2014-01-28, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Som jag ser det finns ingen alternativ gm.
Det är nu bevisat att ingen annan än FS kan ha utfört mordet samt alla de döljande åtgärderna.

Då spelar det heller ingen roll om det i teorin finns 1000-tals rimliga alternativ (som det dessutom finns få av i detta fall, och de är alla avförda).

Ja exakt så är det, det är Fs som har mördat Marina och ingen annan kan har utfört detta.
Observera att ingen annan kan ha utfört detta.
Det sms som skickades till Carina och det återskapade sms från Marinas telefon till hans egen utesluter att det är någon annan än Fs, det är bara han som kan ha Marinas telefon vid dessa tillfällen.
Finns aktbilaga 96 i ljudform?
Reaktionen när han konfronteras med det återskapade sms:et är talande för hans skuld.
En riktig revansch för polisens Berry Nejding.
Citera
2014-01-28, 18:13
Medlem
SmygNallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, grannen är inte densamma som den Fnurra-pa-traden pratar om. Det är oklart hur många sexförhållanden hon hade men under rubriken Sexkontakter i FUP finns knappt 20, och bland dessa finns inte de män jag och Fnurra-pa-traden pratar om.

asså det verkar helkonstigt & rätt sjukt ju... hur kan det vara att dom som du å fnurran snackar om som har / hade haft eller ville ha sexförhållande med mj inte finns bland dem 20 ?

en sexkontakt är väl en sexkontakt eller missar jag nåt ?!

å om de inte finns bland dem 20 var har man då "gömt undan" dom & varför gör man så... känns inte som objektivt arbete vilket ju fu ska vara!
Citera
2014-01-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Ja exakt så är det, det är Fs som har mördat Marina och ingen annan kan har utfört detta.
Observera att ingen annan kan ha utfört detta.
Det sms som skickades till Carina och det återskapade sms från Marinas telefon till hans egen utesluter att det är någon annan än Fs, det är bara han som kan ha Marinas telefon vid dessa tillfällen.
Finns aktbilaga 96 i ljudform?
Reaktionen när han konfronteras med det återskapade sms:et är talande för hans skuld.
En riktig revansch för polisens Berry Nejding.

Nejding framstår mer och mer som en kung!
Han hade förmågan att trigga FS till den grad att hans fasad rämnade.

Det förhör du talar om filmades om inte jag minns fel.
Jag önskar att vi nån gång får se det.
Citera
2014-01-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygNallen
asså det verkar helkonstigt & rätt sjukt ju... hur kan det vara att dom som du å fnurran snackar om som har / hade haft eller ville ha sexförhållande med mj inte finns bland dem 20 ?

en sexkontakt är väl en sexkontakt eller missar jag nåt ?!

å om de inte finns bland dem 20 var har man då "gömt undan" dom & varför gör man så... känns inte som objektivt arbete vilket ju fu ska vara!

Utredningen var ju enligt advokaten "gärningsmannastyrd", vilket är ett ord påhittat av samma advokat.
Vet inte vad det betyder, men jag tror han menar att gärningsmannen styr utredningen.

Senast redigerad av Fin 2014-01-28 kl. 18:22.
Citera
2014-01-28, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmygNallen
lite mer infos

post #5 här då https://zoklet.net/bbs/showthread.php?t=73536

Det där om ljuddämpare var ju intressant, bra hittat !

Kan MJ blivit skjuten av en pistol med ljuddämpare på nära håll och därför saknas krutrester ?
Finns det ljuddämpare till MJs saknade pickadoll ? Det verkar inte så...
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-28 kl. 18:33.
Citera
2014-01-28, 18:37
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Eftersom ingen annan än FS har undersökts särskilt noga finns inga bevis. Men det går inte att komma ifrån att en granne 6 km från Marina borde kunna misstänkas. Han vittnade tidigt i förhör att han och Marina planerade ett sexuellt förhållande när FS var borta, och det säger han att han var natten 28-29. Det finns inga uppgifter om att hans alibi eller mobiltrafik den natten har undersökts. Jag anser att han borde ha undersökts närmare.

Varför skulle han undersökts när man visste att man hade rätt man? Där var aldrig tvivel om detta, vilket bevisen visade och rätten kom korrekt fram till. Fredrik är en parasit och mördare.
En extra undersökning av grannen hade varit waste of time.
Citera
2014-01-28, 18:44
Medlem
Citat:
FUP, tilläggsprotokoll 1:

Eftersom det står bl.a. kan man inte utesluta något slags ämne i partikeln. Man kan inte heller utesluta andra partiklar som SKL inte tog med i sitt sakkunnigutlåtande.
En fråga:
Är det viktigt?

