2014-01-28, 18:28
Medlem
Citat:
– Partiet ville bara komma åt de här pengarna. Vi kryssade i att kvinnoförbundet var en sammanslutning som finns inom partiet, säger Daniel Assai.
Det blev hans uppgift att snabbt sätta ihop en programförklaring för det icke existerande kvinnoförbundet. Handlingen skickades till bidragsnämnden och undertecknades av riksdagsledamoten Carina Herrstedt.

Varför går inte kvinnorna i förbundet ut och talar om att det är de som skrivit programförklaringen?

Eller ser de det som självklart att männen i partiet sköter deras möten?
Citera
2014-01-28, 18:30
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det är ju Assai som hävdar att de inte haft ett årsmöte. Och det grundar jag mer på vad Assai sagt än några stadgar. Vad för stadgar grundar du dina påståenden på?
Människa, är du trög. Du hävdar att ett uteblivet årsmöte skulle vara grund för bedrägeri. Var och i vilken paragraf står det att de skulle vara tvungna att ha ett årsmöte för att det inte skulle vara bedrägligt beteende. Du förstår tydligen vad du själv skriver! Du grundar dina påstående på vad Assai sagt? Är det allt du har att komma med. Kom med fakta istället. Du kommer med grova anklagelser om bidragsfusk. Då ska du kunna komma med rejält grov fakta också!
Citera
2014-01-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Människa, är du trög. Du hävdar att ett uteblivet årsmöte skulle vara grund för bedrägeri. Var och i vilken paragraf står det att de skulle vara tvungna att ha ett årsmöte för att det inte skulle vara bedrägligt beteende. Du förstår tydligen vad du själv skriver! Du grundar dina påstående på vad Assai sagt? Är det allt du har att komma med. Kom med fakta istället. Du kommer med grova anklagelser om bidragsfusk. Då ska du kunna komma med rejält grov fakta också!

Om det inte är som Assai säger varför är det ingen från SD som uttalar sig då?
Citera
2014-01-28, 18:35
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frassefras
Hej och hå, då var den "nyheten" borta från flera tidningar. Den här sortens försök till "skandaler" kommer bara att trappas upp under valåret.

Ja, otrolig "tidningsanka" utan att kolla fakta. Expressen hade detta "scoop" för flera månader sedan men kollade fakta med SD-Kvinnor och lade ned, men helt klart bra reklam för Sverigedemokraterna!
Citera
2014-01-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
"AvhopparenDaniel Assai.
[/url]

Vem är egentligen den här luffaren Daniel Assai? hoppade han av eller blev han utesluten och i så fall varför?
Jag kan dra mig till minnes att jag sett honom figurera som chaufför åt Åkesson i valrörelsen 2010, men sedan var han försvunnen strax efter riksdagsinträdet. Har heller aldrig sett honom innan valrörelsen 2010.
Var han en ny Funebo, eller liknande. Åkesson borde fundera över lojaliteten hos uppkomna och framtida karriärister.

Förövrigt, kul att slaskblaskan Aftonbladet gjorde förstasidastoff av en nyhet som t.o.m. Expressen vägrade ta in
Citera
2014-01-28, 18:38
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Det är ingen från SD som har uttalat att de vet att det fanns en sammanslutning. Så det återstår väl för dem att säga att det var så.

Jodå det finns gott om folk som uttalat sig.
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/sd-kvinnor-kommenterar-uppgifter-i-aftonbladet-954505

Sen om man prövar och söka så får man fram en himla massa om SD-kvinnor från år 2007 och framåt.

Börjar bli dags att släppa foliehatten nu för dig.
Citera
2014-01-28, 18:39
Medlem
Citat:
Om det inte är som Assai säger varför är det ingen från SD som uttalar sig då?

Ehm?

Bieler sa ju just det i aftonbladets livesändning. Hon visade även om bevis(beslutet om uteslutning) som visade att Assai ljög om att han lämnade frivilligt(det tyckte inte Assai var relevant, det fick hon inte prata om där enligt honom, det skulle ha en egen liveshow isåfall)

var rätt kul att se hur aftonbladetreportranra blev mer och mer molokna under livesändningen efterhand som det visade sig hur lite de hade att gå på.

(hon berättade även om att sammanslutningen funnits sen 2007).

Så... tja, läs på?
Citera
2014-01-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Ehm?

Bieler sa ju just det i aftonbladets livesändning. Hon visade även om bevis(beslutet om uteslutning) som visade att Assai ljög om att han lämnade frivilligt(det tyckte inte Assai var relevant, det fick hon inte prata om där enligt honom, det skulle ha en egen liveshow isåfall)

var rätt kul att se hur aftonbladetreportranra blev mer och mer molokna under livesändningen efterhand som det visade sig hur lite de hade att gå på.

(hon berättade även om att sammanslutningen funnits sen 2007).

Så... tja, läs på?

Paula Bieler sa att hon inte hade en aning om vilka som var medlemmar då bidraget söktes, hon visste inte ens hur många som var medlemmar då.

Så hon hade ju inte så mycket att komma med.
Citera
2014-01-28, 18:48
Medlem
ChristineNoonans avatar
Aftonbladet har utvecklats till en tidning som bara har EN uppgift.
Att gräva fram allt negativt som bara går att hitta om SD.
Senast redigerad av ChristineNoonan 2014-01-28 kl. 18:52.
Citera
2014-01-28, 18:51
Medlem
Benny76s avatar
Aftonbladet vet säkert att de inte har mycket att avslöja,Men de tar varje chans till avskräckande rubriker för att stigmatisera, och säkert har 5 000 personer tagit till sig av texten .AB kommer ju inte att pudla utan njuter av livet som lögnare.
Citera
2014-01-28, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Vem är egentligen den här luffaren Daniel Assai? hoppade han av eller blev han utesluten och i så fall varför?
Jag kan dra mig till minnes att jag sett honom figurera som chaufför åt Åkesson i valrörelsen 2010, men sedan var han försvunnen strax efter riksdagsinträdet. Har heller aldrig sett honom innan valrörelsen 2010.
Var han en ny Funebo, eller liknande. Åkesson borde fundera över lojaliteten hos uppkomna och framtida karriärister.

Förövrigt, kul att slaskblaskan Aftonbladet gjorde förstasidastoff av en nyhet som t.o.m. Expressen vägrade ta in
http://expo.se/2013/tidigare-chef-i-kansliet-sd-ar-en-rasistisk-sekt_6301.html

En sedvanlig rättshaverist som hoppat mellan Moderaterna, SD och KD.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Assai
– Jag måste berätta sanningen nu. Jag kommer från en diktatur och är engagerad för mänskliga rättigheter i Iran. Min bror avrättades dessutom för att han kämpade för demokratin. I Sverige är demokratin helig. Nu har jag varit med och hjälpt till att organisera ett politiskt parti som inte bara kan skada förtroendet för Sverige utomlands utan även det som Sverige i grunden står för, nämligen demokrati och mänskliga rättigheter. Därför har jag ett ansvar att se till att sanningen kommer fram. Sedan är det upp till svenska folket att välja vilka som ska ta ansvaret att förvalta våra barn och barnbarns framtid, säger Daniel Assai till Expo Idag.
Citera
2014-01-28, 19:10
Medlem
Aftonbladet har fått mig att vilja rösta på sd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här