade det i synnerhet på With Hearts Toward None, och här bevisar han det återigen. Jag säger det inte lättvindigt - jag är själv jazzskolad trummis sedan barnsben, precis som jag antar att han är, men jag kommer aldrig uppnå hans nivå. En såpass symbiotisk blandning av sväng, dynamik, taktkänsla och mangel finns det ingen annan som besitter inom denna genre. Ska bli otroligt spännande att höra hela skivan - kul att Kriegsmaschine dyker upp och kompletterar det skivår som redan nu, innan ett releasedatum ens tillkännagivits, toppats av TTNBLD.
Själv sitter jag i vanlig ordning och nöter det i princip enda band jag lyssnat på de senaste veckorna, och som under de sista åren kommit att bli ett av mina absoluta favoritband inom metal över huvud taget.
Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis
P.S. Det faktum att du ständigt lyssnar på NS-musik - beror det på att du bara gillar musiken, att det är provocerande och icke-PK och därmed i linje med black metal-misantropi, eller att du på genuina och belästa grunder omfamnar detta trossystem?