• 1
  • 2
2006-08-05, 09:42
Bannlyst
Läste precis ett utdrag ur en Suzanne-intervju här:

http://www.cafe.se/?id=182

där hon berättar om hur i intervjusituationer hon kan utnyttja det faktum "att hon inte har a-kupa, precis" (något som ju också bevisas på bildern) Och även om det ju såklart är jävligt intressant så är ändå min huvudfundering:

Är Suzanne Sjögren en bra sportjournalist?

Jag kan nog personligen tycka att Sjögren känns mycket bättre i rutan än till exempel kanalkollegan Ekwall (vars "krönikor" förresten är ett lågbottenmärke i svensk tv-sportjournalistik). Att hon vinner fördelar i så kallade "mixed zones" med sitt utseende är ju bara coolt.

Jag kan faktiskt inte komma på något konkret som Sjögren gör dåligt, när jag tänker efter.

Men mest intressant – vad tycker ni?
Citera
2006-08-05, 10:36
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Kan inte förstå hur folk kan klanka ner på Ekwall, han är otroligt duktig.

Sjögren är snygg, om hon inte varit det så hade hon aldrig varit där hon är idag. (<------ vilken j-a mening, haha...). Hon är överlägset bäst av alla kvinnor inom sporten, resten är bara inkvoterade sopor.
Citera
2006-08-05, 11:33
Bannlyst
Håller med dig angående Sjögren, bara Nora Strandberg är i närheten – resten är freaks (ursäkta uttrycket).

Men Ekwall? Jag tycker att hans utläggningar oftare handlar om klichéer staplade på varandra än om någonting "eget". Han säger liksom en jävla massa saker men säger ändå inte ett skit.

Han går liksom vilse i sina desperat taffliga försök att få fram någonting unikt, att tycka någonting "bra".

Vore intressant att få läsa ditt Ekwall-försvar...
Citera
2006-08-05, 11:52
Medlem
cecels avatar
jag gillar också sjögren. hon är bra!
Citera
2006-08-05, 11:53
Medlem
Packans avatar
Inte nog med att hon är ful, hon är värdelös på det hon gör också
Citera
2006-08-05, 12:20
Medlem
pettson2s avatar
Visst är hon snygg men hennes dialekt är otroligt avtändande
Citera
2006-08-05, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2
Visst är hon snygg men hennes dialekt är otroligt avtändande

Jo visserligen. Även om jag nog tycker att Ekwalls dialekt är enormt mycket mer provocerande än Sjögrens.
Citera
2006-08-05, 13:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Så väldigt stora bröst har hon ju inte, även om hon kanske tror det själv. Ser ut som C-kupa på sin höjd. Tjejer med mindre än D-kupa bör avhålla sig från att skryta om sina bröst.

Hennes dialekt suger, men hon är rätt OK som reporter.

Patrik Ekwall satte på henne i krysset under fotbolls-VM, och det gick så hett till att hon därefter blev sjukskriven. Allt enligt den vanligtvis välinformerade Flashback-panelen.

- F.G
Citera
2006-08-05, 15:19
Medlem
Hon ser rätt najjsig ut måste jag erkänna. Dock som f.g säger så kunde hon ju försöka lära sig någon annan dialekt!
Citera
2006-08-07, 13:43
Moderator
Gromguttens avatar
Børjar kännas som att detta inte är såå mycket sport iallafall. Tror vi prøvar hos modellmästarna.

/mod
Citera
2006-08-07, 19:58
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Flyttas vidare till Medier och Jounalistik, då det är vad som är diskussionsämnet.

MPK - > Medier och jounalistik

/Mod
Citera
2006-08-07, 22:17
Medlem
Swe.patriots avatar
Luktar ännu en avstängning för tv4 som det blev med tone!

snart är väl halva tv4 avstängda
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in