Jämför med Caroline så kan ju F ha gjort likadant, dvs att han kan ha "dödat henne" flera gånger då.
Tex kan det varit något brott på hals/tungben som vi inte känner till eftersom de saknas, kanske har hon blivit strypt? Skuren i halsen? Vi vet inte.
Vad det verkar för mig -som inte är utbildad i ämnet, så har M legat/halvlegat i sin säng med en eller fler kuddar under/bakom sig.
Jag har trott att F på något vis gett sig på henne innan han sköt henne och det är omöjligt att svara på idag vad jag vet, är det en frustration hos F den natten, ett sexuellt övergrepp som gått för långt?
Hon har blivit skjuten från det håll där ingången är och från en låg vinkel, troligtvis intill eller mkt nära huvudet. Jag gissar på genom ögat.

Varför finns inga stänk/partiklar av krut?
Det är en omständighet..
Det finns ju många tänkbara fantasifulla anledningar.
Jämf. m Boden, F kan ju ha tvättat henne?
Mest troligt är ändå att paketet efter några månader inte var så förslutet längre.
Hade det varit hermetiskt förslutet hade kroppen näst intill varit mumifierad(?).
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-28 kl. 18:52.
Citera
2014-01-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det där om ljuddämpare var ju intressant, bra hittat !

Kan MJ blivit skjuten av en pistol med ljuddämpare på nära håll och därför saknas krutrester ?
Finns det ljuddämpare till MJs saknade pickadoll ? Det verkar inte så...
Mest troligt är att det vapen som saknas från BP är det som är mordvapnet.
Definitivt.
Visst kan det vara ett annat vapen. Kan ju vara brevbäraren också för den delen, eller aliens.
Men med lite tuff musik på och efter att ha slagit M medvetslös är det en smal sak att ta en kudde eller liknande och hålla mellan vapen och skalle (för ljuddämpning), har man ju sett på TV..!
Kanske därför (pga det han stoppat mellan) som han inte träffar helt rätt på ögat?
Citera
2014-01-28, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nejding framstår mer och mer som en kung!
Han hade förmågan att trigga FS till den grad att hans fasad rämnade.

Det förhör du talar om filmades om inte jag minns fel.
Jag önskar att vi nån gång får se det.
https://anonfiles.com/file/474b9ade4eafa12e148203b170485526

Förhöret både ljud och bild, jag ska försöka få ut det i morgon.
Sid 19 förhörsledaren (Pernilla Wetterskog) börjar och när Fredrik går i taket och försöker stänga av inspelningsapparaturen tar Berry Nejding över (skrivs med kursiv stil) lämnar det raderade sms:et och fortsätter med de två fordonsförfrågningarna på Je:s bil.
Där någonstans, om inte tidigare, ger mördaren upp tanken på att bli friad för mordet på Marina ännu en gång.
Citera
2014-01-28, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Mest troligt är att det vapen som saknas från BP är det som är mordvapnet.
Definitivt.
Visst kan det vara ett annat vapen. Kan ju vara brevbäraren också för den delen, eller aliens.
Men med lite tuff musik på och efter att ha slagit M medvetslös är det en smal sak att ta en kudde eller liknande och hålla mellan vapen och skalle (för ljuddämpning), har man ju sett på TV..!
Kanske därför (pga det han stoppat mellan) som han inte träffar helt rätt på ögat?

Det hittas inga tygrester eller fibrer i benbitar eller skalle heller, så det är lika illa med förklaring där.

Det närmast förklaring som finns är ljuddämpare. Men det finns inte till FN m/1903 vad jag vet.
Citera
2014-01-28, 19:47
Medlem
Sailfishs avatar
I det här fallet så är det ett ypperligt tillfälle att döma honom till livstid, när han fortfarande förnekar brottet och inte kan stå för handlingen. (dessutom förtjänar han livstid ifall vi räknar med 2 våldtäkter, mordförsök på exet etc enligt min uppfattning)

Låt det gå 10-15 år, han kanske kommer till insikt till slut och vill erkänna sitt brott. Låt säga att han börjar med att berätta var han gömde pistolen, det kanske går att hitta den fortfarande. Han kanske berättar i detalj hur han utförde mordet / transporten och framförallt varför. Efter det kanske man kan börja fundera på ett slutdatum eller villkorlig frigivning.
Citera
2014-01-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katako
https://anonfiles.com/file/474b9ade4eafa12e148203b170485526

Förhöret både ljud och bild, jag ska försöka få ut det i morgon.
Sid 19 förhörsledaren (Pernilla Wetterskog) börjar och när Fredrik går i taket och försöker stänga av inspelningsapparaturen tar Berry Nejding över (skrivs med kursiv stil) lämnar det raderade sms:et och fortsätter med de två fordonsförfrågningarna på Je:s bil.
Där någonstans, om inte tidigare, ger mördaren upp tanken på att bli friad för mordet på Marina ännu en gång.

Han måste vara yberförbannad på Telia, Nejding, PW, Missing People, HD, PÅK, RÅ, alla PÅK-kramare och själva livet i det läget.
För det kan ju aldrig vara hans egna fel, i likhet med andra kriminellas självinsikt.

Lägg gärna ut filerna om du lyckas ta ut den, så hela världen får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in